AR 601 Eylem Araştırması’nın Yöntemleri ve Yaklaşımları |
3 SU Kredi |
Öğrencilerin Eylem Araştırmasının tarihini veya
tarihçesini anlamaları ve günümüzdeki Eylem Araştırma
türlerinin farkında olmaları önemlidir. Eylem
Araştırmaları, uluslararası platformda pek çok farklı
uygulama alanına ve geleneğine sahiptir. Bu temel ders
sayesinde öğrenciler, Eylem Araştırması alanında önde
gelen araştırmacılarının katılımıyla alandaki literatüre
dair bilgi sahibi olacaktır. Dersin başından itibaren,
öğrenciler Eylem Araştırması alanındaki Katılımcı
Eylem Araştırması; Sosyo-Teknik Sistem Düşüncesi;
İskandinavya (Diyalog) Eylem Araştırması; Güney
(Emancipatory) Eylem Araştırması; Ortak Sorgulama;
Takdir Sorgulama; Eğitimsel Eylem Araştırması gibi
farklı uygulama alanlarını deneyimleyerek, bu
uygulamalara dair görüşlerini ve fikirlerini yansıtan
raporlar yazacaklardır. Bu sayede öğrenciler Eylem
Araştırma çalışmalarındaki farklı uygulamalar arasında
kendi yerlerini belirleyeceklerdir. Ders programında yer
alan her bir Eylem Araştırma uygulaması için ayrı ders
vakaları ve çekirdek literatürü ele alınacaktır. Sabancı
Üniversitesi’nde Eylem Araştırması Kültürü uygulanan
bu Dönüşüm Projesi ile geliştikçe, öğrenciler doğrudan
dersi veren akademisyenlerle etkileşime gireceklerdir
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2020-2021 |
Eylem Araştırması’nın Yöntemleri ve Yaklaşımları |
3 |
Bahar 2019-2020 |
Eylem Araştırması’nın Yöntemleri ve Yaklaşımları |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 12 ECTS (12 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
AR 602 Bilim ve Eylem Araştırması Felsefesi |
3 SU Kredi |
Ders, Aristoteles'ten bilme (empeiria, praksis, poíêsis,
khrêsis vb.) ve konuşma / yazma (diyalog, retorik,
didaktik, fıkra, tekhne vb.) yöntemlerini yalnızca tarihsel
bir merak olarak değil, Aristoteles’in yöntemlerini
modern / postmodern durumun analizinde ve bilgi
üretiminin kurumsallaşmasında (bilgi yönetimi rejimleri)
kullanılması gibi konuların da analizini içermektedir.
Günümüzde yaşanan Modern / postmodern çıkmazının
birkaç farklı Eylem Araştırma yöntemi (işbirlikçi,
pratisyen, örgütsel öğrenme, simbiyotik öğrenme vb.)
ile analiz edilmesine ihtiyaç duyulduğu bu ders ile
iyi anlaşılacaktır. Özellikle modern/postmodern
çıkmazının analizi için Eylem Araştırması ve geleneksel
araştırmayı (geleneksel stajyerlik eğitimi, eleştirel teori,
praksis araştırması ve Eylem Araştırmasını) birleştiren
bir eleştirici bir bakışa ihtiyaç olduğunun farkında lığı
ve bu bakışın geliştirilmesi de dersin kapsamında yer
almaktadır.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2020-2021 |
Bilim ve Eylem Araştırması Felsefesi |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 12 ECTS (12 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
AR 603 Eylem Araştırması Uygulamaları |
3 SU Kredi |
Çağdaş bir iddia
sahibi yaklaşımı ile katılımlı değişimin oluşturulması.
Bu derste pragmatik dünya görüşüne dair temel bilgilerin
verilmesinin ardından, konuya dair deneyimsel bir
yaklaşımın hayata geçirilmesi hedeflenmektedir.
Makaleler, kitaplar, vakalar, video ve deneyimli eylem
araştırmacılarıyla yapılan canlı röportajlar sayesinde
öğrenciler çağdaş eylem araştırması yaklaşımları
hakkında bilgi edinecekler ve bunlardan birini seçerek
kendi uygulamalarında kullanacaklardır. Öğrencilerin bu
derste başarılı olabilmeleri için liderlik gelişim
sürecinde kendi
deneyimlerini, hayata geçirecekleri projelerde
uygulayabilmeleri gerekecektir. Bu ders sayesinde
öğrencilerin değişim ajanı olarak kendini daha iyi
anlamayı, eylem araştırması uygulamalarının çeşitliliği
konusunda daha fazla farkındalık sahibi olmayı, iddia
sahibi katılımına yönelik “katılımlı öğrenme” odaklı bir
yaklaşımı daha fazla benimsemeleri beklenmektedir.
Öğrenciler bu ders kapsamında "eşzamanlı " (just in
time) akran koçluğu ile desteklenebilir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2020-2021 |
Eylem Araştırması Uygulamaları |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 12 ECTS (12 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
AR 604 Bağlam ve Dönüşüm |
3 SU Kredi |
Bu dersle, öğrencilerin dönüşüm olgusunu örgütsel,
sosyal, ekonomik ve politik bağlamda inceleyerek
dönüşümü açıklamakta kullanılan farklı perspektifler
hakkında bilgi sahibi olması hedeflenmektedir. Ders
içinde sosyal teori, organizasyon teorisi, politik teori,
politik ekonomi ve ahlaki felsefeden yola çıkarak
disiplinlerarası bir çerçeve inşa edilmektedir. Dersin
temel hedefi yapı ve kurum paradigmalarını
öğrenilmesidir. Ders kapsamında işlevselci,
etkileşimci, çatışma ve eleştirel teoriye
odaklanılmaktadır. Öğrenciler, gerek değişim ajanı
olarak şirket yöneticilerinin ve diğer örgütsel liderlerin,
gerekse kendi mesleki bağlamlarında günlük
yaşamlarında karşılaştıkları çağdaş küresel ve yerel
sorunları inceleyeceklerdir. Örneğin dönüşüm
sürecinde hem kısıtlayıcı hem de kolaylaştırıcı
olabilen “güç” kavramının etkisini, kendi proje
çalışmalarında nasıl kullanabileceklerini
öğreneceklerdir. Uluslararası ticaret ve uluslararası
finanstaki sorunların yönetimi; küresel yönetişimle ilgili
devletlerarası çatışmalar; işsizlik, sosyal ve toplumsal
cinsiyet eşitsizliği, çevresel sürdürülebilirlik, iklim
değişikliği ve robotik ve yapay zekaya yönelik hızlı ve
hiç bitmeyen teknolojik değişim sorunlarına ilişkin
devlet politikaları ile ilgili sosyal, ekonomik ve politik
kaygılar ve şirket yöneticilerinden gelen kurumsal
sosyal sorumluluk ve etik davranış için artan sosyal
talep gibi pek çok konunun benzer şekilde mikro ve
makro bağlamlarda ele alınması hedeflenmektedir.
Öğrencilerin ders kapsamında, yerel
organizasyonlarla takım çalışması yaparak veya
kurumlarında devam eden bir projeye katılarak canlı
bir dönüşüm süreci üzerinde çalışmaları gerekmektedir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2020-2021 |
Bağlam ve Dönüşüm |
3 |
Bahar 2019-2020 |
Bağlam ve Dönüşüm |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 12 ECTS (12 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
AR 605 Sosyal Ekoloji ve Sosyo-Teknik Sistem Tasarımı |
3 SU Kredi |
Bu ders, Tavistock Enstitüsü tarafından geliştirilen ve
köklü bir Eylem Araştırması geleneğine Açık Sistem
Teorisi / Düşüncesi’ne (OST) odaklanmaktadır. Açık
Sistem Teorisi, son 60 yılda geliştirilen yönetim ve
organizasyon çalışmalarında kullanılan ve özünde Eylem
Araştırması olan farklı bir ekoldür. Ders, OST’nin
kökenleri ve tarihçesini, son gelişmeleri, kendine özgü
kavramsal ve müdahale ilkelerini (intervention principles)
ve Eylem Araştırması yöntemini kullanarak pratik
uygulamaları tartışacaktır. OST’nin 3 temel analiz ve
müdahale düzeyi bulunmaktadır. Bunlar sırasıyla sosyo-
psikolojik, sosyo-teknik ve sosyo-ekolojik olup ders
kapsamında detaylı olarak incelenecektir. Bunun yanı
sıra, OST'nin yönetim ve organizasyon çalışmalarındaki
diğer ekoller ve Eylem Araştırması’na yönelik diğer
yaklaşımlar arasındaki yeri ve konumu da ele alınacaktır.
Ders kapsamında incelenecek diğer konular arasında
strateji, tasarım odaklı düşünme; fabrika, ofis, dijital /
sanal, kurumsal organizasyonlar; etki alanı tabanlı,
ekolojik ve diğer büyük ölçekli müdahaleler: topluluk
temelli, bölgesel temelli çıkar grupları da yer almaktadır.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 12 ECTS (12 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
AR 606 Sistem Düşüncesi |
3 SU Kredi |
Bu ders, karmaşık organizasyonel, sosyal ve çevresel
sorunları ele almak için Eylem Araştırması bakış açısı
kullanılan bir dizi disiplinlerarası sistem metodolojisini
doktora öğrencilerine öğretmektedir. Sistem düşüncesi
metodolojileri, sorunun yalnızca bir kısmına odaklanmak
yerine “daha büyük resmi” görme ve araştırmaların en
üst düzeyde (cutting edge) yürütülebilmesi için sorunun
daha iyi araştırılmasına sağlayacak kavramsal çerçeve,
teori ve karıştırma (mixing) yöntemlerini kullanmakta
özellikle fayda sağlamaktadır.
Modülün amacı, öğrencilere aşağıdaki konularda katkı
sağlamaktır:
(1) Temsili sistem metodolojilerine, bunların farklı
paradigmatik varsayımlarına ve önem verdikleri sistem
düşünme becerilerine dair bakış açısına sahip olma;
(2) Eylem Araştırması projelerinin temel amaçları, güçlü
yönleri, kapsam ve kısıtlarının anlaşılması;
(3) Öğrencilerin kendi projelerinde bir müdahaleyi
planlama ve gerçekleştirme deneyimi
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2020-2021 |
Sistem Düşüncesi |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 12 ECTS (12 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
AR 607 Eylem Araştırması Girişimlerinin Kolaylaştırıcılığı |
3 SU Kredi |
Eylem araştırması, katılımcı grupları birbirlerinin bakış
açılarını benimsemeye ve iş birliğinde bulunmaya
davet eder. Bunun için eylem araştırmacısının
toplantıları, çalıştayları ve diğer katılımlı süreçleri
yürütmek için bazı yetkinliklere sahip olması
gerekmektedir. Bu derste, kolaylaştırma sanatını ve
teorisini inceleyip örgütsel müdahalelerin tarihine yer
almasını sağlayacağız. Organizasyonel planlama
metodolojisinde ilham bulacağız ve Takdir Edici
Sorgulama ile Pozitif Psikoloji içinde ifade edilen içsel
motivasyon ve özerklik ile ilgili iç görü çıkaracağız
Kolaylaştırma alıştırmaları, öğrencilerin ilgili
kuruluşlarda karşılaştıkları gerçek zorluklar kullanılarak
sınıfta yapılacaktır. Öğrencilerin bu dersten eylem
araştırması kolaylaştırıcısının proaktif rolü ile ilgili bir
deneyim edinmesi beklenir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 12 ECTS (12 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
AR 608 İçsel/İçerden (Insider) Eylem Araştırması |
3 SU Kredi |
Bir kişinin kendi organizasyonunda Eylem
Araştırması yapma olgusu, organizasyonları
anlama ve değiştirmenin önemli bir yolu olarak
ortaya çıkmıştır. Bir örgütün bütün üyeleri, örgütün
içinde bir şeyi değiştirmek veya kendi örgütsel /
topluluk sistemlerinin çalışmasını araştırmaya
çalıştığında, eyleme geçirilebilen bir bilgi kümesi
üretilebilmektedir. Bu değişim veya anlama
çalışmaları İçsel Eylem Araştırması olarak
tanımlanabilir. Bir örgütün bütün üyeleri tarafından
yapılabilecek bir araştırma ile sadece araştırma
yapmak amacıyla geçici olarak bir sisteme giren
kişilerin yapabileceği araştırma birbiri ile
çelişmektedir. Bu çelişki aynı zamanda araştırma
tamamlandığında, araştırdığı örgüt/sistemin içinde
dışarıdan gelen araştırmacının kalmak istemesi
gibi de tanımlanabilir. İçsel Eylem Araştırması,
tam olarak içeriden olduğu için sistemler üzerinde
benzersiz bir bakış açısı sunmaktadır. İçsel Eylem
Araştırması, organizasyon üyelerinin çalışma
hayatlarında karşılaştıkları stratejik ve
operasyonel ortamı içermektedir. Sistem
iyileştirme, örgütsel öğrenme, değişimin yönetimi
ve benzeri gibi örgütsel kaygıları, İçsel Eylem
Araştırması için uygun konulardır. Çünkü İçsel
Eylem Araştırması (a) gerçek zamanlı olarak
yönetilmesi gereken gerçek olayları içerir, (b) hem
etkili eylem hem de öğrenme için fırsatlar sağlar,
ve (c) örgütlerde gerçekte neler olup bittiğine dair
teorinin gelişimine katkıda bulunabilirler. Bu
derste, İçsel Eylem Araştırma yapanların
karşılaştığı zorluklar araştırılıyor ve bu kapsamda
öğrenci kendi organizasyon sisteminde
araştırmacı-uygulayıcı-araştırmacı olmayı
öğrenmesi hedefleniyor.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2020-2021 |
İçsel/İçerden (Insider) Eylem Araştırması |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 12 ECTS (12 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
AR 609 Örgütsel Öğrenme ve Eylem Araştırması |
3 SU Kredi |
Bu ders, öğrenme organizasyonları oluşturmak için
süreçleri ve yapıları analiz ettiği gibi bireysel ve
örgütsel öğrenmenin bilgi yaratmaya nasıl yol açtığını da
incelemektedir. Eylem teorisi, eylem bilimi ve eylem
öğrenme perspektifleri öğrencilere, yavaşlatıcı faktörleri
kaldırma ve kolaylaştırıcıları benimseme için anlamaları,
takdir etmeleri ve yapıcı olmalarını sağlayacaktır.
Ders, bireysel öğrenmenin insanların nasıl öğrendiği ve
öğrendiklerine göre bu kararları nasıl aldığı veya karar
alırken/hareket ederken nasıl öğrendikleri gibi sinirsel
yönlerini inceleyerek başlayacaktır, Öğrenmede bilgiyi
kullanmanın ve keşfin rolü de bu bölümde ele alınacaktır.
Termodinamik ve evrim yasaları, insanın karar vermeyle
ilgili ön yargıları, nörobilimden kanıtlar, yön eylem
araştırması ve karar verme bilimleri tarafından geliştirilen
teknikler ve metodolojiler, bilgiyi kullanma ve keşfin neden
kullanıldığını anlamak için kapsamlı bir çerçeve
sağlayacaktır.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 12 ECTS (12 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
AR 610 Cinsiyet, Çeşitlilik ve Eylem Araştırması |
3 SU Kredi |
Cinsiyet eşitsizliğin tüm yönlerini keser ve sürdürülebilir
kalkınma ile ilgili mevcut tartışmaların merkezinde yer
alır. Ders, katılımcıların toplumsal cinsiyet ve
sürdürülebilirlik arasındaki bağlantıları ve özellikle
toplumsal cinsiyet çeşitliliğinin şirketlerin toplumdaki
rolünü dönüştürmedeki etkisini anlamalarını amaçlar.
Toplumsal cinsiyet derste iş kararlarının kalitesine ve
etik davranışa etkileri açısından hem çeşitlilik
perspektifinden hem de feminist etik perspektifinden
incelenmekte ve aynı zamanda bu etkilerin toplumdaki
daha geniş yansımaları da ele alınmaktadır. Ders
şirketleri toplumsal cinsiyet çeşitliliği yoluyla iş
normlarını, ürün ve hizmet tasarımını, insan sermayesi
yönetimini ve iş hedeflerini dönüştürecek değişim
ajanları olarak konumlandırır. Ders katılımcıları feminist
pedagojilerin eylem araştırması ve özellikle feminist
katılımcı eylem araştırması konusunda eğitecek
farklılıklar arasındaki diyaloğun kullanımı ve diyaloğun
belirlenmesi ve ele alınmasında teorik ve ampirik bakış
açıları sunacaktır. Ders ayrıca aktör ağlarını ve
dünyadaki girişimlerin işin dönüşümü için uygun araçlar
olarak kullanılmasını sağlar. Bu nedenle, ders aynı
zamanda öğrencilerin farklı düzeylerde iş, sivil toplum
ve eğitim kesişiminde toplumsal cinsiyet eşitliğine
yönelik toplumsal değişim girişimlerine katılmalarını ve /
veya yer almalarını sağlayacaktır.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 12 ECTS (12 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
AR 611 Sürdürebilirlik, Geçiş ve Eylem Araştırması |
3 SU Kredi |
Dersin amacı, iş dünyasına sürdürülebilir kalkınmaya
geçişin nasıl eylem odaklı, disiplinlerarası ve uygulamalı
yaklaşımlarla yönlendirilip hızlandırılabileceğini
anlamaktır. Elbette, sürdürülebilir kalkınma gündemi,
piyasalar ve iş organizasyonları arasındaki kesişmeleri
çok paydaşlı ve çok aktörlü bir perspektiften
keşfederek, iş üzerine eleştirel bir bakış açısı sunar.
Kapsanan konular arasında, firmanın amacının ve
yönetişim üzerindeki etkilerinin yeniden
kavramsallaştırılması, finansal piyasaların ve
dönüştürücü ağların değişim aracı olarak
konumlanması yer almaktadır.
Ders, probleme dayalı öğrenmeyi (öğrencilerin
karmaşık gerçek yaşam konularında farklı bakış
açılarını tartışmalarını ve eleştirel analiz, hipotez ve
değişim fikirlerini formüle etmek için farklı literatürlere
dalmalarını sağlar) deneysel yaparak öğrenme (birlikte
yaratan çözümler, test ve arıtma ve değerlendirme)
yöntemlerini kullanır.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2020-2021 |
Sürdürebilirlik, Geçiş ve Eylem Araştırması |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 12 ECTS (12 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
AR 612 İş Etiği ve Eylem Araştırması |
3 SU Kredi |
Dersin amacı, iş dünyasına sürdürülebilir kalkınmaya
geçişin nasıl eylem odaklı, disiplinlerarası ve uygulamalı
yaklaşımlarla yönlendirilip hızlandırılabileceğini
anlamaktır.
Elbette, sürdürülebilir kalkınma gündemi, piyasalar ve iş
organizasyonları arasındaki kesişmeleri çok paydaşlı ve
çok aktörlü bir perspektiften keşfederek,
iş üzerine eleştirel bir bakış açısı sunar. Kapsanan
konular arasında, firmanın amacının ve yönetişim
üzerindeki etkilerinin yeniden kavramsallaştırılması,
finansal piyasaların ve dönüştürücü ağların değişim aracı
olarak konumlanması yer almaktadır.
Ders, probleme dayalı öğrenmeyi (öğrencilerin karmaşık
gerçek yaşam konularında farklı bakış açılarını
tartışmalarını ve eleştirel analiz, hipotez ve değişim
fikirlerini formüle etmek için farklı literatürlere
dalmalarını
sağlar) deneysel yaparak öğrenme (birlikte yaratan
çözümler, test ve arıtma ve değerlendirme) yöntemlerini
kullanır.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 12 ECTS (12 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
AR 613 İş Yeri İnovasyonu |
3 SU Kredi |
Bu ders, inovasyon bağlamı içinde işyerini, çalışanlar
tarafından yönetilen , iş ortamı, iş organizasyonu,
ortaklık ve öğrenmenin değişik yönleriyle bağlantılı
olarak ele alır. Çalışma, İşyeri İnovasyonunun örgütsel
performans ve iş kalitesi üzerindeki etkilerinin
kanıtlarını da içeren güçlü araştırma temelleri üzerine
kuruludur. Dersler ulusal programlar ve Avrupa
programlarından öğrenilir. Eylem Araştırması için, işbirliği
, ağ kurma ve farklılıklardan öğrenme ile desteklenen
kolaylaştıran ve yetkili kılan merkezi bir rolü vardır.
Öğrenciler şirket projeleriyle, 30 ülkede faaliyet
gösteren, Avrupa Komisyonu tarafından desteklenen
programları içeren Avrupa İşyeri İnovasyon
Ağı (EUWIN) ile bağlantıda olacaktır.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 12 ECTS (12 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
AR 614 Araştırma Yöntemleri |
3 SU Kredi |
Ders, öğrencilerin nitel ve nicel yöntemleri ele alarak,
Eylem Araştırması perspektifinden bireysel araştırmalar
yapmalarını ve diğer geleneklerden gelen yaklaşımları
anlamalarını sağlamaktadır. Eylem Araştırması,
eldeki hedeflerle ilgili öğrenmeyi elde etmek için tüm
diğer metodolojileri kullanan hedef odaklı bir meta-yöntem
olarak anlaşılabilir. Bu nedenle, Eylem Araştırması’nda
uzmanlık, farklı metodolojilerin hem güçlü yanlarını
hem de kısıtlamalarını bilmeyi gerektirir. Bu derste,
epistemolojinin temel kavramları tanıtılmakta ve vaka
çalışmaları, görüşmeler, gözlem, etnografi, yarı ve doğal
deneyler ve anket araştırması dahil olmak üzere
yönetim ve organizasyon çalışmalarında kullanılan başlıca
metodolojilere genel bir bakış sunulmaktadır.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 12 ECTS (12 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
AR 615 Eğitimsel Eylem Araştırma |
3 SU Kredi |
Bu ders, profesyonellerin çalışmalarını etkileyen
eğitimdeki yansıtıcı uygulama geleneğini ele alır ve
sınıfta yeni teknolojiler ve ırk ilişkileri gibi yenilikçi
faaliyetlerin değerlendirilmesini sağlar. Bu alan
uluslararası alanda büyüyen bir araştırma metodudur.
Bu ders, eylem araştırmasının gücünü, dönüşüm
kurumları içindeki eğitim ortamlarında çok pratik bir
metodoloji olarak gösterecektir. Eğitim kurumlarını
dönüştürmek için bir uygulama topluluğu oluşturmak
üzere eylem araştırması projelerinin yapısal, stratejik,
bireysel ve kişisel boyutları aydınlatılacaktır.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 12 ECTS (12 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
AR 616 Gelecek ve Öngörü |
3 SU Kredi |
Bu modül geleceklere ve öngörülere çeşitli kavramsal
ve metodolojik yaklaşımları kapsar. Genel olarak
konuşursak, gelecekle ilgili kendimize sorabileceğimiz üç
tür soru vardır: Ne olacağını düşünüyoruz? Ne
olmasını istiyoruz (istemiyoruz)? Ne olabilirdi - beğenip
beğenmesek de, ihtimalinden bağımsız olarak - ve eğer
olduysa, çabalarımızın başarısı veya başarısızlığı için
potansiyel olarak önemli olabilir mi? Bu üç soru türü,
gelecekleri ve öngörüleri yansıtıcı, normatif ve keşifsel
yaklaşımlar üzerine gevşek biçimde eşler.
Kestirim kategorisinde ufuk taraması, trend analizi ve
kantitatif modellemeyi kapsar. Normatif kategoride
, görme, ilişkili değerlerin haritalandırılması, öncelikler
ve hedeflerin yanı sıra geri döneme yönelik bir dizi
yaklaşımı da kapsarız. Keşif kategorisinde, keşif senaryosu
geliştirme, hem tümevarımlı hem de tümdengelimli
yaklaşımlar, iki eksen yaklaşımı, çapraz etki analizi,
morfolojik analiz ve alan anomalisi gevşemesi için
bir dizi teknik ele alınmaktadır. Her 3 soruyu da içine
almak için çeşitli şekillerde kullanılabilecek
3 Ufuk Yaklaşımı yaklaşımı da incelenmiştir. Ayrıca,
Delphi Tekniği, nedensel döngü şemaları
, etki şemaları, bulanık bilişsel haritalar ve sistem
dinamiği modellerinin katılımcı gelişimi de dahil olmak
üzere bu üç alanda faydalı olan çeşitli katılımcı
teknikleri de kapsar.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 12 ECTS (12 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
AR 617 Yönetimde Seçilmiş Konular I |
3 SU Kredi |
Bu derste dünyada ki dönüşümlerle alakalı güncel
konular, problemler ve paradigmaların incelenecektir.
Ders, dinamik iş ortamında yönetim bilgisinin süreci ve
dönüşüme ilişkin seçilmiş konular üzerine odaklanacaktır.
Dijital dönüşüm, yaratıcılık, araştırma ve teknoloji, çevik
teşkilat ve takımlama, holokrasi, zindelik, bölgesel
kalkınma, üniversitenin geleceği, küresel eylem ağları
seçilecek konulara bazı örnekler oluşturmaktadır.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2020-2021 |
Yönetimde Seçilmiş Konular I |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 12 ECTS (12 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|