IT 501 Bilgisayar Programlamaya Giriş |
3 SU Kredi |
Bu ders, programlama dersleri serisi içinde öğrencileri
Java ile bilgisayar programlamanın temelleri ile tanıştırmak
amacıyla tasarlanmış olan ilk derstir. Bu ders kapsamında
öğrencilerin veri tipleri, control yapıları ve döngüler,
nesneler, diziler ve fonksiyonlar gibi temel konular
üzerinde bilgi sahibi olmaları ve algoritmik
düşünme yetisini kazanmış olmaları hedeflenmektedir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2023-2024 |
Bilgisayar Programlamaya Giriş |
3 |
Güz 2022-2023 |
Bilgisayar Programlamaya Giriş |
3 |
Güz 2021-2022 |
Bilgisayar Programlamaya Giriş |
3 |
Güz 2020-2021 |
Bilgisayar Programlamaya Giriş |
3 |
Güz 2019-2020 |
Bilgisayar Programlamaya Giriş |
3 |
Güz 2018-2019 |
Bilgisayar Programlamaya Giriş |
3 |
Güz 2017-2018 |
Bilgisayar Programlamaya Giriş |
3 |
Güz 2016-2017 |
Bilgisayar Programlamaya Giriş |
3 |
Güz 2015-2016 |
Bilgisayar Programlamaya Giriş |
0 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 6 ECTS (6 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
IT 511 Veri İletişimi ve TCP/IP Ağları |
3 SU Kredi |
Dersin birinci bölümünde amaç öğrencilere veri iletişimi ve
ağ uygulamaları konusunda bilgi birikimi kazandırmaktır.
Öğrencileri iletişim kavramıyla tanıştırmak üzere veri
taşınması ve veri iletişimi konusundaki temel kavramlar
anlatılmaktadır. Dersin ikinci bölümünde TCP/IP Protokol
Grubu içinde farklı protokollerin görev ve çalışma esasları
ile Linux ve Windows ortamlarında düzenleşim teknikleri
derinlemesine incelenmektedir. İşlenecek konular: Ağ
uygulamaları; Veri İletişim Teknikleri; Anahtarlama
Kavramları; OSI Referans Modeli ve Katmanları; TCP/IP
Protokol Grubu ve Servisler; TCP/IP Ağ İletişimi; IP
Yönlendirme; TCP/IP Ağ Düzenlemesi ve Problem
Giderme; SMTP, FTP, HTTP, DNS, DHCP ve WINS Ağ
Uygulamaları.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2023-2024 |
Veri İletişimi ve TCP/IP Ağları |
3 |
Güz 2022-2023 |
Veri İletişimi ve TCP/IP Ağları |
3 |
Güz 2021-2022 |
Veri İletişimi ve TCP/IP Ağları |
3 |
Güz 2020-2021 |
Veri İletişimi ve TCP/IP Ağları |
3 |
Güz 2019-2020 |
Veri İletişimi ve TCP/IP Ağları |
3 |
Güz 2018-2019 |
Veri İletişimi ve TCP/IP Ağları |
3 |
Güz 2017-2018 |
Veri İletişimi ve TCP/IP Ağları |
3 |
Güz 2016-2017 |
Veri İletişimi ve TCP/IP Ağları |
3 |
Güz 2015-2016 |
Veri İletişimi ve TCP/IP Ağları |
3 |
Güz 2014-2015 |
Veri İletişimi ve TCP/IP Ağları |
3 |
Güz 2013-2014 |
Veri İletişimi ve TCP/IP Ağları |
3 |
Güz 2012-2013 |
Veri İletişimi ve TCP/IP Ağları |
3 |
Güz 2011-2012 |
Veri İletişimi ve TCP/IP Ağları |
3 |
Güz 2010-2011 |
Veri İletişimi ve TCP/IP Ağları |
3 |
Güz 2009-2010 |
Veri İletişimi ve TCP/IP Ağları |
3 |
Güz 2008-2009 |
Veri İletişimi ve TCP/IP Ağları |
3 |
Güz 2007-2008 |
Veri İletişimi ve TCP/IP Ağları |
3 |
Güz 2006-2007 |
Veri İletişimi ve TCP/IP Ağları |
3 |
Bahar 2005-2006 |
Veri İletişimi ve TCP/IP Ağları |
3 |
Bahar 2004-2005 |
Veri İletişimi ve TCP/IP Ağları |
3 |
Bahar 2003-2004 |
Veri İletişimi ve TCP/IP Ağları |
3 |
Güz 2002-2003 |
Veri İletişimi ve TCP/IP Ağları |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 6 ECTS (6 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
IT 512 Sistem Analizi ve Entegrasyonu |
1.5 SU Kredi |
Bu ders, ağ bileşenleri, ağ tasarımı, kapasite planlama
ağ yönetimi, sistem integrasyonu, Internet/
Extranet/Intranet servisleri, sistem ve ağlarda sorun
giderme konularında önemli noktaları
inceleyen, pratik uygulamalara dayalı bir program
olarak tasarlanmıştır. İşlenecek konular:
Ağ Topolojileri ve Standartları; İletim Ortamları
ve Yapısal Kablolama; Ağ İşletim Sistemleri;
Ağ Tasarım ve Uygulamaları; Ağ Yönetimi ve Sorun Giderme
Teknikleri; Yerel Alan Ağları; Geniş Alan Ağları;
Geniş Alan Ağı Uygulama ve Teknolojileri; Geniş Alan Ağı
Teçhizatı; Internet/Intranet Servisleri.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2007-2008 |
Sistem Analizi ve Entegrasyonu |
1.5 |
Bahar 2006-2007 |
Sistem Analizi ve Entegrasyonu |
1.5 |
Bahar 2005-2006 |
Sistem Analizi, Sistem Kuruluş ve Güvenliği |
3 |
Bahar 2004-2005 |
Sistem Analizi, Sistem Kuruluş ve Güvenliği |
3 |
Bahar 2003-2004 |
Sistem Analizi, Sistem Kuruluş ve Güvenliği |
3 |
Bahar 2002-2003 |
Sistem Analizi, Sistem Kuruluş ve Güvenliği |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 3 ECTS (3 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
IT 513 Sistem ve Ağ Güvenliği |
3 SU Kredi |
Bu ders genel olarak ağ yapılarının içerisinde ve ağlar
arasında var olan güvenlik unsurlarından meydana
gelebilecek tehlikeleri ve bu tehlikelerden korunma
yöntemlerini içermektedir. Ders süresince güvenlik
problemlerinin giderilmesinde hali hazırda var olan şifre
kullanımı, güvenli programlama, TCP/IP servislerini güvenli
kullanma,yedekleme, proxy programları, firewall, vpn
kullanımı ve proaktif güvenlik stratejileri gibi teknikler
irdelenecek, kullanılan ağ teknolojilerine göre
oluşabilecek farklı gereksinimler üzerinde analizler
yapılacaktır.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Yaz 2022-2023 |
Sistem ve Ağ Güvenliği |
3 |
Yaz 2016-2017 |
Sistem ve Ağ Güvenliği |
3 |
Yaz 2015-2016 |
Sistem ve Ağ Güvenliği |
3 |
Yaz 2014-2015 |
Sistem ve Ağ Güvenliği |
3 |
Yaz 2013-2014 |
Sistem ve Ağ Güvenliği |
3 |
Yaz 2012-2013 |
Sistem ve Ağ Güvenliği |
3 |
Yaz 2011-2012 |
Sistem ve Ağ Güvenliği |
3 |
Yaz 2010-2011 |
Sistem ve Ağ Güvenliği |
3 |
Yaz 2009-2010 |
Sistem ve Ağ Güvenliği |
3 |
Yaz 2008-2009 |
Sistem ve Ağ Güvenliği |
3 |
Yaz 2007-2008 |
Sistem ve Ağ Güvenliği |
3 |
Yaz 2006-2007 |
Sistem ve Ağ Güvenliği |
3 |
Yaz 2005-2006 |
Sistem ve Ağ Güvenliği |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 7 ECTS (7 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
IT 515 Ağ Servis Mimarileri Tasarımı |
3 SU Kredi |
Bu dersin amacı öğrencilere ses ve veri ağlarının
entegrasyonu konusunda detaylı bilgi vermek ve
entegre ağlar üzerinde yapılacak vaka çalışmaları ile
tasarımın nasıl gerçekleştirilebileceğine ilişkin somut
veriler sağlamaktır. Günümüzün ses ve telefon
ağlarındaki yapı, mimari ve tasarımlar incelenmektedir.
Öğrenciler ses iletişimindeki altyapı, sinyalizasyon,
çağrı kalitesi üzerinde bilgi edinecek ve PBX'lerin vari
ağlarında nasıl çalıştıklarını öğreneceklerdir. Ders
kapsamında ses ve veri iletişiminde entegrasyonun
nasıl sağlandığı konusunda gerçek örneklerle konu
irdelenecek, maliyet ve kalite ile ilgili kavramlar ele
alınarak veri ağları üzerinden ses iletimini
gerçekleştiren anahtar teknoloji ve standartlar
incelenecektir. İşlenecek konular: Servis Kalitesi
(QoS); Sinyalizasyon Tipleri; Ses iletiminde Paketleme
ve Sıkıştırma Teknikleri; Gerçek Zamanlı Transport
Protokolü; VoIP kavramını mümkün kılan teknolojiler;
H323 ve SIP Protokolleri; Gateway Protokolleri; Frame
Relay ve ATM üzerinden ses İletimi; Kablosuz iletişim
sistemlerine giriş ve GSM.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 6 ECTS (6 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
IT 519 C# ile Programlamaya Giriş |
3 SU Kredi |
Bu kursun amacı, bir nesne-tabanlı programlama
dili olarak Microsoft® .NET platformunun resmi
dili olan C# kullanarak katılımcıları programlama ve
problem çözme ile tanıştırmaktır. Kurs, C#
programlama dilinin tüm özelliklerini öğretmenin
yanında programlama dilinden bağımsız olarak
katılımcılarına algoritmik düşünme ve algoritma geliştirme
becerisini de kazandırmayı hedeflemektedir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2009-2010 |
C# ile Programlamaya Giriş |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 6 ECTS (6 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
IT 520 Linux Programlama Ortamı |
3 SU Kredi |
Uygulamalı dersin birinci bölümü öğrenciye Linux işletim
sistemi kullanımını tanıtma amacını taşımaktadır. Ders
kapsamında ileri düzeyde Linux uygulamaları, çeşitli
programlama görevleri ve sistem uygulamalarını otomatik
hale getirmek üzere Bourne kabuk programlama ve awk
filtrelerinin nasıl kullanıldıkları da işlenmektedir. Dersin
ikinci bölümünde yazılım mühendisliğinin prensipleri ve
modüler C programları yazmak üzere uygulamalar
anlatılmaktadır. İşlenecek konular: Linux İşletim Sistemine
Giriş; Linux Dosya Sistemi; Metin Editörleri; Linux Grafik
Arayüzleri; Kabuk Kavramı; Bourne Kabuk Programlama;
Awk; C Programlamaya Giriş; Değişkenler ve Sabitler;
Veri Yapıları; Sayısal Veri Tipleri; Ayrı Derleme ve
Bağlama; Dinamik Bellek Ayırtma; Disk Dosyaları ve diğer
I/O.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2005-2006 |
Linux Programlama Ortamı |
3 |
Güz 2004-2005 |
Linux Programlama Ortamı |
3 |
Güz 2003-2004 |
Linux Programlama Ortamı |
3 |
Güz 2002-2003 |
Linux Programlama Ortamı |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 6 ECTS (6 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
IT 521 C++ ile Nesne Tabanlı Programlama |
3 SU Kredi |
Bu ders, dilin temel temel kavramlarına öğrenmeyi
kolaylaştırıcı bir formatla yaklaşmaktadır. Bu ders
öğrencilere büyük ölçekli projelerde modüler C++
programları yazarak yazılım mühendisliğinin temel
prensiplerini anlamalarına yardımcı olmayı hedeflemektedir.
Ders ayrıca öğrencilere anahtar programlama teknikleri
ve C kodunun C++ koduna dönüştürülmesi gibi konularda da
bilgi vermektedir. İşlenecek konular: Nesne Tabanlı
Analiz; C++ Sınıfları; Bellek Ayırtma; Kalıtım; Şablonlar;
Ayrı Derleme ve Bağlama.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2003-2004 |
C++ ile Nesne Tabanlı Programlama |
3 |
Güz 2002-2003 |
UML ve C++ ile Nesne Tabanlı Tasarım |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 7 ECTS (7 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
IT 522 Visual C++ ile İleri Düzeyde Programlama |
3 SU Kredi |
Bu ders öğrencileri WindowsNT/2000 ortamında Visual
C++ ve MFC kütüphanesini kullanarak Grafik Kullanıcı
Arayüzü (GUI) programlama konusunda eğitmek amacıyla
tasarlanmıştır. Aynı zamanda yazılım geliştiriciler için
Windows programlarında profil ve sorun giderme
konularında da anahtar noktaları incelemektedir. Program
Windows NT/2000 grafik bileşenleri ve Visual C++'taki en
son yenilikleri de takip etmektedir. ActiveX teknolojisi,
ODBC ve DAO kullanarak veritabanı erişim ve kullanımı
gibi yeni teknolojiler de ders kapsamında incelenmektedir.
İşlenecek konular: VC++ Yazılım Geliştirme Ortamı; C++
ve Nesne Tabanlı Programlama; MFC Programlama;
Uygulamalar için Windows Yardım Sistemi Oluşturma;
OLE and COM Prensipleri; OLE Sunucuların Yaratılması
ve Özelleştirilmesi; ActiveX Kavramları; ActiveX Şablon
Kütüphanesi; MFC Kontrol Sihirbazı; Veritabanı Erişimi.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Yaz 2002-2003 |
Visual C++ ile İleri Düzeyde Programlama |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 6 ECTS (6 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
IT 523 XML ile E-ticaret Uygulamaları |
3 SU Kredi |
Bu dersin amacı öğrenciye XML tanım ve sözdizimi ile
XML uygulamalarının tasarımı konularında bilgi vermektir.
Laboratuar seansları öğrencilerin dinamik işlemlerde SAX
ve DOM kullanımı ile mobil araçlar için WML (WAP)
uygulama geliştirme konusunda pratik bilgi edinmeleri için
tasarlanmıştır. Ders sonunda öğrencilerin XML
yazabilmeleri ve elektronik ticaret konusundaki
uygulamaları anlamış olmaları sağlanacaktır. İşlenecek
konular: XML Dokümanları; XML ile Veritabanı Yayını;
XML Standartları; XML Stil Dili; Unikod Standardı; DOM;
SGML; DTD'ler; Yazı ve XML; XML Şablonları; SAX2;
ASP kullanarak Veritabanına XML Arayüzü; E-ticaret;
WAP ve XML.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2002-2003 |
XML ile E-ticaret Uygulamaları |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 7 ECTS (7 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
IT 524 Java ile Programlama |
3 SU Kredi |
Bu ders, Java Geliştirme Kitini (JDK) kullanarak Java
programlama dilini inceleyen ve gerçek problemlerin
çözümünde Java ile nesne tabanlı yaklaşımı benimseyerek
uygulama geliştirme konusunda öğrenciyi eğiten bir yapıda
tasarlanmıştır. Ders, nesne tabanlı programlama kavramları
yanında Java Temel Sınıfları (JFC), RMI ile dağıtık
programlama, CORBA, Java güvenliği, Java'ya C gibi
başka dillerde geliştirilmiş uygulamalara arayüz yazmak
amacıyla kullanılan JNI gibi ileri düzeyde kavramlara da
yer vermektedir. İşlenecek konular: Java ve Nesne Tabanlı
Programlama; Temel Dil Öğeleri; Java Sınıf ve Objeleri;
Java Deyimleri; Kuraldışı Durumlar; Swing Programlama;
Java Paketleri; Java Dosya I/O; Dağıtık Uygulamalar;
Veritabanı Bağlantısı (JDBC); JNI; Java Güvenlik Modeli.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2023-2024 |
Java ile Programlama |
3 |
Güz 2022-2023 |
Java ile Programlama |
3 |
Güz 2021-2022 |
Java ile Programlama |
3 |
Güz 2020-2021 |
Java ile Programlama |
3 |
Güz 2019-2020 |
Java ile Programlama |
3 |
Güz 2018-2019 |
Java ile Programlama |
3 |
Güz 2017-2018 |
Java ile Programlama |
3 |
Güz 2016-2017 |
Java ile Programlama |
3 |
Güz 2015-2016 |
Java ile Programlama |
3 |
Güz 2014-2015 |
Java ile Programlama |
3 |
Güz 2013-2014 |
Java ile Programlama |
3 |
Güz 2012-2013 |
Java ile Programlama |
3 |
Güz 2011-2012 |
Java ile Programlama |
3 |
Güz 2010-2011 |
Java ile Programlama |
3 |
Güz 2009-2010 |
Java ile Programlama |
3 |
Güz 2008-2009 |
Java ile Programlama |
3 |
Güz 2007-2008 |
Java ile Programlama |
3 |
Güz 2006-2007 |
Java ile Programlama |
3 |
Güz 2005-2006 |
Java ile Programlama |
3 |
Güz 2004-2005 |
Java ile Programlama |
3 |
Bahar 2003-2004 |
Java ile Programlama |
3 |
Bahar 2002-2003 |
Java ile Programlama |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 7 ECTS (7 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
IT 525 İleri Java Programlama |
3 SU Kredi |
Bu dersin amacı programcılara Java programa dili ile ileri
düzeyde uygulama becerileri kazandırmaktır. Ders
kapsamında incelenecek konular arasında dosya uygulamaları,
sıralama ve arama, ağ uygulamaları ve ağ programlama
yöntemleri, soket sınıfları, RMI giriş (uzaktan uygulamalar)
Java veritabanı ile uygulamalar, Java-veritabanı bağlantısı
(JDBC), JavaBeans konusuna giriş, Servlet ve JSP, Java ile
program geliştirme pratikleri ve dil güvenliği bulunmaktadır
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2021-2022 |
İleri Java Programlama |
3 |
Bahar 2020-2021 |
İleri Java Programlama |
3 |
Bahar 2019-2020 |
İleri Java Programlama |
3 |
Bahar 2018-2019 |
İleri Java Programlama |
3 |
Bahar 2017-2018 |
İleri Java Programlama |
3 |
Bahar 2016-2017 |
İleri Java Programlama |
3 |
Güz 2016-2017 |
İleri Java Programlama |
3 |
Bahar 2015-2016 |
İleri Java Programlama |
3 |
Bahar 2014-2015 |
İleri Java Programlama |
3 |
Bahar 2013-2014 |
İleri Java Programlama |
3 |
Bahar 2012-2013 |
İleri Java Programlama |
3 |
Bahar 2011-2012 |
İleri Java Programlama |
3 |
Bahar 2010-2011 |
İleri Java Programlama |
3 |
Bahar 2009-2010 |
İleri Java Programlama |
3 |
Bahar 2008-2009 |
İleri Java Programlama |
3 |
Bahar 2007-2008 |
İleri Java Programlama |
3 |
Bahar 2006-2007 |
İleri Java Programlama |
3 |
Bahar 2005-2006 |
İleri Java Programlama |
3 |
Bahar 2004-2005 |
İleri Java Programlama |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 6 ECTS (6 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
IT 526 Kurumsal Java Framework'leri ve Tasarım Kalıpları |
3 SU Kredi |
Bu ders, pratik uygulamalı ağırlıklı bir içerik ve format
takip edilerek hazırlanmış iki ana bölümden oluşmaktadır.
Dersin birinci bölümünde modern Java uygulamalarında en
yaygın kullanılan kurumsal Java Framework'leri
öğretilmektedir. MVC Framework grubunda Java Server Faces
(JSF), SpringMVC ve Struts, ORM Framework'leri arasında ise
JPA ve Hibernate ele alınmaktadır. Dersin ikinci bölümünde
ise yazılım tasarımı ve geliştirme aşamasında gereksinim
duyulacak olan tasarım kalıpları öğretilmektedir.
Ders kapsamında işlenecek olan tasarım kalıpları
Yaratılışsal Tasarım Kalıpları, Yapısal Tasarım Kalıpları ve
Davranışsal Tasarım Kalıpları olarak üç ana başlık altında
incelenmektedir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2023-2024 |
Kurumsal Java Framework'leri ve Tasarım Kalıpları |
3 |
Bahar 2022-2023 |
Kurumsal Java Framework'leri ve Tasarım Kalıpları |
3 |
Bahar 2021-2022 |
Kurumsal Java Framework'leri ve Tasarım Kalıpları |
3 |
Bahar 2020-2021 |
Kurumsal Java Framework'leri ve Tasarım Kalıpları |
3 |
Bahar 2019-2020 |
Kurumsal Java Framework'leri ve Tasarım Kalıpları |
3 |
Bahar 2018-2019 |
Kurumsal Java Framework'leri ve Tasarım Kalıpları |
3 |
Bahar 2017-2018 |
Kurumsal Java Framework'leri ve Tasarım Kalıpları |
3 |
Bahar 2016-2017 |
Kurumsal Java Framework'leri ve Tasarım Kalıpları |
3 |
Bahar 2015-2016 |
Kurumsal Java Framework'leri ve Tasarım Kalıpları |
3 |
Yaz 2014-2015 |
Kurumsal Java Framework'leri ve Tasarım Kalıpları |
3 |
Yaz 2013-2014 |
Kurumsal Java Framework'leri ve Tasarım Kalıpları |
3 |
Yaz 2012-2013 |
Kurumsal Java Framework'leri ve Tasarım Kalıpları |
3 |
Yaz 2010-2011 |
Kurumsal Java Framework'leri ve Tasarım Kalıpları |
3 |
Yaz 2008-2009 |
Kurumsal Java Framework'leri ve Tasarım Kalıpları |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 6 ECTS (6 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
IT 527 XML ile Kurumsal Bilgi ve İşlem Entegrasyonu |
3 SU Kredi |
Bu derste Genişletilebilir İşaretleme Dili - Extensible
Markup Language (XML), Java ve bunlar üzerine inşa edilmiş
yeni teknolojilere dayalı Web üzerinde çalışabilen
İşletmeler Arası - business-to-business (B2B)
uygulamaların nasıl tasarlanıp geliştirileceği
işlenmektedir. Ders, kurum bünyesinde yazılım geliştirmeden
sorumlu ekipte çalışacak deneyimli yazılım mühendisleri için
tasarlanmıştır. Öğrencilerin çoğunun C# veya Java konusunda
yeterli bilgi birikimine sahip ve XML hakkında giriş
seviyesinde bilgili oldukları varsayılmaktadır. Derste
özellikle böyle uygulamaların nasıl haberleşeceği ve
işletmeler arasında gelip giden XML dokümanların Web
uygulama sunucuları, Basit Nesne Erişim Protokolü - Simple
Object Access Protocol (SOAP), Web servisleri ve bilgi
eşleme gibi yeni teknolojiler ile nasıl işleneceği üzerine
yoğunlaşılacaktır. Bahsi geçen teknolojilerin getirileri
ve muhtemel götürüleri herhangi bir modern nesne tabanlı
dil kullanımı açısından da değerlendirilecektir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Yaz 2004-2005 |
XML ile Kurumsal Bilgi ve İşlem Entegrasyonu |
3 |
Yaz 2003-2004 |
XML ile Kurumsal Bilgi ve İşlem Entegrasyonu |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 7 ECTS (7 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
IT 528 C# ile .NET Uygulamaları Geliştirme |
3 SU Kredi |
C# programlama dili - .NET Framework ile nesne tabanlı
analiz ve dizayn - C# programlama dili kullanarak
ASP.NET ve XML Web servis uygulamaları geliştirmek.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Yaz 2015-2016 |
C# ile .NET Uygulamaları Geliştirme |
3 |
Güz 2014-2015 |
C# ile .NET Uygulamaları Geliştirme |
3 |
Güz 2013-2014 |
C# ile .NET Uygulamaları Geliştirme |
3 |
Güz 2012-2013 |
C# ile .NET Uygulamaları Geliştirme |
3 |
Güz 2011-2012 |
C# ile .NET Uygulamaları Geliştirme |
3 |
Güz 2010-2011 |
C# ile .NET Uygulamaları Geliştirme |
3 |
Bahar 2008-2009 |
C# ile .NET Uygulamaları Geliştirme |
3 |
Bahar 2007-2008 |
C# ile .NET Uygulamaları Geliştirme |
3 |
Bahar 2006-2007 |
C# ile .NET Uygulamaları Geliştirme |
3 |
Bahar 2005-2006 |
C# ile .NET Uygulamaları Geliştirme |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 6 ECTS (6 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
IT 529 UML ile Nesne-tabanlı Analiz ve Tasarım |
1.5 SU Kredi |
Bu dersin amacı öğrencilere nesne-tabanlı bir yazılım
projesinin temelleri ile birlikte UML ile
nesne-tabanlı analiz ve tasarım tekniklerini aktarmaktır.
Ders içeriği: Temel yazılım tasarımı ve UML
(Bütünleşik Modelleme Dili), Gereksinim analizleri, UML
gösterimleri, "Use case" diyagramları,
Sınıf diyagramları ve Vaka analizleri.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2014-2015 |
UML ile Nesne-tabanlı Analiz ve Tasarım |
1.5 |
Bahar 2013-2014 |
UML ile Nesne-tabanlı Analiz ve Tasarım |
1.5 |
Bahar 2012-2013 |
UML ile Nesne-tabanlı Analiz ve Tasarım |
1.5 |
Bahar 2011-2012 |
UML ile Nesne-tabanlı Analiz ve Tasarım |
1.5 |
Bahar 2010-2011 |
UML ile Nesne-tabanlı Analiz ve Tasarım |
1.5 |
Bahar 2009-2010 |
UML ile Nesne-tabanlı Analiz ve Tasarım |
1.5 |
Bahar 2006-2007 |
UML ile Nesne-tabanlı Analiz ve Tasarım |
1.5 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 3 ECTS (3 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
IT 530 İleri Web Programlama |
3 SU Kredi |
Bu ders, Web uygulama geliştirme ve web tabanlı
teknolojilere giriş niteliği taşımaktadır. Ders içeriği aynı
zamanda kullanıcı web arayüzlerini desteklemek üzere
istemci ve sunucu tarafındaki teknolojilerin de bir özetini
vermektedir. Bu ders kısaca, farklı veritabanları ile
çalışabilecek profesyonel web uygulamaları geliştirmek için
öğrencilere gereken bilgi birikimini sağlamak üzere
tasarlanmıştır. Web sayfalarının CGI ve ODBC üzerinden
veritabanı ile etkileşiminde kullanılan programlama dili
olarak derlenmesi gerekmeyen dillerden biri (Perl, PHP,
Python, vd.) kullanılmaktadır. Bu ders kapsamında
veritabanlarına bağlanmada kullanılan Active Server Pages
(ASP) ve Java Server Pages teknolojileri de özetlenmektedir.
Ders kapsamı dağıtık hesaplamada kullanılan COM/DCOM
ve Standart CORBA gibi rekabet içinde olan teknolojileri de
inceleyerek kurulan iş modeline uygun çözüm ve platformun
seçimini kolaylaştıracak bir analizle tamamlanmaktadır.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2008-2009 |
İleri Web Programlama |
3 |
Bahar 2006-2007 |
İleri Web Programlama |
3 |
Güz 2005-2006 |
İleri Web Programlama |
3 |
Güz 2004-2005 |
İleri Web Programlama |
3 |
Güz 2003-2004 |
İleri Web Programlama |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 6 ECTS (6 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
IT 531 ASP.NET ve AJAX Kütüphaneleri ile Web Uygulamaları Geliştirme |
3 SU Kredi |
Bu derste öğrenciler .NET platformundaki ASP.NET, AJAX
kütüphaneleri ve AJAX kontrol takımını kullanarak web
uygulamaları geliştirmeyi öğrenecekler. Öğrenciler,
JavaScript ve CSS gibi diğer bilinen web teknolojilerinin
de ASP.NET uygulamalarında nasıl kullanılacağını öğrenmekle
birlikte IIS(Internet Bilgi Servisleri) sunucusunun nasıl
kurulacağını ve kullanılacağını da görmüş olacaklar, ayrıca
.NET platformunda C# programlama dili kullanılarak web
servislerinin geliştirilmesi de ayrıntılı olarak ele
alınacaktır.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 6 ECTS (6 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
IT 532 Uygulama Geliştiriciler için Web Teknolojileri |
1.5 SU Kredi |
Bu kurs öğrencilere web uygulama geliştirme deneyimi
kazandırmak ve web uygulamaları geliştirirken kullanılacak
olan güncel teknolojiler hakkında bilgi vermek için
tasarlanmıştır. Bu kursu tamamlayan öğrencilerin temel
web kavramları HTML, CSS ve Javascript in yanı sıra
XML , XML işleme, XML dönüşümleri için
XSLT, DOM (Document Object Model), AJAX
,AJAX frameworkleri, Web servisleri , RSS ve
mashup konuları hakkında da bilgi sahibi olmaları ve
web uygulamalarında bu teknolojileri kullanabilmeleri
beklenmektedir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2007-2008 |
Uygulama Geliştiriciler için Web Teknolojileri |
1.5 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 3 ECTS (3 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
IT 533 ASP.NET ile Web Programlama |
1.5 SU Kredi |
Bu kursun amacı, Microsoft® ASP.NET teknolojisi
kullanarak katılımcıları web programlama
ile tanıştırmaktır. Katılımcılar Microsoft® .NET
platformu üzerinde web projeleri geliştirmeyi
ve bu web projelerini Microsoft® IIS (Internet Information
Server) üzerine yerleştirmeyi öğrenecekler. Programlama
dili olarak C# kullanılacağından katılımcıların
IT519 dersini almış olmaları gerekmektedir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2014-2015 |
ASP.NET ile Web Programlama |
1.5 |
Bahar 2013-2014 |
ASP.NET ile Web Programlama |
1.5 |
Bahar 2012-2013 |
ASP.NET ile Web Programlama |
1.5 |
Bahar 2011-2012 |
ASP.NET ile Web Programlama |
1.5 |
Bahar 2010-2011 |
ASP.NET ile Web Programlama |
1.5 |
Bahar 2009-2010 |
ASP.NET ile Web Programlama |
1.5 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 3 ECTS (3 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
IT 534 Gerçek Zamanlı Sistemler |
3 SU Kredi |
Gerçek zamanlı sistem geliştirme, kritik zamanlama
gereksinmeleri dolayısıyla, özel tasarım, yazılım dili ve
işletim sistemi temel öğeleri gerektirmektedir. Bu ders,
öncelikle MASCOT ve Petri ağları gibi, paralel ancak
kesişmesiz çalışan işleri sıraya koyup, planlamaya yönelik
tasarım modelleri kavramları içerecektir. Sıra dışı oluşlar,
paralel işleyiş ve aygıt uygulamaları gibi yazılım konuları,
ve programların birbirleri ile birlikte çalısması ve
iletişimi için geliştirilmiş işletim sistemi özellikleri,
pratik örneklerle sunulacaktır. İşlenecek
konular: Gerçek Zamanlı Sistemler; Gerçek Zamanlı
Sistemlerin Tasarımı; Geliştirme Yaklaşımları; Tasarım
Değerlendirmeleri; Yazılım Dili ve İşletim Sistemi Desteği.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 7 ECTS (7 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
IT 535 Mobil Programlama |
3 SU Kredi |
Bu ders, kablosuz ağlar üzerinde çalışan mobil cihazlarda
kullanılan uygulamaların programlamasına giriş teşkil
etmek üzere tasarlanmıştır. Ders, kablosuz teknolojilerin
evrimi ve mobil iletişimde kullanılan temel kavramların
özeti ile başlamaktadır. Öğrenciler mobil cihazlar için
simülasyon platformu yaratan yazılımlar ile WML
(Wireless Markup Language), WMLScript ve Java 2
Micro Edition (J2ME) dillerinde mobil web uygulamaları
tasarlayacak ve geliştirecektir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2023-2024 |
Mobil Programlama |
3 |
Yaz 2022-2023 |
Mobil Programlama |
3 |
Yaz 2021-2022 |
Mobil Programlama |
3 |
Yaz 2020-2021 |
Mobil Programlama |
3 |
Bahar 2019-2020 |
Mobil Programlama |
3 |
Bahar 2018-2019 |
Mobil Programlama |
3 |
Bahar 2017-2018 |
Mobil Programlama |
3 |
Bahar 2016-2017 |
Mobil Programlama |
3 |
Bahar 2015-2016 |
Mobil Cihazlarda Programlama |
3 |
Yaz 2014-2015 |
Mobil Cihazlarda Programlama |
3 |
Yaz 2013-2014 |
Mobil Cihazlarda Programlama |
3 |
Yaz 2012-2013 |
Mobil Cihazlarda Programlama |
3 |
Yaz 2011-2012 |
Mobil Cihazlarda Programlama |
3 |
Yaz 2009-2010 |
Mobil Cihazlarda Programlama |
3 |
Yaz 2008-2009 |
Mobil Cihazlarda Programlama |
3 |
Yaz 2005-2006 |
Mobil Cihazlarda Programlama |
3 |
Yaz 2002-2003 |
Mobil Cihazlarda Programlama |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 7 ECTS (7 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
IT 536 .NET Framework üzerinde Mobil Uygulamalar |
3 SU Kredi |
Bu dersin amacı öğrencilere Microsoft Visual Studio® .NET
ve Microsoft .NET Compact Framework üzerinde Smart
Device Extension kullanarak mobil kurumsal çözüm geliştirmek
için gereken altyapıyı sağlamaktır. Ders, kurum bünyesinde
yazılım geliştirmeden sorumlu ekipte çalışacak deneyimli
yazılım mühendisleri için tasarlanmıştır. Öğrencilerin
çoğunun Microsoft Visual Basic® .NET, Microsoft Visual C#,
veya Java konusunda yeterli bilgi birikimine sahip oldukları
varsayılmaktadır. Dersin içerdiği modüller: Visual C#'a
Giriş; Mobil Araç Uygulamalarına Giriş; Kullanıcı Ara
Yüzleri; Mobil Uygulamalarda Yerel Veri; Uzak Veriye Ulaşım;
Veriyi SQL Server CE ile Senkron Hale Getirme; Mobil
Uygulamaların Kurulum ve Çalıştırılması.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Yaz 2007-2008 |
.NET Framework üzerinde Mobil Uygulamalar |
3 |
Yaz 2006-2007 |
.NET Framework üzerinde Mobil Uygulamalar |
3 |
Yaz 2004-2005 |
.NET Framework üzerinde Mobil Uygulamalar |
3 |
Yaz 2003-2004 |
.NET Framework üzerinde Mobil Uygulamalar |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 7 ECTS (7 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
IT 537 Etkileşimli Ön Yüz Programlama |
3 SU Kredi |
Dersin amacı öğrencilere web ve mobil uygulamalar için
etkileşimli ve duyarlı arayüz geliştirme perspektif
ve yeteneklerini kazandırmaktır. Öğrenciler, mobil ve
web dünyasının üç temel dili olan HTML, CSS ve Javascript’ i
uygulamalı olarak kullanarak, kullanıcıların ihtiyaçlarını
en etkin ve optimize şekilde nasıl karşılayacakları
üzerine bilgi ve tecrübeler edineceklerdir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2022-2023 |
Etkileşimli Ön Yüz Programlama |
3 |
Bahar 2021-2022 |
Etkileşimli Ön Yüz Programlama |
3 |
Bahar 2020-2021 |
Etkileşimli Ön Yüz Programlama |
3 |
Yaz 2019-2020 |
Etkileşimli Ön Yüz Programlama |
3 |
Yaz 2018-2019 |
Etkileşimli Ön Yüz Programlama |
3 |
Yaz 2017-2018 |
Etkileşimli Ön Yüz Programlama |
3 |
Bahar 2016-2017 |
Etkileşimli Ön Yüz Programlama |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 6 ECTS (6 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
IT 538 Yazılım Testi |
3 SU Kredi |
Yazılım Testi kısaca bir yazılımın içerebileceği hataları
bulabilmek için çalıştırılması işlemidir. Bu amaçla belirli
sayıda “test case” (belirli input bilgileri, çalıştırma
önşartları , beklenen çıktıları olan özelleştirilmiş durum)
koşturularak yazılımın davranışı tespit edilir. Projenin
başarısı için test işlemi proje dahilindeki analist,
yazılımcı ve tester ile birilikte tüm partiler tarafından
dikkate alınmalı ve yazılım geliştirme yaşam döngüsü içinde
tüm aşamalarda çalıştırılmalıdır. Projenin son kullanıcılar
ve müşteriler için yapıldığı gözönüne alınarak,
müşterinin fonksiyonalite, kullanılabilirlik ve performans
gibi alanlarda tüm ihtiyaçlarını karşılamalıdır. Bu ders
kapsamında yazılım geliştirme döngüsünde değişik
aşamada yapılan , unit test, fonksiyonel ve
entegrasyon testleri , performans testleri , kullanıcı kabul
testi, adhoc testler gibi testler, beyaz kutu ve siyah kutu
formatları işlenecektir. Ayrıca testlerin yönetiminin
nasıl yapılacağı, raporlama şekli işlenecektir.
Otomasyon testi ve şartları incelenecektir ve belli
konularda otomasyon yazılması beklenecektir.
Dersler pratik örnek ve uygulamalarla desteklenecektir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2023-2024 |
Yazılım Testi |
3 |
Bahar 2022-2023 |
Yazılım Testi |
3 |
Bahar 2021-2022 |
Yazılım Testi |
3 |
Bahar 2020-2021 |
Yazılım Testi |
3 |
Yaz 2019-2020 |
Yazılım Testi |
3 |
Yaz 2018-2019 |
Yazılım Testi |
3 |
Yaz 2017-2018 |
Yazılım Testi |
3 |
Yaz 2016-2017 |
Yazılım Testi |
3 |
Yaz 2015-2016 |
Yazılım Testi |
3 |
Yaz 2014-2015 |
Yazılım Testi |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 6 ECTS (6 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
IT 539 Güvenli Kod Üretimi |
3 SU Kredi |
Bu dersin amacı yazılım geliştiren profesyonellere
saldırganları durdurabilmek ve güvenli kod yazabilmek için
gerekli olan prensip ve pratiklerin öğretilmesidir. Dersin
içeriği etkinliği kanıtlanmış olan prensip, strateji ve
tekniklerin katılımcılara aktarılmasına olanak sağlayacak
biçimde tasarlanmıştır. Çeşitli dillerde örnek kodlarla
endüstride en zor kabulen problemlere çözüm bulmaya yönelik
çalışmalar örneklerle aktarılmaktadır. Bu ders aynı zamanda
saldırı modelleme, güvenlik işleminin tasarlanması, dosya
sistemleriyle ilgili potansiyel tehlikeler, uygulamalara
güvenlik ekleme, kod üzerinde güvenlik analizi gibi
hususları da içermektedir. Ders; buffer taşması, Microsoft
.NET güvenliği ve Microsoft ActiveX geliştirme gibi
konularda da bilgi vermekte ve program yöneticilerine, kod
geliştiren ve deneyen kişilere de kod güvenliği için bir
kontrol listesi önermektedir. Ders kapsamında ele alınan
konular: Güvenli Sistemlere Gereksinim; Önleyici Güvenlik
Geliştirme İşlemi; Uyulması Gereken Güvenlik Prensipleri;
Saldırı Modelleme; Buffer Ttaşması; Uygun Erişim
Haklarınn Düzenlenmesi ve Denetlenmesi; Minimum Hak Prensibi
ile Çalışma; Gizli Verinin Korunması; Veritabanına Güvenli
Veri Girişi; Web İlintili Veri Giriş Problemleri;
Servis Durdurma Saldırılarına Karşı Sistemi Koruma; Güvenli
.NET Kod Üretimi; Kod Güvenlik Analizi; Genel Programlama
Pratikleri.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Yaz 2004-2005 |
Güvenli Kod Üretimi |
3 |
Yaz 2003-2004 |
Güvenli Kod Üretimi |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 6 ECTS (6 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
IT 540 Sosyal Ağ Analizi |
3 SU Kredi |
Farklı türdeki sosyal ağlar ve bireyler arasındaki
bağlantılar, son zamanlarda ortaya çıkan yeni nesil
uygulamaların altındaki modeli anlamamız konusunda hayati
bir önem taşımaktadır. Bu bağlantılar, gerek bireysel
gerekse ticari ağlar ve toplulukların etkileşiminde görülen
aktörleri, yani bireyleri, yerleri, etkinlikleri, iş
alanlarını, ürünleri, sosyal ve bütünleşik iş akışlarını
içine almaktadır.
Bu derste Facebook, Twitter, Linkedin ve
Foursquare gibi farklı uygulamalar incelenecek ve farklı
bağlantılarla oluşturulan ağ türleri de araştırılacaktır. Bu
ağların nasıl çalıştıklarına ışık tutacak teknik araçlar
incelenecek ve sosyal ağ analizi ve modellemesi için
gerekli olan graf teoriye de giriş yapılacaktır.
Kurs kapsamında oyun teori ile etkileşim dinamiği de
inceleme altına alınacaktır.
Derste öğretilecek olan kavramlar:
1. Farklı sosyal ağların çalışma mekanizmalarını incelenmesi
ve modellenmesi
2. Graf teorinin temelleri
3. Temel sosyal ağ analizi
4. Oyun teorisinin temelleri
5. Bu kavramların yeni web ve sosyal ağ uygulamalarına
uyarlanması
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2017-2018 |
Sosyal Ağ Analizi |
3 |
Bahar 2016-2017 |
Sosyal Ağ Analizi |
3 |
Bahar 2014-2015 |
Sosyal Ağ Analizi |
3 |
Bahar 2013-2014 |
Sosyal Ağ Analizi |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 6 ECTS (6 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
IT 541 Makine Öğrenmesine Giriş |
3 SU Kredi |
Veri Bilimi veriden bilgi üreten çalışma alanıdır.
Endüstrinin problemlerine çözüm için veri işleme ve
veri analitiği alanlarında istatistikten makine öğrenmesine
kadar geniş bir yelpazede birikim gerekir. Bu ders, veri
analitiği alanında yaygın karşılaşılan türde problemlerin
çözümünde kullanılan temel kavramları, teknikleri ve
araçları öğrenci ile tanıştırmayı amaçlamaktadır.
Çıkarımsal istatistik ve keşifsel veri analizi konuları
kısaca ele alındıktan sonra sınıflandırma ve kümeleme
algoritmaları detaylı olarak incelenecektir. Ders
kapsamındaki konuların derinlikten öte geniş bir yelpazede
farklı problemlere uyarlanacak pratik örneklerle
desteklenmesi hedeflenmiştir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2023-2024 |
Makine Öğrenmesine Giriş |
3 |
Bahar 2022-2023 |
Makine Öğrenmesine Giriş |
3 |
Bahar 2021-2022 |
Makine Öğrenmesine Giriş |
3 |
Bahar 2020-2021 |
Makine Öğrenmesine Giriş |
3 |
Bahar 2019-2020 |
Makine Öğrenmesine Giriş |
3 |
Bahar 2018-2019 |
Makine Öğrenmesine Giriş |
3 |
Bahar 2017-2018 |
Veri Bilimine Giriş |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 6 ECTS (6 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
IT 542 Hadoop ile Büyük Veri İşlenmesi |
3 SU Kredi |
Bu ders, öğrencilere Hadoop Distributed File System (HDFS)
üzerinde çalışacak programlar yazmak için gerekli
temel bilgileri vermektir. Derste geleneksel programlama
yöntemlerinin sorunları ve Hadoop’un bu sorunları
nasıl çözdüğü gösterilecektir. Hadoop Cluster ve
Ekosisteminin temellerini öğrendikten sonra
öğrenciler Apache Spark framework’ünü kullanarak
programlar geliştirip, bu programları Hadoop
cluster üzerinde nasıl çalıştıracaklarını öğrenecekler.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2023-2024 |
Hadoop ile Büyük Veri İşlenmesi |
3 |
Bahar 2022-2023 |
Hadoop ile Büyük Veri İşlenmesi |
3 |
Yaz 2021-2022 |
Hadoop ile Büyük Veri İşlenmesi |
3 |
Yaz 2020-2021 |
Hadoop ile Büyük Veri İşlenmesi |
3 |
Yaz 2019-2020 |
Hadoop ile Büyük Veri İşlenmesi |
3 |
Yaz 2018-2019 |
Hadoop ile Büyük Veri İşlenmesi |
3 |
Yaz 2017-2018 |
Hadoop ile Büyük Veri İşlenmesi |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 6 ECTS (6 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
IT 543 Python ile Uygulamalı Programlama |
3 SU Kredi |
Bu ders, Python programlama dili üzerine giriş
seviyesinde, uygulamalı bir derstir. Ders
içeriğinde Python dilinin, değişkenler, veri
yapıları, döngüler, koşullu yapılar, fonksiyonlar
ve dosya işlemleri gibi temel yapı taşları
bulunmaktadır. Bu ders, Numpy, Scipy, Pandas,
Matplotlib ve Seaborn gibi yaygın kullanılan
kütüphaneler üzerinden verinin ön işlemesinden
verinin görselleştirilmesi ve istatistiki analizine
kadar uzanan geniş bir yelpazede veriyle
çalışabilme yetisi kazandırmak üzere
tasarlanmıştır. Ders kapsamında ele alınan
kavramları öğretmek üzere seçilen uygulama ve
alıştırmaların aynı zamanda Veri Bilimine giriş
konusunda da bir referans sağlaması hedeflenmektedir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2018-2019 |
Python ile Uygulamalı Programlama |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 6 ECTS (6 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
IT 553 Veritabanı Tasarım ve Yönetimi |
3 SU Kredi |
Bu dersin amacı öğrencilere temel kavram ve tekniklerin
yanında veritabanı tasarım ve yönetimi konusunda pratik
bilgiler vermektir. Ders kapsamındakiler arasında ilişkisel
veritabanı teorisi, dosya yapısı, indeksleme ve hesaba
dayalı adresleme, sorgu işleme, çöküş onarımı, koşut
zamanlılığı, kontrol/hareket işlem güvenliği ve bütünlük
sayılabilir. Tablo, index ve sinonim yaratılması detaylı
olarak incelenmektedir. SQL sözdizim ve kullanımı
örneklerle incelenmekte ve pratik uygulamaları
gerçekleştirilmektedir. İşlenecek konular: RDMS'e Giriş;
Veritabanı Yaratılması ve Değiştirilmesi; SQL; Olay
Programlama; Çoklu Modül Uygulamaları; Veritabanı
Mimarisi; Donanım Yapılandırması; Veritabanı Yönetimi;
Veritabanı Ayarı; Veritabanı Güvenliği ve Denetimi;
Yedekleme ve Toparlanma Yordamı.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2023-2024 |
Veritabanı Tasarım ve Yönetimi |
3 |
Güz 2022-2023 |
Veritabanı Tasarım ve Yönetimi |
3 |
Güz 2021-2022 |
Veritabanı Tasarım ve Yönetimi |
3 |
Güz 2020-2021 |
Veritabanı Tasarım ve Yönetimi |
3 |
Güz 2019-2020 |
Veritabanı Tasarım ve Yönetimi |
3 |
Güz 2018-2019 |
Veritabanı Tasarım ve Yönetimi |
3 |
Güz 2017-2018 |
Veritabanı Tasarım ve Yönetimi |
3 |
Güz 2016-2017 |
Veritabanı Tasarım ve Yönetimi |
3 |
Güz 2015-2016 |
Veritabanı Tasarım ve Yönetimi |
3 |
Güz 2014-2015 |
Veritabanı Tasarım ve Yönetimi |
3 |
Güz 2013-2014 |
Veritabanı Tasarım ve Yönetimi |
3 |
Güz 2012-2013 |
Veritabanı Tasarım ve Yönetimi |
3 |
Güz 2011-2012 |
Veritabanı Tasarım ve Yönetimi |
3 |
Güz 2010-2011 |
Veritabanı Tasarım ve Yönetimi |
3 |
Güz 2009-2010 |
Veritabanı Tasarım ve Yönetimi |
3 |
Güz 2008-2009 |
Veritabanı Tasarım ve Yönetimi |
3 |
Güz 2007-2008 |
Veritabanı Tasarım ve Yönetimi |
3 |
Güz 2006-2007 |
Veritabanı Tasarım ve Yönetimi |
3 |
Güz 2005-2006 |
Veritabanı Tasarım ve Yönetimi |
3 |
Güz 2004-2005 |
Veritabanı Tasarım ve Yönetimi |
3 |
Güz 2003-2004 |
Veritabanı Tasarım ve Yönetimi |
3 |
Güz 2002-2003 |
Veritabanı Tasarım ve Yönetimi |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 6 ECTS (6 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
IT 560 Yazılım Mühendisliği |
3 SU Kredi |
Bu dersin amacı, katılımcılara BT Proje yonetimi ve
Yazılım Kalite Kontrolu kavramlarında bilgi birikimi
kazandırmaktır. Ders BT proje evrimleri ve aşamaları
konuları ile başlayıp, örneklerle proje başlangıcı, tahmin,
ölçüm ve kalite değerlendirme ile ilgili konuları
içermektedir. Yazılım desteği ile bu kavramlar gercekçi bir
BT projesi etrafında uygulanarak hayata geçirilecektir.
Bunun yanında, yazılım tahmin ve kalite değerlendirme
kavramları, BT projelerinin yazılım ve teslim
dönemlerinde, kalite standartlarının yakalanması açısından
vurgulanacaktır. İşlenecek konular: Proje Evrimleri ve
Aşamaları; Proje Yapılabilirliği; Şelale Yaklaşımı; Proje
Baslangıcı; Tahmin ve Ölçüm; Proje Yönetimi Araçları;
Yazılım Kalitesi; Kalite Kontrol Planı; Yazılım Kalite
Faktörleri; Program Karmaşıklık Ölçümleri ve Test
Yaklaşımları.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2004-2005 |
Yazılım Mühendisliği |
3 |
Bahar 2003-2004 |
Proje Yönetimi ve Yazılım Kalite Kontrolü |
3 |
Bahar 2002-2003 |
Proje Yönetimi ve Yazılım Kalite Kontrolü |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 6 ECTS (6 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
IT 561 Yazılım Geliştirmede Yetenek ve Olgunluk Modeli |
3 SU Kredi |
Bu ders yazılım geliştirme sürecinde ve yazılımın daha
etkili bir şekilde kullanılmasında kullanılan teknikleri
içermektedir. Dersin ilk kısmında yazılım geliştirme
sürecinde ve yazılım geliştirmeyle ilgili geleneksel
ve yeni gelişen estrumanlar anlatılacak. İkinci kısımda da
geliştirilmiş bir yazılımın daha optimum kullanımı için
gerekli olan temel CMMI ve XP extreme progrramming
kavramları uygulamalı olarak işlenecektir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Yaz 2005-2006 |
Yazılım Geliştirmede Yetenek ve Olgunluk Modeli |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 6 ECTS (6 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
IT 562 Hizmet Tabanlı Mimari Kavramlarına ve Teknolojisine Giriş |
3 SU Kredi |
Bu kurs, geleneksel nesne-tabanlı yaklaşımla
modern servis-tabanlı mimariye dayalı yazılım
geliştirme konusunda gerekli altyapıyı veren
ileri bir analız ve tasarım kursudur. Dersin
sonunda öğrenciler temel kavramları anlamış
ve yaklaşımları kıyaslayabilecek birikimi
edinmiş olacaklardır. Dersin birinci kısmı
nesne-tabanlı kavram, analiz ve tasarımı
işleyecektir. İkinci kısım SOA (servis tabanlı mimari)
kavramlarını, üçüncü kısım ise SOA uygulamalarını
örneklerle işleyecektir.
1. Kısım : UML ile nesne-tabanlı
analiz ve tasarım
Bu kısmın amacı UML kullanarak nesne-tabanlı
analiz ve tasarım ile nesne-tabanlı yazılım
mühendisliğinin temel kavramlarını öğretmektir.
İşlenecek konular: Yazılım tasarım ve
UML'in temel kavramları, ister analizi,
UML notasyonları, "Use case" ve sınıf
diyagramları, örnek çalışmalar.
2. Kısım : SOA Prensipleri
Bu kısmın amacı SOA ile ilgili anahtar
kavramlara ve konulara giriş sağlamak ve
servis tabanlı mimariye dayalı yazılım ömrü,
yazılım geliştirme ve teknolojileri konusunda
öğrenciye altyapı kazandırmaktır.
Öğrenciler servis tabanlı mimari kavramları
ve temel elemanları, servis ve komponent
geliştirme ve iş süreç yönetimi gibi kavramları
öğrenmiş olacaklardır.
SOA servis altyapısı ve servisleri ile ilgili
anahtar hususlar
SOA kavramları, analiz ve tasarım
SOA-uyumlu yazılım geliştirme süreci
SOA yönetişimi ve yazılım geliştirme
Yazılım geliştime süreci evrelerine SOA etkisi
3. Kısım : Java tabanlı SOA uygulamaları geliştirme
Bu kısım öğrencilerin SOA tabanlı uygulamalar
için yazılım geliştirme teknolojilerini anlamalarına
ve kullanmalarına yardımcı olacaktır.
Web servislerinin ve bu servislerin kullanımının
anlaşılması
JEE bileşenleri EJB3 / JAX-WS
İş süreç yönetimi (BPM)
Enterprice Service Bus
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2012-2013 |
Hizmet Tabanlı Mimari Kavramlarına ve Teknolojisine Giriş |
3 |
Bahar 2011-2012 |
Hizmet Tabanlı Mimari Kavramlarına ve Teknolojisine Giriş |
3 |
Bahar 2010-2011 |
Hizmet Tabanlı Mimari Kavramlarına ve Teknolojisine Giriş |
3 |
Bahar 2009-2010 |
Hizmet Tabanlı Mimari Kavramlarına ve Teknolojisine Giriş |
3 |
Bahar 2008-2009 |
Hizmet Tabanlı Mimari Kavramlarına ve Teknolojisine Giriş |
3 |
Bahar 2007-2008 |
Hizmet Tabanlı Mimari Kavramlarına ve Teknolojisine Giriş |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 6 ECTS (6 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
IT 563 Çevik Proje Yönetim Metodolojisi |
3 SU Kredi |
Çevik proje yönetimi, bu yönteme ilişkin yaklaşım
ve metotların da farklı olması nedeniyle geleneksel
proje yönetim yöntemlerinden birçok yönüyle belirgin
biçimde farklılıklar göstermektedir. Çevik proje
yöneticisi planlama yapma, görev dağıtma ve yönetmekten
daha çok yardımcı olarak ve eğiterek görev yapar.
Scrum-Çevik pratiğinde bu kişiye ScrumMaster
(çevik proje yöneticisi) adı verilir. Bu kursta
katılımcılar çevik proje yönetiminin ne olduğunu, yeni
yaklaşımların ve birlikte çalışma prensiplerinin
benimsenmesi ve kurumsal engellerin ortadan
kaldırılmasıyla proje risk ve sorunlarının nasıl
yönetileceğini ve yazılım geliştirmeden sorumlu ekip ve
organizasyona çevik pratikler doğrultusunda nasıl
rehberlik edileceğini anlayacak ve öğreneceklerdir.
Katılımcıların deneyim kazanmasını, bilgi ve becerilerini
artırmasını sağlamak üzere kurs boyunca pratik
uygulamalar, vaka analizleri ve örnek
çalışmalar yapılacaktır.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2023-2024 |
Çevik Proje Yönetim Metodolojisi |
3 |
Bahar 2022-2023 |
Çevik Proje Yönetim Metodolojisi |
3 |
Bahar 2021-2022 |
Çevik Proje Yönetim Metodolojisi |
3 |
Bahar 2020-2021 |
Çevik Proje Yönetim Metodolojisi |
3 |
Bahar 2019-2020 |
Çevik Proje Yönetim Metodolojisi |
3 |
Bahar 2018-2019 |
Çevik Proje Yönetim Metodolojisi |
3 |
Bahar 2017-2018 |
Çevik Proje Yönetim Metodolojisi |
3 |
Yaz 2016-2017 |
Çevik Proje Yönetim Metodolojisi |
3 |
Yaz 2009-2010 |
Çevik Proje Yönetim Metodolojisi |
3 |
Yaz 2007-2008 |
Çevik Proje Yönetim Metodolojisi |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 6 ECTS (6 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
IT 564 Proje Yöneticileri için İteratif Yazılım Geliştirme |
3 SU Kredi |
Bu ders iteratif yazılım geliştirme süreç modelleri
çerçevesinde proje/ürün ve değişiklik yönetimi
konularında yetkinlik geliştirmeyi hedeflemektedir.
Yaklaşım ve yöntemleri aktarılacak süreç
modelleri Unified Process, Scrum, CMMI, Goal Directed
Process ve Toyota Production System olarak sıralanabilinir.
Eğitim, katılımcılara kalite odaklı yazılım geliştirme
ilkeleri, projelere yönetebilirlik kazandırma ve proje/ürün
yönetimi teknikleri hakkında bilgi vermeyi
hedeflemektedir. Yazılım mühendisliği tekniklerine ek
olarak, ofis içi stratejiler, gerçek
proje deneyimleri, organizasyon yapısı ve insan kaynakları
politikaları katılımcılarla paylaşılacaktır.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2015-2016 |
Proje Yöneticileri için İteratif Yazılım Geliştirme |
3 |
Bahar 2014-2015 |
Proje Yöneticileri için İteratif Yazılım Geliştirme |
3 |
Bahar 2013-2014 |
Proje Yöneticileri için İteratif Yazılım Geliştirme |
3 |
Bahar 2012-2013 |
Proje Yöneticileri için İteratif Yazılım Geliştirme |
3 |
Yaz 2011-2012 |
Proje Yöneticileri için İteratif Yazılım Geliştirme |
3 |
Yaz 2010-2011 |
Proje Yöneticileri için İteratif Yazılım Geliştirme |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 6 ECTS (6 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
IT 566 BT Yönetişimi |
3 SU Kredi |
Bu kurs öğrencilere bir CIO veya BT yöneticisinin BT
organizasyonuna bakışı kapsamında geniş bir
yönetici perspektifi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Kurs, bir organizasyondan beklenen tüm isterlere;
önce organizasyonun kendisine, daha sonra kaynaklarına
ve iş süreçlerine kalite tabanlı bir yaklaşımı
benimsetmek, organisazyonel yapıya BT süreçlerini
yerleştirmeyi ve BT organizasyonuna bir bütün
olarak bakmayı öğretmek üzere tasarlanmıştır.
Bu kurs aynı zamanda öğrencilerine en iyi BT pratikleri,
BT yönetişim, kontrol ve güvenlik
standartları ve profesyonel bilgi birikimi ve deneyim
konusunda da donanım kazandırmayı herdeflemektedir.
Ayrıca öğrenciler iş süreçleri ve BT arasındaki
uyumun yaratılması, teknik grubun iş sorunları
ile başa çıkabilme yetilerinin artırılması, ve bir
organizasyonda BT yatırımlarının kontrolü konusunda
da deneyim kazanacaklardır. Kurs
bitiminde öğrencilerin kontrol tabanlı bir teknoloji-iş
ortaklığı konusunu derinlemesine
anlamış olmaları beklenmektedir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Yaz 2022-2023 |
BT Yönetişimi |
3 |
Yaz 2021-2022 |
BT Yönetişimi |
3 |
Yaz 2020-2021 |
BT Yönetişimi |
3 |
Yaz 2019-2020 |
BT Yönetişimi |
3 |
Yaz 2018-2019 |
BT Yönetişimi |
3 |
Yaz 2017-2018 |
BT Yönetişimi |
3 |
Yaz 2015-2016 |
BT Yönetişimi |
3 |
Yaz 2006-2007 |
BT Yönetişimi |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 6 ECTS (6 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
IT 567 ITIL (Bilgi Teknolojileri Altyapı Kütüphanesi) ve BT Yönetimi |
3 SU Kredi |
Bilgi teknolojileri altyapı kütüphanesi ITIL,
tüm dünyada IT servis yönetiminde en
yaygın kullanılan yaklaşım olarak kabul
edilmiştir. 1980 yılından beri BT yönetimi,
BT servis yönetimi, BT altyapı yönetimi
alanlarında “de facto” standart olarak kabul
edilmiş ve kullanılmaktadır. Sadece yönetim
süreçlerini değil pratik uygulamaları ve
yazılımları da içeren bu rehber kaynak 5
kitaptan oluşmakta ve her kitap servis yönetimi
yaşam döngüsünün önemli bir kısmını
oluşturmaktadır. Ders kapsamında işlenecek 5
kitap toplam 26 süreç ve 4 fonksiyonu içermektedir.
Bu kitaplar Servis stratejisi, Servis tasarımı,
Servis dönüşüm, Servi operasyon ve Sürekli
servis iyileştirme süreçlerini kapsamaktadır.
Dersler bu kitaplarda adı geçen süreçlerin ve
pratiklerin, yazılımlar ve gerçek hayatta uygulamaları
ile örneklendirilerek anlatılmaktadır. Her katılımcının
BT yönetim yazılımlarına aşina olması için her
hafta farklı bir yazılım ve uygulama örneği üzerinde
sunumlar yapılacaktır. Bu şekilde 5 temel kitapta
öğrenilen 26 sürecin uygulamada nasıl devreye
alınacağı da pekiştirilmiş olacaktır.
Manage Engine ve BMC ürün ailelerinden
konuyla ilgili seçme 14 tane yazılım üzerinde
durulacaktır. Katılımcılar uluslararası ITIL
Temelleri eğitimi müfredatına uygun olarak
bu temel kitaplardan seçilmiş temel kavramları
öğrenecektir. Bu sayede kurs katılımcıları kursun
sonunda dilerlerse ITIL Foundation sertifikası
için de hazır olacaklardır.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Yaz 2013-2014 |
ITIL (Bilgi Teknolojileri Altyapı Kütüphanesi) ve BT Yönetimi |
3 |
Yaz 2012-2013 |
ITIL (Bilgi Teknolojileri Altyapı Kütüphanesi) ve BT Yönetimi |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 6 ECTS (6 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
IT 571 Linux Sistem Yönetimi |
3 SU Kredi |
Dersin birinci bölümü çeşitli Linux sistemlerinin kurulumu,
periyodik/günlük bakımı ve sistem yönetimi için gereken,
sistem kurulumu, sistemin açılması ve kapanması, disk ve
dosya sistem yönetimi, çekirdek(kernel) derlenmesi ve
konfigürasyonu, sisteme donanım birimlerinin eklenmesi gibi
temel ve pratik bilgilerin yanında Linux sistem
rekonfigürasyonu, uygulama/sistem dosyalarının kurulumu
ve güncellenmesi, linux'ta sorun giderme; kullanıcı
hesaplarının açılması ve yönetimi; Dizin paylaşımlarının NFT
ve Samba servisleri ile yönetimi, FTP ve HTTP servis
konfigürasyonu; SeLinux imlementasyonları ile güvenlik
ve performans gözetimi gibi konularda işlenmektedir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Yaz 2015-2016 |
Linux Sistem Yönetimi |
3 |
Yaz 2014-2015 |
Linux Sistem Yönetimi |
3 |
Yaz 2013-2014 |
Linux Sistem Yönetimi |
3 |
Yaz 2012-2013 |
Linux Sistem Yönetimi |
3 |
Bahar 2011-2012 |
Linux Sistem Yönetimi |
3 |
Bahar 2010-2011 |
Linux Sistem Yönetimi |
3 |
Bahar 2009-2010 |
Linux Sistem Yönetimi |
3 |
Bahar 2008-2009 |
Linux Sistem Yönetimi |
3 |
Güz 2007-2008 |
Linux Sistem Yönetimi |
3 |
Güz 2006-2007 |
Linux ve Windows Sistem Yönetimi |
3 |
Yaz 2002-2003 |
Linux ve Windows 2000 Sistem Yöneticiliği |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 6 ECTS (6 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
IT 580 Bilişim Teknolojileri'nde Özel Konular I |
3 SU Kredi |
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2006-2007 |
Bilişim Teknolojileri'nde Özel Konular I |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 6 ECTS (6 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
IT 592 Dönem Projesi |
0 SU Kredi |
Tezsiz yüksek lisans programını takip eden tüm
öğrenciler bir proje hazırlamakla yükümlüdürler.
Projenin konusu ve içeriği öğrencinin ilgi ve birikimine
göre belirlenir ve Proje Yöneticisi öğretim üyesi
tarafından onaylanır. Projenin bitiminde öğrenci bir sonuç
raporu yazmak ve sunmakla yükümlüdür. Bu ders,
öğrencilerine araştırma, bir projeyi zaman çizelgesine
uygun olarak yürütme, araştırma çıktılarını yorumlama
becerilerini de kazandırmayı hedeflemektedir. Bunlara ek
olarak proje taslağı hazırlama, proje kapsamını belirleyecek
olan temel bileşenleri tespit ve değerlendirme, proje
konusuyla ilgili literatür araştırmasını yürütme ve
sonuçları derleme, araştırma metotlarını seçme ve ortaya
çıkan sonuçları nitel ve nicel olarak analiz
etme, birden fazla öğrenci ile yapılan projelerde bilgi
paylaşımı, işbirliği ve takım çalışması gibi hususlarda
deneyim kazanma, bilimsel format ve standartlarda bir proje
raporu hazırlama ve nihai olarak raporun çıktılarını sunma
gibi becerileri de öğrencilerin bu ders
kapsamında edinmeleri beklenmektedir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2023-2024 |
Dönem Projesi |
0 |
Yaz 2022-2023 |
Dönem Projesi |
0 |
Güz 2022-2023 |
Dönem Projesi |
0 |
Yaz 2021-2022 |
Dönem Projesi |
0 |
Yaz 2020-2021 |
Dönem Projesi |
0 |
Bahar 2020-2021 |
Dönem Projesi |
0 |
Yaz 2019-2020 |
Dönem Projesi |
0 |
Bahar 2019-2020 |
Dönem Projesi |
0 |
Güz 2019-2020 |
Dönem Projesi |
0 |
Yaz 2018-2019 |
Dönem Projesi |
0 |
Bahar 2018-2019 |
Dönem Projesi |
0 |
Güz 2018-2019 |
Dönem Projesi |
0 |
Yaz 2017-2018 |
Dönem Projesi |
0 |
Bahar 2017-2018 |
Dönem Projesi |
0 |
Güz 2017-2018 |
Dönem Projesi |
0 |
Yaz 2016-2017 |
Dönem Projesi |
0 |
Güz 2016-2017 |
Dönem Projesi |
0 |
Yaz 2015-2016 |
Proje Dersi |
0 |
Güz 2015-2016 |
Proje Dersi |
0 |
Yaz 2014-2015 |
Proje Dersi |
0 |
Güz 2014-2015 |
Proje Dersi |
0 |
Yaz 2013-2014 |
Proje Dersi |
0 |
Güz 2013-2014 |
Proje Dersi |
0 |
Yaz 2012-2013 |
Proje Dersi |
0 |
Yaz 2011-2012 |
Proje Dersi |
0 |
Yaz 2010-2011 |
Proje Dersi |
0 |
Yaz 2009-2010 |
Proje Dersi |
0 |
Yaz 2008-2009 |
Proje Dersi |
0 |
Yaz 2007-2008 |
Proje Dersi |
0 |
Yaz 2006-2007 |
Proje Dersi |
0 |
Yaz 2005-2006 |
Proje Dersi |
0 |
Güz 2005-2006 |
Proje Dersi |
0 |
Yaz 2004-2005 |
Proje Dersi |
0 |
Güz 2004-2005 |
Proje Dersi |
0 |
Yaz 2003-2004 |
Proje Dersi |
0 |
Yaz 2002-2003 |
Proje Dersi |
0 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 30 ECTS (30 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|