BIO 501 İleri Moleküler Biyoloji |
3 SU Kredi |
Biyokimya, moleküler ve hücre biyolojisi çalışmalarına
tümleştirici yaklaşım. Dersin içerdiği konular; biyokimya ve
nükleik asit moleküler biyolojisi, DNA, RNA ve protein
biyosentezi, mutasyon, genetik kod ve gen ekspresyon
mekanizmaları.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2021-2022 |
İleri Moleküler Biyoloji |
3 |
Bahar 2016-2017 |
İleri Moleküler Biyoloji |
3 |
Bahar 2014-2015 |
İleri Moleküler Biyoloji |
3 |
Bahar 2013-2014 |
İleri Moleküler Biyoloji |
3 |
Bahar 2012-2013 |
İleri Moleküler Biyoloji |
3 |
Bahar 2011-2012 |
İleri Moleküler Biyoloji |
3 |
Bahar 2010-2011 |
İleri Moleküler Biyoloji |
3 |
Güz 2009-2010 |
İleri Moleküler Biyoloji |
3 |
Güz 2008-2009 |
İleri Moleküler Biyoloji |
3 |
Güz 2007-2008 |
İleri Moleküler Biyoloji |
3 |
Güz 2006-2007 |
İleri Moleküler Biyoloji |
3 |
Güz 2005-2006 |
İleri Moleküler Biyoloji |
3 |
Güz 2004-2005 |
İleri Moleküler Biyoloji |
3 |
Güz 2003-2004 |
İleri Moleküler Biyoloji |
3 |
Güz 2002-2003 |
İleri Moleküler Biyoloji |
3 |
Güz 2001-2002 |
İleri Moleküler Biyoloji |
3 |
Güz 2000-2001 |
İleri Moleküler Biyoloji |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
BIO 502 İmmünoloji |
3 SU Kredi |
İmmünoljinin büyük bir kısmını kapsayan bir giriş
dersidir. İmmunoloji gelişmiş organizmaların enfeksiyon
oluşturan faktörlerle nasıl mücadele ettigini araştırır.
Bu dersin immün yanıtın oluşumundaki moleküler
mekanizmaların temel düzeyde anlaşılmasını
sağlayacak biçimde düzenlenmiştir. Konu başlıkları: doğal
immünite, antikorların yapıları ve T hücre reseptörleri,
antijen-antikor ilişkisi, MHC kompleksi, antijen
sunumu, antikor çeşitliliğin ortaya çıkışı, immün
sistem almaclari yoluyla sinyal iletisi, immün yanıtın
moleküler temeli, immünolojik tolerans ve
immün birikim şeklindedir. Dersin son haftalarında
tıbbi/hastabaşı uygulamalı immünoloji
başlıkları zaman elverdiğince işlenecektir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2023-2024 |
İmmünoloji |
3 |
Güz 2022-2023 |
İmmünoloji |
3 |
Güz 2021-2022 |
İmmünoloji |
3 |
Güz 2020-2021 |
İmmünoloji |
3 |
Güz 2019-2020 |
İmmünoloji |
3 |
Güz 2018-2019 |
İmmünoloji |
3 |
Güz 2017-2018 |
İmmünoloji |
3 |
Güz 2016-2017 |
İmmünoloji |
3 |
Güz 2015-2016 |
İmmünoloji |
3 |
Güz 2014-2015 |
İmmünoloji |
3 |
Güz 2013-2014 |
İmmünoloji |
3 |
Bahar 2012-2013 |
İmmünoloji |
3 |
Güz 2011-2012 |
İmmünoloji |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
BIO 521 Doku Mühendisliği |
3 SU Kredi |
Doku mühendisliği, hasarlı doku ve organları
oluşturmak, onarmak ve değiştirmek için mühendislik
becerilerini ve temel biyoloji bilgisini birleştirir. Canlı
organizmadaki koşulları taklit eden canlı dokular
tasarlamak esastır. Bu nedenle doku mühendisliği, bir
biyomedikal mühendislik disiplini ve doku ve organ
nakline potansiyel bir alternatif olarak kabul
edilmektedir. Bu ders, doku mühendisliğinin üç ana
ayağı üzerine inşa edilmiştir: hücreler, yapı iskeleleri ve
büyüme faktörleri. Başlangıç olarak kök hücreler ve
farklılaşma yanı sıra hücre tabanlı doku mühendisliği
uygulamaları ele alınır. Daha sonra biyomalzemelerin ve
nanomalzemelerin doku iskelesi olarak tasarımı ve
karakterizasyonu işlenir. Burada, 3D biyobaskı dahil
olmak üzere çeşitli biyo-fabrikasyon teknikleri
detaylandırılır. Bu ders ayrıca biyomalzeme yüzey
etkileşimleri, mekanik yükleme, biyolojik düzenleyiciler
ve kültür koşullarını da kapsar. Son olarak, belirli
hastalıkları hafifletebilecek doku mühendisliği tabanlı
prosedürler ve rejeneratif tedavilerin klinik uygulamaları
vaka çalışmaları olarak öğrenci sunumları ile analiz
edilir.
Bu kurs ayrıca bir laboratuvar oturumu içerir. Bu
oturumda öğrenciler memeli hücre kültürlerini
kullanmayı, hidrojel ve polimer doku iskeleleri üretmeyi,
bunlar üzerinde doku kültürü ve karakterizasyon
yapmayı öğreneceklerdir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2023-2024 |
Doku Mühendisliği |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: BIO 521L |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
BIO 521L Doku Mühendisliği Lab. |
0 SU Kredi |
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2023-2024 |
Doku Mühendisliği Lab. |
0 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: BIO 521 |
ECTS Kredi: NONE ECTS (NONE ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
BIO 523 Nörobiyoloji |
3 SU Kredi |
Sinir sistemi ve nöronlar ve sinir yolları gibi
unsurları ve bu mekanizmaların davranışa nasıl
aracılık ettiği üzerine yapılan çalışmalara
nörobiyoloji denir. Biyolojide geniş ve hızla
gelişen bir alandır. Bu ders, öğrencilere
moleküler ve hücresel nörobiyolojinin
derinlemesine bir anlayışının yanı sıra genel
nörobiyolojinin temel bir anlayışını sağlamak için
tasarlanmıştır. Özellikle insanlar olmak üzere
memeli nörobiyolojisine vurgu yapılır. Dersin ilk
bölümü, nöroanatomi ve kimyasal ve elektriksel
sinyalizasyon ve nörotransmisyon dahil olmak
üzere temel nöro hücresel sinyal yollarını kapsar.
Ders daha sonra sinir sisteminin çocuklukta nasıl
geliştiğini, yaşam deneyimleri sonucunda nasıl
geliştiğini, günlük aktiviteler sırasında nasıl
davrandığını ve yaralanma ve hastalık nedeniyle
nasıl bozulduğunu inceler. Ders ayrıca yeni
ortaya çıkan sinirbilim araştırma tekniklerini de
kapsar.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2023-2024 |
Nörobiyoloji |
3 |
Güz 2022-2023 |
Nörobiyoloji |
3 |
Güz 2021-2022 |
Nörobiyoloji |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
BIO 532 Yapısal Biyoloji |
3 SU Kredi |
Biyolojik makromoleküllerin ve hücre içindeki daha büyük
oluşumların 3 boyutlu yapı belirlemeleri için kullanılan
yöntemlerin incelenmesi. Dersin içerdiği konular: X-ışını
spektroskopisi ve kristalografisi, nükleer manyetik rezonans
spektroskopisi, X-ışını küçük açı saçılmasını kullanarak
zamana bağlı ölçümler. Daha büyük yapılar için elektron ve
floresan mikroskop teknikleri ve dolaylı görüntüleme
metodları tartışılacaktır.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2022-2023 |
Yapısal Biyoloji |
3 |
Bahar 2021-2022 |
Yapısal Biyoloji |
3 |
Bahar 2017-2018 |
Yapısal Biyoloji |
3 |
Bahar 2015-2016 |
Yapısal Biyoloji |
3 |
Bahar 2013-2014 |
Yapısal Biyoloji |
3 |
Güz 2012-2013 |
Yapısal Biyoloji |
3 |
Güz 2011-2012 |
Yapısal Biyoloji |
3 |
Güz 2010-2011 |
Yapısal Biyoloji |
3 |
Güz 2009-2010 |
Yapısal Biyoloji |
3 |
Güz 2008-2009 |
Yapısal Biyoloji |
3 |
Güz 2007-2008 |
Yapısal Biyoloji |
3 |
Güz 2006-2007 |
Yapısal Biyoloji |
3 |
Güz 2005-2006 |
Yapısal Biyoloji |
3 |
Güz 2004-2005 |
Yapısal Biyoloji |
3 |
Güz 2003-2004 |
Yapısal Biyoloji |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
BIO 541 Tarım Biyoteknolojisi |
3 SU Kredi |
Hayvan hücre-kültürü prensipleri ve uygulamaları; yapay
döllenme ve aşırı ovülasyon; transjenik hayvanlar; bitki
doku kültürü prensipleri; meristem kültürü ve yapay in-vitro
çoğaltım; somatik embriyojenesis ve sentetik kökler;
genetik mühendisliği ve bitki ıslahı; tarım biyoteknolojisi
ilgili yasal ve etik yaklaşımlar.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2023-2024 |
Tarım Biyoteknolojisi |
3 |
Güz 2021-2022 |
Tarım Biyoteknolojisi |
3 |
Güz 2020-2021 |
Tarım Biyoteknolojisi |
3 |
Güz 2016-2017 |
Tarım Biyoteknolojisi |
3 |
Güz 2015-2016 |
Tarım Biyoteknolojisi |
3 |
Güz 2014-2015 |
Tarım Biyoteknolojisi |
3 |
Güz 2013-2014 |
Tarım Biyoteknolojisi |
3 |
Güz 2012-2013 |
Tarım Biyoteknolojisi |
3 |
Güz 2011-2012 |
Tarım Biyoteknolojisi |
3 |
Güz 2009-2010 |
Tarım Biyoteknolojisi |
3 |
Güz 2008-2009 |
Tarım Biyoteknolojisi |
3 |
Güz 2006-2007 |
Tarım Biyoteknolojisi |
3 |
Güz 2005-2006 |
Tarım Biyoteknolojisi |
3 |
Güz 2004-2005 |
Tarım Biyoteknolojisi |
3 |
Güz 2001-2002 |
Tarım Biyoteknolojisi |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
BIO 544 Biyomühendislik |
3 SU Kredi |
Biyomühendislik dersi, mühendislik tasarımı ile
doğal ve biyolojik bilimlerde sağlam bir temel
sağlar. Ders, öğrencilere mühendislik ilkelerinin
biyolojik ve tıbbi problemlere uygulanmasını
tanıtarak biyomühendislikteki güncel araştırma ve
problemler hakkında bilgi vermek için
tasarlanmıştır. Öğrencilerin biyomühendisliğin
genişliğini ve hızla büyüyen biyomühendislik
alanının gelişimine katkıda bulunmak için gereken
bilgi ve becerileri anlamalarını sağlar. Ders
biyomühendisliğin temellerini tanıtmakta, hücre ve
doku mühendisliği ve kök hücre teknolojileri
hakkında bilgi vermekte, biyomekanik ve
mekanobiyolojik yönleri tanıtmakta ve malzemelerin
biyolojik performansını açıklamaktadır. Daha sonra
biyomühendislik uygulamaları, özellikle
biyosensörler ve teşhis sistemleri, terapötik
yaklaşımlar ve ilaç verme teknolojileri için
araştırmaları sunmakta ve ardından genetik, kimya
mühendisliği, bilgisayar bilimi, elektrik
mühendisliği ve çevre mühendisliği dahil ancak
bunlarla sınırlı olmamak üzere çeşitli disiplinlerdeki
biyomühendislik uygulamaları üzerine güncel
bilgileri vurgulamaktadır.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2023-2024 |
Biyomühendislik |
3 |
Güz 2022-2023 |
Biyomühendislik |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
BIO 546 Yaşlanma Biyolojisi |
3 SU Kredi |
Kurs, yaşlanma ve gerontoloji alanına güncel
bir genel bakış sağlamayı amaçlamaktadır.
Hepimiz yaşlanmanın ne olduğunu sezgisel
olarak biliyor olsak da, yaşlanmayla ilgili
birçok temel soru gizemlidir. Yaşlanmanın
kendisi bir hastalık mıdır ve yaşlanma sürecine
başarılı bir şekilde müdahale edebilir miyiz?
Yoksa birinin hackleyebileceği bir program mı?
Kurs, hem biyologların bakış açısından hem de
bir sistem oluşturucunun bakış açısından
yaşlanan sistemlerin tartışılmasıyla
başlayacaktır. Yaşlanmanın moleküler
biyolojisi hakkında keşiflere yol açan model
organizmaların çalışmalarından elde edilen
bilimsel keşifleri keşfedeceğiz. Nüfus
genetiğinden “güvenilirlik teorisine” kadar
yaşlanmaya farklı açılardan bakacağız. Kursun
ikinci kısmı, yaşlanmayı inceleme yöntemlerini,
nüfus yaşlanmasının tanımlarını ve nasıl ve
neden yaşlandığımıza dair teorileri
açıklayacaktır. Yaşlı insanların neden
nörodejeneratif bozukluklar, felç ve kanser
yaşama olasılığının daha yüksek olduğunu ve
bu hastalıklarla ilişkili moleküler ve hücresel
seviyelerde ne tür değişikliklerin meydana
geldiğini anlayacağız. Kursun üçüncü bölümü,
çeşitli vücut sistemlerinde yaşlanma
süreçlerinin derinlemesine bir tartışmasını
sağlar. Bununla birlikte, maya ve primatlar gibi
çeşitli organizmaların ömrünü uzatabilecek bazı
tıbbi tedavileri ve yaşa bağlı hastalıklara
başarılı bir şekilde müdahale etmenin
sonuçlarını tartışacağız. Son olarak, öğrenciler
yaşlanmayla birlikte meydana gelen biyolojik
değişiklikleri moleküler ve organizma
düzeyinde ve bunların çeşitli disiplinlerin
perspektiflerinden nasıl görülebileceğini
keşfedeceklerdir
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2023-2024 |
Yaşlanma Biyolojisi |
3 |
Bahar 2022-2023 |
Yaşlanma Biyolojisi |
3 |
Bahar 2021-2022 |
Yaşlanma Biyolojisi |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
BIO 551 Yüksek Lisans Seminer I |
0 SU Kredi |
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2023-2024 |
Yüksek Lisans Seminer I |
0 |
Güz 2023-2024 |
Yüksek Lisans Seminer I |
0 |
Bahar 2022-2023 |
Yüksek Lisans Seminer I |
0 |
Güz 2022-2023 |
Yüksek Lisans Seminer I |
0 |
Bahar 2021-2022 |
Yüksek Lisans Seminer I |
0 |
Güz 2021-2022 |
Yüksek Lisans Seminer I |
0 |
Bahar 2020-2021 |
Yüksek Lisans Seminer I |
0 |
Güz 2020-2021 |
Yüksek Lisans Seminer I |
0 |
Bahar 2019-2020 |
Yüksek Lisans Seminer I |
0 |
Güz 2019-2020 |
Yüksek Lisans Seminer I |
0 |
Bahar 2018-2019 |
Yüksek Lisans Seminer I |
0 |
Güz 2018-2019 |
Yüksek Lisans Seminer I |
0 |
Bahar 2017-2018 |
Yüksek Lisans Seminer I |
0 |
Güz 2017-2018 |
Yüksek Lisans Seminer I |
0 |
Bahar 2016-2017 |
Yüksek Lisans Seminer I |
0 |
Güz 2016-2017 |
Yüksek Lisans Seminer I |
0 |
Güz 2015-2016 |
Yüksek Lisans Seminer I |
0 |
Güz 2014-2015 |
Yüksek Lisans Seminer I |
0 |
Güz 2013-2014 |
Yüksek Lisans Seminer I |
0 |
Güz 2012-2013 |
Yüksek Lisans Seminer I |
0 |
Güz 2011-2012 |
Yüksek Lisans Seminer I |
0 |
Güz 2010-2011 |
Yüksek Lisans Seminer I |
0 |
Güz 2009-2010 |
Yüksek Lisans Seminer I |
0 |
Güz 2008-2009 |
Yüksek Lisans Seminer I |
0 |
Güz 2007-2008 |
Yüksek Lisans Seminer I |
0 |
Güz 2006-2007 |
Yüksek Lisans Seminer I |
0 |
Güz 2005-2006 |
Yüksek Lisans Seminer I |
0 |
Güz 2004-2005 |
Yüksek Lisans Seminer I |
0 |
Güz 2003-2004 |
Yüksek Lisans Seminer I |
0 |
Güz 2002-2003 |
Yüksek Lisans Seminer I |
0 |
Güz 2001-2002 |
Yüksek Lisans Seminer I |
0 |
Güz 2000-2001 |
Yüksek Lisans Seminer I |
0 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 1 ECTS (1 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
BIO 552 Yüksek Lisans Seminer II |
0 SU Kredi |
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2023-2024 |
Yüksek Lisans Seminer II |
0 |
Güz 2023-2024 |
Yüksek Lisans Seminer II |
0 |
Bahar 2022-2023 |
Yüksek Lisans Seminer II |
0 |
Güz 2022-2023 |
Yüksek Lisans Seminer II |
0 |
Bahar 2021-2022 |
Yüksek Lisans Seminer II |
0 |
Güz 2021-2022 |
Yüksek Lisans Seminer II |
0 |
Bahar 2020-2021 |
Yüksek Lisans Seminer II |
0 |
Güz 2020-2021 |
Yüksek Lisans Seminer II |
0 |
Bahar 2019-2020 |
Yüksek Lisans Seminer II |
0 |
Güz 2019-2020 |
Yüksek Lisans Seminer II |
0 |
Bahar 2018-2019 |
Yüksek Lisans Seminer II |
0 |
Güz 2018-2019 |
Yüksek Lisans Seminer II |
0 |
Bahar 2017-2018 |
Yüksek Lisans Seminer II |
0 |
Güz 2017-2018 |
Yüksek Lisans Seminer II |
0 |
Bahar 2016-2017 |
Yüksek Lisans Seminer II |
0 |
Güz 2016-2017 |
Yüksek Lisans Seminer II |
0 |
Bahar 2015-2016 |
Yüksek Lisans Seminer II |
0 |
Bahar 2014-2015 |
Yüksek Lisans Seminer II |
0 |
Bahar 2013-2014 |
Yüksek Lisans Seminer II |
0 |
Bahar 2012-2013 |
Yüksek Lisans Seminer II |
0 |
Bahar 2011-2012 |
Yüksek Lisans Seminer II |
0 |
Bahar 2010-2011 |
Yüksek Lisans Seminer II |
0 |
Bahar 2009-2010 |
Yüksek Lisans Seminer II |
0 |
Bahar 2008-2009 |
Yüksek Lisans Seminer II |
0 |
Bahar 2007-2008 |
Yüksek Lisans Seminer II |
0 |
Bahar 2006-2007 |
Yüksek Lisans Seminer II |
0 |
Bahar 2005-2006 |
Yüksek Lisans Seminer II |
0 |
Bahar 2004-2005 |
Yüksek Lisans Seminer II |
0 |
Bahar 2003-2004 |
Yüksek Lisans Seminer II |
0 |
Bahar 2002-2003 |
Yüksek Lisans Seminer II |
0 |
Bahar 2001-2002 |
Yüksek Lisans Seminer II |
0 |
Bahar 2000-2001 |
Yüksek Lisans Seminer II |
0 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 1 ECTS (1 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
BIO 567 Sinyal İletisi |
3 SU Kredi |
Hücre büyüme ve gelişimini, davranışını, bağışıklık
sistemini etkileyen temel moleküler mekanizmalar dışarıdan
gelen sinyallerin hücreler tarafından algılanıp biyolojik
cevaba dönüşmesi neticesinde oluşmaktadır ve konu
güncel bir araştırma alanıdır. Bu derste birkaç prototip
sinyal iletisi kaskad mekanizması kavramsal olarak
incelenecektir. Bunun yanısıra literatürde bulunan önemli
araştırmalara değinilerek deneysel yaklaşımların öğretilmesi
amaçlanmaktadır. Protein-protein etkileşimi, fosforilasyon
ve GTP bağlanan proteinler gibi sinyal iletisi
bağlamında önemli görülen konular incelenecektir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2023-2024 |
Sinyal İletisi |
3 |
Bahar 2022-2023 |
Sinyal İletisi |
3 |
Bahar 2021-2022 |
Sinyal İletisi |
3 |
Bahar 2020-2021 |
Sinyal İletisi |
3 |
Bahar 2019-2020 |
Sinyal İletisi |
3 |
Bahar 2018-2019 |
Sinyal İletisi |
3 |
Bahar 2017-2018 |
Sinyal İletisi |
3 |
Bahar 2016-2017 |
Sinyal İletisi |
3 |
Bahar 2015-2016 |
Sinyal İletisi |
3 |
Bahar 2014-2015 |
Sinyal İletisi |
3 |
Bahar 2013-2014 |
Sinyal İletisi |
3 |
Bahar 2010-2011 |
Sinyal İletisi |
3 |
Bahar 2009-2010 |
Sinyal İletisi |
3 |
Bahar 2008-2009 |
Sinyal İletisi |
3 |
Bahar 2007-2008 |
Sinyal İletisi |
3 |
Bahar 2006-2007 |
Sinyal İletisi |
3 |
Bahar 2005-2006 |
Sinyal İletisi |
3 |
Güz 2004-2005 |
Sinyal İletisi |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
BIO 568 Gen Regülasyonu ve Hastalıklar |
3 SU Kredi |
1) Dersler, çeşitli nadir hastalıklar, yaygın
bulaşıcı viral hastalıklar ve AMD gibi çok
faktörlü hastalıkları kapsayacak. 2) Protein-
protein, protein-nükleik asit etkileşimleri ve
moleküler düzeydeki protein fonksiyonları için
hastalık mutasyonlarının sonucu, model
organizma çalışmaları ve bunun dokular,
organlar ve tüm hayvan üzerindeki sonuçları ile
birleştirilecektir. 3)Belirli bir hastalık durumu
için hem başarısız hem de başarılı terapötik
yaklaşımlar tartışılacaktır. Ayrıca, mevcut ise
devam eden klinik araştırmalar, hastalığın
mekanizması ve kullanılan terapötik yaklaşımın
tartışılması dersin bir parçası olacaktır. 4)Belirli
bir hastalığın etiyolojisi, teşhisi ve devam eden
veya olası terapötik değerlendirmelerini
kapsayan kısa bir rapor istenecektir. Söz konusu
hastalık dersin 7. haftasında öğrenciler tarafından
belirlenecektir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2022-2023 |
(BIO58006) |
3 |
Güz 2021-2022 |
(BIO58006) |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
BIO 569 İklim Değişikliği, Bitki Sağlığı ve Gıda Güvenliği |
3 SU Kredi |
İklim değişikliğinin dünya üzerindeki tarım alanlarının
büyük bölümünde bitkisel üretimi olumsuz şekilde
etkileyeceği tahmin edilmektedir. Mevcut tarımsal
üretim sistemlerinin çoğu iklim değişimine karşı
savunmasız oluşu nedeni ile sorgulanmaktadır. Çiftçiler
ise yeni amenajman uygulamalarına geçiş yapmaya ve
alışa geldikleri üretim desenlerini değiştirmeye
zorlanmaktadır. “İklim Değişikliği, Bitki Sağlığı ve
Gıda Güvenliği” dersi iklim değişikliğine neden olan
etmenleri iki bölümde inceleyecektir. İlk bölümde (i)
artan atmosferik karbon dioksit (eCO2) ve (ii) küresel
sıcaklık gibi geniş ve direk etkili değişkenler
tartışılacaktır. İkinci bölümde ise lokal iklim
değişkenlerinin (örn. değişen yağış rejimleri, sıcak hava
dalgaları, tarımsal kuraklıkların sıklığı) bitki sağlığı ve
gıda güvenliğine etkisi işlenecektir. İlk bölümde eCO2
ve yüksek sıcaklığın aksi etkileşimleri güncel literatür
bilgileri ışığında incelenecektir. Bilindiği üzere, tek
başına eCO2 tarımsal üretimde önemli artışa neden
olabilmektedir. Söz konusu verim artışı C3 tipi tahıl
üretimi, karbon bollaşması ve buna bağlı olarak su-
kullanım etkinliğinin artış ile ilişkilendirilmektedir.
Ancak, öğrenciler, küresel iklim değişiminin bitkisel
üretime olumlu etki yapacağını söyleyen tüm iyimser
tahminlerin, artan küresel sıcaklıklardan ötürü kabul
görmeyeceğini kavrayacaktır. Öğrencilere, ilk bölümün
sonunda, bazı önemli iklim değişkenlerinin tahıllarda
besin değerini nasıl azalttığı hakkında (artan
karbonhidrat birikimi ve buna bağlı olarak tane
dokusunda protein ve mikro besin elementlerinin
seyrelmesi) bir kaynak tarama ödevi verilecektir. İkinci
bölüm, lokal iklim değişimlerinin bir sonucu olarak,
sıcaklık, kuraklık, suyla doygunluk, tuzluluk ve benzeri
abiyotik stres etmenlerinin sıklığı ve şiddetindeki
değişimlere odaklanacaktır. Konular, küresel ve lokal
iklim değişimlerinin bitki hastalık ve zararlılarına
yaptığı etkileri de kapsayacaktır. İklim değişimi
sonucunda artan biyotik stres faktörlerinin etkileri,
çiftlik biyogüvenliği ve gıda güvenliği özelinde
tartışılacaktır. Dersin son bölümünde, lokal ve küresel
iklim değişikliği etmenleri ile mücadelede
kullanılabilecek hafifletme ve uyum stratejileri
anlatılacaktır. Mevcut ıslah ve tarımsal yönetim
stratejilerinin güçlü ve zayıf yönleri tartışılacaktır
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2023-2024 |
İklim Değişikliği, Bitki Sağlığı ve Gıda Güvenliği |
3 |
Bahar 2022-2023 |
BIO’da Özel Konular: İklim Değişikliği, Bitki Sağlığı ve Gıda Güvenliği (BIO58000) |
3 |
Bahar 2021-2022 |
BIO’da Özel Konular: İklim Değişikliği, Bitki Sağlığı ve Gıda Güvenliği (BIO58000) |
3 |
Bahar 2020-2021 |
BIO’da Özel Konular: İklim Değişikliği, Bitki Sağlığı ve Gıda Güvenliği (BIO58000) |
3 |
Güz 2019-2020 |
BIO’da Özel Konular: İklim Değişikliği, Bitki Sağlığı ve Gıda Güvenliği (BIO58000) |
3 |
Güz 2018-2019 |
BIO’da Özel Konular: İklim Değişikliği, Bitki Sağlığı ve Gıda Güvenliği (BIO58000) |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
BIO 58002 BIO’da Özel Konular: Genom Çaplı Dizileme Yöntemleri ve Analizi |
3 SU Kredi |
Moleküler biyoloji ve DNA dizileme
teknolojilerindeki gelişmelerle birlikte biyolojik
problemler genom çapında
cevaplanmaya başlamıştır. Yeni-nesil dizileme
teknolojisinden bu yana, DNA dizileme maliyetleri
düşmüş, böylece moleküler deneyler form değiştirmeye
başlamıştır. DNA ile ilişkili problemleri genom
skalasında cevaplamak üzere deneyler
geliştirilebilmektedir. Sonuç olarak, yeni-nesil dizileme
tabanlı teknolojilerin sayısı her yıl artmaktadır. Büyük
ölçeklerde birikmekte olan veri kümeleri, orijinal soruyla
ilgili ancak ayrı soruları cevaplamak üzere faklı bakış
açılarıyla yeniden analiz edilmektedir. Bu sebepten, bu
tekniklerin nasıl çalıştığı ve uygulandığının yanısıra
bilgisayar ortamında nasıl analiz edildiğini öğrenmek çok
önemlidir. Bu ders, RNA-seq, GRO-seq, NET-seq, ChIP-
seq, DNase-seq, FAIRE-seq, Hi-C-seq, XR-seq, Damage-
seq gibi mevcut dizileme tekniklerinin bir kısmını
kapsaycaktır. Öğrenciler bu tekniklerin teorik olarak nasıl
uygulanacağını ve pratik olarak nasıl analiz edileceğini
öğreneceklerdir. Öğrencilere, ilgili makaleleri okuma ve
sunma ödevleri verilecektir. Öğrenciler dönem boyunca
dizileme analizi gerektiren bir proje geliştirip, dönem
tamamlayacaklardır.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2023-2024 |
BIO’da Özel Konular: Genom Çaplı Dizileme Yöntemleri ve Analizi |
3 |
Bahar 2019-2020 |
BIO’da Özel Konular: Genom Çaplı Dizileme Yöntemleri ve Analizi |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
BIO 58005 BIO’da Özel Konular: Sistemler ve Bütünleştirici Biyoloji |
3 SU Kredi |
Öğrenciler dersin aşağıdaki bölümlerinde yer alacaklardır:
1) Daha fazla bilgi edinmek için literatür taraması;bunun
amacı biyolojik ve fizik bilimleri, matematik, bilgisayar
bilimi ve mühendislik gibi farklı alanlardan gelen
öğrencilere bütünleşik ve system biyoloji konularını
tanıtmaktır. 2) Bütünleşik data toplama ve analiz etme; bu
bölümde deneysel tasarım ve analiz yapılacak ve bilinen
data setleri kullanılarak omiks yaklaşımı (transkriptomiks,
proteomiks ve metabolomiks) ile test etme ve hipotez
kurma yapılacaktır. Bu bölümde büyük data ile
çalışmanın avantaj ve dezavantajları vurgulanacaktır.
3) Sistem mühendisliği ve matematik modelleme yaklaşımı;
dersin bu bölümünde bilgisayar dayalı network modelleme ve
system mühendisliği network modelleme kapsamında çok
yönlü complex problemlerin çalışılması yapılacaktır.
Öğrenciler, matematik, enformatik ve istatistik araçlar
kullanacaklardır. 4) Bütünleştirici biyolojide kullanılan
Wetlab deneysel araçları: davranışsal, fizyolojik ve
nörolojik düzeylerde bütünleşmek için yaygın olarak
kullanılan moleküler ve hücresel araçlar tanıtılacaktır.
Öğrenciler, mevcut tez çalışmalarını geliştirecek kendi
başlarına üretilen yeni bir hipotezi test etmek için kendi
deneysel tasarımlarını tasarlamak zorunda kalacaklar. Bu
bölüm, uygun görülmesi halinde olası pratik çalışmaları
içerecek ve elde edilen sonuçlar dersin sonunda sözlü
olarak sunulacaktır. Dersleri ve pratik dersleri içeren
yukarıdaki bölümlere ek olarak, öğrencilerden
öğrendiklerini uygulayarak kendi başlarına bağımsız
bir araştırma projesi yürütmeleri istenecektir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2021-2022 |
BIO’da Özel Konular: Sistemler ve Bütünleştirici Biyoloji |
3 |
Güz 2020-2021 |
BIO’da Özel Konular: Sistemler ve Bütünleştirici Biyoloji |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
BIO 58007 BIO’da Özel Konular: Retinal Hücre Biyolojisi ve |
3 SU Kredi |
1) Derse giriş, tipik bir memeli retinasındaki her tür
retina hücresini ve bunların özgün mimarisini
kapsayacaktır.
2) Retina hücre biyolojisinin temelleri; görsel döngü,
retinal devre ve beyindeki alıcı bölgelere sinyal
iletimi dahil edilecektir.
3) İnsan, fare, ahtapot, denizanası, drosophila ve deniz
kestanesi de dahil olmak üzere çeşitli
organizmaların çapraz karşılaştırılmasıyla daha derin
bir organizasyonel perspektif verilecektir.
4) Retina hücre tiplerinin ve kökenlerinin evrimsel
karşılaştırması ele alınacaktır.
5) Son olarak, retina gelişimi ve gen düzenleyici
ağları incelenecektir.
Math5, Pou4f1, Pou4f2, NeuroD1 ve özellikle
sineklerde yalnızca aşırı ifadelenerek ektopik gözler
oluşturabilen Pax6 da dahil olmak üzere
transkripsiyon faktörlerine odaklanılacaktır.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2021-2022 |
BIO’da Özel Konular: Retinal Hücre Biyolojisi ve |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
BIO 587 Bilimsel Araştırma Asistanlığına Giriş I |
0 SU Kredi |
Bu dersin amacı, öğrencileri mezuniyet sonrası
eğitime (Lisanasüstü ve doktora düzeyinde) hazırlamak
ve tez aşamasına kadar olan dönemdeki laboratuvar
çalışmalarını değerlendirmektir. İşlenecek konular :
Bir biyoloji laboratuvarı ve biyoloji araştırma grubu
nasıl çalışır? Biyoloji alanında bilimsel araştırma
nasıl yapılır? Biyoloji laboratuvarı ve araştırmalarında
sık kullanılan teknikler nelerdir? Laboratuvar güvenlik
kuralları nelerdir? Hassas aletletleri kullanımda
nelere dikkat etmek gerekir? Öğrencinin performansı,
teknik bilgilerinin yanısıra görev aldığı
araştırma grubundaki çalışmaları ışığında,
değerlendirilecek ve notlanacaktır.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2022-2023 |
Bilimsel Araştırma Asistanlığına Giriş I |
0 |
Güz 2022-2023 |
Bilimsel Araştırma Asistanlığına Giriş I |
0 |
Bahar 2021-2022 |
Bilimsel Araştırma Asistanlığına Giriş I |
0 |
Güz 2021-2022 |
Bilimsel Araştırma Asistanlığına Giriş I |
0 |
Bahar 2020-2021 |
Bilimsel Araştırma Asistanlığına Giriş I |
0 |
Güz 2020-2021 |
Bilimsel Araştırma Asistanlığına Giriş I |
0 |
Bahar 2019-2020 |
Bilimsel Araştırma Asistanlığına Giriş I |
0 |
Güz 2019-2020 |
Bilimsel Araştırma Asistanlığına Giriş I |
0 |
Bahar 2018-2019 |
Bilimsel Araştırma Asistanlığına Giriş I |
0 |
Güz 2018-2019 |
Bilimsel Araştırma Asistanlığına Giriş I |
0 |
Güz 2017-2018 |
Bilimsel Araştırma Asistanlığına Giriş I |
0 |
Bahar 2016-2017 |
Bilimsel Araştırma Asistanlığına Giriş I |
0 |
Güz 2016-2017 |
Bilimsel Araştırma Asistanlığına Giriş I |
0 |
Bahar 2015-2016 |
Bilimsel Araştırma Asistanlığına Giriş I |
0 |
Güz 2015-2016 |
Bilimsel Araştırma Asistanlığına Giriş I |
0 |
Bahar 2014-2015 |
Bilimsel Araştırma Asistanlığına Giriş I |
0 |
Güz 2014-2015 |
Bilimsel Araştırma Asistanlığına Giriş I |
0 |
Bahar 2013-2014 |
Bilimsel Araştırma Asistanlığına Giriş I |
0 |
Güz 2013-2014 |
Bilimsel Araştırma Asistanlığına Giriş I |
0 |
Bahar 2012-2013 |
Bilimsel Araştırma Asistanlığına Giriş I |
0 |
Güz 2012-2013 |
Bilimsel Araştırma Asistanlığına Giriş I |
0 |
Bahar 2011-2012 |
Bilimsel Araştırma Asistanlığına Giriş I |
0 |
Güz 2011-2012 |
Bilimsel Araştırma Asistanlığına Giriş I |
0 |
Bahar 2010-2011 |
Bilimsel Araştırma Asistanlığına Giriş I |
0 |
Güz 2010-2011 |
Bilimsel Araştırma Asistanlığına Giriş I |
0 |
Bahar 2009-2010 |
Bilimsel Araştırma Asistanlığına Giriş I |
0 |
Güz 2009-2010 |
Bilimsel Araştırma Asistanlığına Giriş I |
0 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 1 ECTS (1 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
BIO 590 Yüksek Lisans Tezi |
0 SU Kredi |
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2023-2024 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Güz 2023-2024 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Bahar 2022-2023 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Güz 2022-2023 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Bahar 2021-2022 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Güz 2021-2022 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Bahar 2020-2021 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Güz 2020-2021 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Bahar 2019-2020 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Güz 2019-2020 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Bahar 2018-2019 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Güz 2018-2019 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Bahar 2017-2018 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Güz 2017-2018 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Bahar 2016-2017 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Güz 2016-2017 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Bahar 2015-2016 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Güz 2015-2016 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Bahar 2014-2015 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Güz 2014-2015 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Bahar 2013-2014 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Güz 2013-2014 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Bahar 2012-2013 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Güz 2012-2013 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Bahar 2011-2012 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Güz 2011-2012 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Bahar 2010-2011 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Güz 2010-2011 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Bahar 2009-2010 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Güz 2009-2010 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Bahar 2008-2009 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Güz 2008-2009 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Bahar 2007-2008 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Güz 2007-2008 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Bahar 2006-2007 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Güz 2006-2007 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Bahar 2005-2006 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Güz 2005-2006 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Bahar 2004-2005 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Güz 2004-2005 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Bahar 2003-2004 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Güz 2003-2004 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Bahar 2002-2003 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Güz 2002-2003 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Bahar 2001-2002 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Güz 2001-2002 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Bahar 2000-2001 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Güz 2000-2001 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 50 ECTS (50 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
BIO 601 Biyolojik Sistemlerdeki Serbest Radikaller |
3 SU Kredi |
Normal metabolik fonksiyonlar ya da stres şartları sonucu
üretilen serbest radikal reaksiyonlarının incelenmesi.
Serbest radikallerin yaşam süreçleri, hücre sinyallemesi ve
gen ekspresyonu üzerine etkileri.Oksidant ve antioksidant
ilişkileri de çalışılacaktır.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2020-2021 |
Biyolojik Sistemlerdeki Serbest Radikaller |
3 |
Güz 2011-2012 |
Biyolojik Sistemlerdeki Serbest Radikaller |
3 |
Bahar 2009-2010 |
Biyolojik Sistemlerdeki Serbest Radikaller |
3 |
Bahar 2007-2008 |
Biyolojik Sistemlerdeki Serbest Radikaller |
3 |
Bahar 2005-2006 |
Biyolojik Sistemlerdeki Serbest Radikaller |
3 |
Bahar 2003-2004 |
Biyolojik Sistemlerdeki Serbest Radikaller |
3 |
Bahar 2001-2002 |
Biyolojik Sistemlerdeki Serbest Radikaller |
3 |
Bahar 2000-2001 |
Biyolojik Sistemlerdeki Serbest Radikaller |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
BIO 634 Moleküler Tıp |
3 SU Kredi |
Bu mezuniyet sonrası ders, hastalık moleküler
mekanizmalarını incelemeyi amaçlamaktadır.
Kanser, Alzheimer, Parkinson, Huntington hastalıkları,
önemli enfeksiyon hastalıkları ve genetik hastalıkların
oluşum mekanizmaları ve hastalığa neden
olan moleküler değişiklikler incelenecektir.
Ders, temel bilgiler yanında mezuniyet sonrası ders
olarak en son gelişmelerin makaleler ışığında
tartışılması şeklinde yürütülecektir. Öğrencilerin
derse aktif katılımı beklenmektedir. Derste, kanserin
genetik ve çevresel nedenleri, kanser türleri, kansere
neden olan moleküler değişiklikler, metastaz,
kanser tedavisi, Alzheimer, Parkinson ve Huntington
hastalıklarının genetik ve moleküler mekanizmaları,
enfeksiyon hastalıklarının nedenleri virüs, bakteri
ve parazitler, AIDS, hepatit ve yaygın bakteri
enfeksiyonlarının moleküler mekanizmaları,
kalıtsal hastalıkların genetik temelleri,
yaygın kalıtsal hastalıklar ve
moleküler mekanizmaları işlenecektir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2023-2024 |
Moleküler Tıp |
3 |
Bahar 2022-2023 |
Moleküler Tıp |
3 |
Bahar 2021-2022 |
Moleküler Tıp |
3 |
Bahar 2020-2021 |
Moleküler Tıp |
3 |
Güz 2014-2015 |
Moleküler Tıp |
3 |
Bahar 2011-2012 |
Moleküler Tıp |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
BIO 635 Nanotoksikoloji |
3 SU Kredi |
Nano teknoloji kullanılarak üretilen malzemeler
ve araçların sayısı hızla artmaktadır. Bu alandaki
son gelişmelerle birlikte, nano malzemeler ve
nano parçacıklar yaşamın her alanında kullanılmaya
başlamıştır. Nano parçacık ve malzemeler genel
kullanıma sunulmadan önce canlılar ve hücreler
üzerindeki etkileri hakkında yeterince bilgi
edinilmesi, ileride ortaya çıkabilecek sağlık
sorunlarının önlenmesi açısından önem taşımaktadır.
Nanotoksikoloji dersinde, nano parçacık ve malzemelerin
insan sağlığına etkileri, organizmanın ve hücrelerin
bu maddelere verdikleri stres, hastalık ve ölüm
yanıtları, moleküler biyoloji perspektifinden incelenecek
ve tartışılacaktır. Derste, endüstriel ve çevresel
nanoparçacık ve materyaller, nanotoksikoloji araştırma
yöntemleri, nano parçacıklara organizmal yanıtlar,
nano parçacıkların hücrelere girişleri-alınmaları, hücre
içindeki dağılımları ve bunlara verilen hücresel ve
moleküler stres ve ölüm yanıtları işlenecektir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2023-2024 |
Nanotoksikoloji |
3 |
Güz 2022-2023 |
Nanotoksikoloji |
3 |
Güz 2021-2022 |
Nanotoksikoloji |
3 |
Güz 2020-2021 |
Nanotoksikoloji |
3 |
Güz 2019-2020 |
Nanotoksikoloji |
3 |
Güz 2018-2019 |
Nanotoksikoloji |
3 |
Güz 2012-2013 |
Nanotoksikoloji |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
BIO 636 Kanser Biyolojisi |
3 SU Kredi |
Bu ders, kanserin moleküler mekanizmalarını incelemeyi
amaçlamaktadır. Derste, kanserin genetik ve çevresel
nedenleri, kanser türleri, kansere eden olan moleküler
değişiklikler, anjiogenez, metastaz, hücresel stres
mekanizması olan otofajisinin kanserdeki rolü
ve kanserin tedavisi işlenecektir. Ders, temel bilgiler
yanında en son gelişmelerin makaleler ışığında tartışılması
şeklinde yürütülecektir. Öğrencilerin derse aktif
katılımı beklenmektedir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2023-2024 |
Kanser Biyolojisi |
3 |
Bahar 2018-2019 |
Kanser Biyolojisi |
3 |
Bahar 2016-2017 |
Kanser Biyolojisi |
3 |
Bahar 2013-2014 |
Kanser Biyolojisi |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
BIO 641 Biyolojide Sinyal İletimi |
3 SU Kredi |
Hücresel mekanizmaları etkileyen sinyal iletim yollarının
moleküler analizi. Dersin başlıkları: büyüme hormonları, G-
proteinleri, ikinci haberciler ve iyon kanalları. Bu konular
ilgili makaleler kullanılarak işlenecektir..
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2017-2018 |
Biyolojide Sinyal İletimi |
3 |
Güz 2007-2008 |
Biyolojide Sinyal İletimi |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
BIO 645 Bitki Doku Kültürü Teknikleri |
3 SU Kredi |
Bu ders bitki doku kültürü tekniklerinin esaslarını
ve uygulamalarını vermektedir. Bitki doku
kültürü laboratuvarı koşulları ve organizasyonu;
bitki hücre, doku ve organ kültürünün esasları;
doku kültürü ortamlarındaki organik ve inorganik
bileşenler; in vitro bitkilerin fizyolojisi ve
dış koşullara alıştırılması; meristem kültürü; hücre
süspansiyon kültürü; somatik emriyogenesis;
organogenesis; adventif sürgün ve kök oluşumu; ticari
uygulamalar gibi konular ayrıntılı olarak
anlatılacaktır.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2019-2020 |
Bitki Doku Kültürü Teknikleri |
3 |
Güz 2018-2019 |
Bitki Doku Kültürü Teknikleri |
3 |
Güz 2017-2018 |
Bitki Doku Kültürü Teknikleri |
3 |
Güz 2016-2017 |
Bitki Doku Kültürü Teknikleri |
3 |
Güz 2015-2016 |
Bitki Doku Kültürü Teknikleri |
3 |
Güz 2009-2010 |
Bitki Doku Kültürü Teknikleri |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: BIO 645L |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
BIO 645L Bitki Doku Kültürü Teknikleri-Laboratuvar |
0 SU Kredi |
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2019-2020 |
Bitki Doku Kültürü Teknikleri-Laboratuvar |
0 |
Güz 2018-2019 |
Bitki Doku Kültürü Teknikleri-Laboratuvar |
0 |
Güz 2017-2018 |
Bitki Doku Kültürü Teknikleri-Laboratuvar |
0 |
Güz 2016-2017 |
Bitki Doku Kültürü Teknikleri-Laboratuvar |
0 |
Güz 2015-2016 |
Bitki Doku Kültürü Teknikleri-Laboratuvar |
0 |
Güz 2009-2010 |
Bitki Doku Kültürü Teknikleri-Laboratuvar |
0 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: BIO 645 |
ECTS Kredi: NONE ECTS (NONE ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
BIO 751 Seminer I |
0 SU Kredi |
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2022-2023 |
Seminer I |
0 |
Güz 2022-2023 |
Seminer I |
0 |
Bahar 2021-2022 |
Seminer I |
0 |
Güz 2021-2022 |
Seminer I |
0 |
Bahar 2020-2021 |
Seminer I |
0 |
Güz 2020-2021 |
Seminer I |
0 |
Bahar 2019-2020 |
Seminer I |
0 |
Güz 2019-2020 |
Seminer I |
0 |
Bahar 2018-2019 |
Seminer I |
0 |
Güz 2018-2019 |
Seminer I |
0 |
Bahar 2017-2018 |
Seminer I |
0 |
Güz 2017-2018 |
Seminer I |
0 |
Bahar 2016-2017 |
Seminer I |
0 |
Güz 2016-2017 |
Seminer I |
0 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 1 ECTS (1 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
BIO 752 Seminer II |
0 SU Kredi |
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2023-2024 |
Seminer II |
0 |
Bahar 2022-2023 |
Seminer II |
0 |
Güz 2022-2023 |
Seminer II |
0 |
Bahar 2021-2022 |
Seminer II |
0 |
Güz 2021-2022 |
Seminer II |
0 |
Bahar 2020-2021 |
Seminer II |
0 |
Güz 2020-2021 |
Seminer II |
0 |
Bahar 2019-2020 |
Seminer II |
0 |
Güz 2019-2020 |
Seminer II |
0 |
Bahar 2018-2019 |
Seminer II |
0 |
Güz 2018-2019 |
Seminer II |
0 |
Bahar 2017-2018 |
Seminer II |
0 |
Güz 2017-2018 |
Seminer II |
0 |
Bahar 2016-2017 |
Seminer II |
0 |
|
Onkosul: BIO 751 - Doktora - En Az D |
veya BIO 751 - Yüksek Lisans - En AzD |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 1 ECTS (1 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
BIO 790 Doktora Tezi |
0 SU Kredi |
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2023-2024 |
Doktora Tezi |
0 |
Güz 2023-2024 |
Doktora Tezi |
0 |
Bahar 2022-2023 |
Doktora Tezi |
0 |
Güz 2022-2023 |
Doktora Tezi |
0 |
Bahar 2021-2022 |
Doktora Tezi |
0 |
Güz 2021-2022 |
Doktora Tezi |
0 |
Bahar 2020-2021 |
Doktora Tezi |
0 |
Güz 2020-2021 |
Doktora Tezi |
0 |
Bahar 2019-2020 |
Doktora Tezi |
0 |
Güz 2019-2020 |
Doktora Tezi |
0 |
Bahar 2018-2019 |
Doktora Tezi |
0 |
Güz 2018-2019 |
Doktora Tezi |
0 |
Bahar 2017-2018 |
Doktora Tezi |
0 |
Güz 2017-2018 |
Doktora Tezi |
0 |
Bahar 2016-2017 |
Doktora Tezi |
0 |
Güz 2016-2017 |
Doktora Tezi |
0 |
Bahar 2015-2016 |
Doktora Tezi |
0 |
Güz 2015-2016 |
Doktora Tezi |
0 |
Bahar 2014-2015 |
Doktora Tezi |
0 |
Güz 2014-2015 |
Doktora Tezi |
0 |
Bahar 2013-2014 |
Doktora Tezi |
0 |
Güz 2013-2014 |
Doktora Tezi |
0 |
Bahar 2012-2013 |
Doktora Tezi |
0 |
Güz 2012-2013 |
Doktora Tezi |
0 |
Bahar 2011-2012 |
Doktora Tezi |
0 |
Güz 2011-2012 |
Doktora Tezi |
0 |
Bahar 2010-2011 |
Doktora Tezi |
0 |
Güz 2010-2011 |
Doktora Tezi |
0 |
Bahar 2009-2010 |
Doktora Tezi |
0 |
Güz 2009-2010 |
Doktora Tezi |
0 |
Bahar 2008-2009 |
Doktora Tezi |
0 |
Güz 2008-2009 |
Doktora Tezi |
0 |
Bahar 2007-2008 |
Doktora Tezi |
0 |
Güz 2007-2008 |
Doktora Tezi |
0 |
Bahar 2006-2007 |
Doktora Tezi |
0 |
Güz 2006-2007 |
Doktora Tezi |
0 |
Bahar 2005-2006 |
Doktora Tezi |
0 |
Güz 2005-2006 |
Doktora Tezi |
0 |
Bahar 2004-2005 |
Doktora Tezi |
0 |
Güz 2004-2005 |
Doktora Tezi |
0 |
Bahar 2003-2004 |
Doktora Tezi |
0 |
Güz 2003-2004 |
Doktora Tezi |
0 |
Bahar 2002-2003 |
Doktora Tezi |
0 |
Güz 2002-2003 |
Doktora Tezi |
0 |
Bahar 2001-2002 |
Doktora Tezi |
0 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 180 ECTS (180 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|