ES 500 Tez Hazırlık Semineri |
0 SU Kredi |
Bu kredisiz ders, Yüksek Lisans öğrencilerinin, bir öğretim
üyesinin danışmanlığında, gerçekleştirmeleri beklenen tez
araştırma ve yazma süreçlerinin sürekli denetimi ve
meslekdaşlar arasında tartışılması için elverişli bir
çerçeve oluşturmaktadır.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2019-2020 |
Tez Hazırlık Semineri |
0 |
Güz 2018-2019 |
Tez Hazırlık Semineri |
0 |
Güz 2017-2018 |
Tez Hazırlık Semineri |
0 |
Güz 2016-2017 |
Tez Hazırlık Semineri |
0 |
Güz 2015-2016 |
Tez Hazırlık Semineri |
0 |
Güz 2014-2015 |
Tez Hazırlık Semineri |
0 |
Güz 2013-2014 |
Tez Hazırlık Semineri |
0 |
Güz 2012-2013 |
Tez Hazırlık Semineri |
0 |
Güz 2011-2012 |
Tez Hazırlık Semineri |
0 |
Güz 2010-2011 |
Tez Hazırlık Semineri |
0 |
Bahar 2009-2010 |
Tez Hazırlık Semineri |
0 |
Güz 2009-2010 |
Tez Hazırlık Semineri |
0 |
Bahar 2008-2009 |
Tez Hazırlık Semineri |
0 |
Güz 2008-2009 |
Tez Hazırlık Semineri |
0 |
Bahar 2007-2008 |
Tez Hazırlık Semineri |
0 |
Güz 2007-2008 |
Tez Hazırlık Semineri |
0 |
Bahar 2006-2007 |
Tez Hazırlık Semineri |
0 |
Güz 2006-2007 |
Tez Hazırlık Semineri |
0 |
Bahar 2005-2006 |
Tez Hazırlık Semineri |
0 |
Güz 2005-2006 |
Tez Hazırlık Semineri |
0 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 5 ECTS (5 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
ES 501 Yeni Bir Hukuk Sistemi Olarak Avrupa Birliği |
3 SU Kredi |
Bu ders AB Sistemine hali hazırda mevcut olan ulusal
sistemlere ek bir anayasal sistem olarak bakmaktadır.
Tartışma bir yanıyla bu yeni sistemin ulusal sistemlerin
yerini mi alacağı, yoksa başarısız mı olacağı üzerine
odaklanacaktır. Derste ekonomik birlikten siyasal birliğe
ilerleyişin hukuki temeli değerlendirilecek; yurttaş, AB ve
ulusal hukuki sistemler arasındaki ilişkinin ge-lişimi
gösterilecektir. Bu amaçla, yeni hukuki yapı ve süreçlerin
daha iyi anlaşılabilmesi için seçilen bazı anlaşmalar ve
Avrupa Adalet Divanı'ndan davalar incelenecektir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2015-2016 |
Yeni Bir Hukuk Sistemi Olarak Avrupa Birliği |
3 |
Güz 2014-2015 |
Yeni Bir Hukuk Sistemi Olarak Avrupa Birliği |
3 |
Güz 2013-2014 |
Yeni Bir Hukuk Sistemi Olarak Avrupa Birliği |
3 |
Güz 2012-2013 |
Yeni Bir Hukuk Sistemi Olarak Avrupa Birliği |
3 |
Güz 2011-2012 |
Yeni Bir Hukuk Sistemi Olarak Avrupa Birliği |
3 |
Güz 2010-2011 |
Yeni Bir Hukuk Sistemi Olarak Avrupa Birliği |
3 |
Güz 2009-2010 |
Yeni Bir Hukuk Sistemi Olarak Avrupa Birliği |
3 |
Güz 2008-2009 |
Yeni Bir Hukuk Sistemi Olarak Avrupa Birliği |
3 |
Güz 2007-2008 |
Yeni Bir Hukuk Sistemi Olarak Avrupa Birliği |
3 |
Güz 2006-2007 |
Yeni Bir Hukuk Sistemi Olarak Avrupa Birliği |
3 |
Güz 2005-2006 |
Yeni Bir Hukuk Sistemi Olarak Avrupa Birliği |
3 |
Güz 2004-2005 |
Yeni Bir Hukuk Sistemi Olarak Avrupa Birliği |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
ES 502 Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri |
3 SU Kredi |
Bu ders Türkiye'nin Avrupa Birliği ile olan ilişkilerini
siyasi, ekonomik, kültürel ve sosyal açılardan
incelemektedir, Tarihi bir gelişim sürecine dayalı olarak
İkinci Dünya Savaşı sonrası Türkiye-AB ilişkileri Ankara
Anlaşması, Katma Protokol, Gümrük Birliği temelinde
incelenecektir. Türkiye'nin AB üyeliği ve genişleme
sürecindeki yeri de detaylı olarak işlenecektir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2019-2020 |
Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri |
3 |
Bahar 2018-2019 |
Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri |
3 |
Bahar 2017-2018 |
Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri |
3 |
Bahar 2016-2017 |
Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri |
3 |
Bahar 2015-2016 |
Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri |
3 |
Bahar 2014-2015 |
Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri |
3 |
Bahar 2013-2014 |
Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri |
3 |
Bahar 2012-2013 |
Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri |
3 |
Bahar 2011-2012 |
Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri |
3 |
Bahar 2010-2011 |
Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri |
3 |
Bahar 2009-2010 |
Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri |
3 |
Bahar 2008-2009 |
Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri |
3 |
Bahar 2007-2008 |
Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri |
3 |
Bahar 2006-2007 |
Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri |
3 |
Bahar 2005-2006 |
Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri |
3 |
Bahar 2004-2005 |
Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
ES 505 Avrupa Dış Politikası |
3 SU Kredi |
Bu ders, öğrencileri Avrupa Birliği'nin dış politikasındaki
temel kavramları tanıtmak üzere tasarlanmıştır.
Öğrencilerin Avrupa Birliği'nin uluslararası
bir aktör olarak performansını değerlendirebilecekleri
kuramsal ve analitik bir temel sunmayı amaçlar. Ders,
Avrupa Dış Politikası'ndaki temel aktörleri,
araçları, kurumları, amaçları ve konuları kapsamaktadır.
Dünya siyasetindeki güncel sorunlara AB'nin verdiği
cevaplar da tartışılacak konular arasındadır
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2022-2023 |
Avrupa Dış Politikası |
3 |
Bahar 2021-2022 |
Avrupa Dış Politikası |
3 |
Bahar 2020-2021 |
Avrupa Dış Politikası |
3 |
Bahar 2019-2020 |
Avrupa Dış Politikası |
3 |
Bahar 2018-2019 |
Avrupa Dış Politikası |
3 |
Yaz 2012-2013 |
Avrupa Dış Politikası |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
ES 506 AB'de Siyaset Oluşturma |
3 SU Kredi |
Bu ders AB siyaset yapma sürecine etkide bulunan kurumların,
aktörlerin, düzeylerin, faktörlerin ve kısıtlamaların
anlaşılması amacını gütmektedir. Bu süreç aynı zamanda hem
çeşitli düzeyler (ulus-üstü, ulusal, yerel, bölgesel) hem de
aktörlerin (kurumsal ve bireysel) çoğulluğu nedeniyle
karmaşık hale gelmektedir. Derste yakında çıkarılacak olan
Anayasanın bu süreci nasıl etkileyeceği tartışılacaktır.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
ES 507 Avrupa Bütünleşmesinin Ekonomi Politiği |
3 SU Kredi |
Bu dersin amacı, öğrencilere Avrupa Birliğinin ekonomik ve
politik gelişmesini ve bu iki temel politikalar arasındaki
kesişme noktalarını verebilmektir. İlk bölümde, 2. Dünya
savaşını izleyen yıllarda Avrupa'nın bütünleşme süreci
tarihsel ve sosyal-ekonomik açıdan irdelenecektir. İkinci
bölümde ise, Avrupa Topluluğu ve Avrupa Birliği
çerçevesinde ortaya çıkan kurumların oluşumuna katkıda
bulunan hükümet politikaları ve pazarların dinamik gücü
tartışılacaktır. Son bölümde ise, bugün Avrupa Birliği
ekonomilerinin ve politikalarının karşı karşıya bulunduğu
sorunlar; küreselleşme ve sürekli değişen uluslar arası
ortamdaki yeni ittifaklar ve kurumlar arası politik ve
ekonomik ilişkiler ele alınacaktır.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2019-2020 |
Avrupa Bütünleşmesinin Ekonomi Politiği |
3 |
Bahar 2018-2019 |
Avrupa Bütünleşmesinin Ekonomi Politiği |
3 |
Bahar 2017-2018 |
Avrupa Bütünleşmesinin Ekonomi Politiği |
3 |
Bahar 2016-2017 |
Avrupa Bütünleşmesinin Ekonomi Politiği |
3 |
Bahar 2015-2016 |
Avrupa Bütünleşmesinin Ekonomi Politiği |
3 |
Güz 2014-2015 |
Avrupa Bütünleşmesinin Ekonomi Politiği |
3 |
Bahar 2013-2014 |
Avrupa Bütünleşmesinin Ekonomi Politiği |
3 |
Bahar 2012-2013 |
Avrupa Bütünleşmesinin Ekonomi Politiği |
3 |
Bahar 2011-2012 |
Avrupa Bütünleşmesinin Ekonomi Politiği |
3 |
Bahar 2010-2011 |
Avrupa Bütünleşmesinin Ekonomi Politiği |
3 |
Bahar 2009-2010 |
Avrupa Bütünleşmesinin Ekonomi Politiği |
3 |
Güz 2008-2009 |
Avrupa Bütünleşmesinin Ekonomi Politiği |
3 |
Güz 2007-2008 |
Avrupa Bütünleşmesinin Ekonomi Politiği |
3 |
Güz 2006-2007 |
Avrupa Bütünleşmesinin Ekonomi Politiği |
3 |
Güz 2005-2006 |
Avrupa Bütünleşmesinin Ekonomi Politiği |
3 |
Güz 2004-2005 |
Avrupa Bütünleşmesinin Ekonomi Politiği |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
ES 508 Avrupa İdari Hukuku ve Eurokrasi |
3 SU Kredi |
AB, aynı zamanda, sistemin nasıl işlemesi gerektiğini
belirleyen büyük bir yasalar, yasal belgeler ve direktifler
toplamıdır. Bu ders Acquis Communitarie'in çeşitli
bileşenlerini ele alarak bunları yasama ve yürütme ile
bağlantılandıracaktır. Şu anda oluşmakta olan idari
kültürü ve bu kültürün AB üzerindeki etkisini anlayabilmek
için AB'nin idari ortamında yetişen yeni bir bürokrat tipi,
yani Eurokrat incelenecektir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
ES 510 AB'de Çok-Düzeyli Yönetişim |
3 SU Kredi |
AB'nin yerel, bölgesel, ulusal ve ulus-üstü düzeylerdeki
çeşitli kurumları, bugüne kadar sürekli artan bir sıklık
ile, çeşitli politikalar tasarladılar ve mekanizmalar
oluşturdular. Bir yandan sınırlı bölgeler için ortak
Politikalar üreten Birlik, diğer yandan değişik ulus-altı
düzeylerde farklı aktörleri bir araya getiren düzenleme ve
yaklaşımları teşvik etti. Social Fund ile Regional and
Cohision Fund gibi önemli politika uygulama kurumları,
yönetişim ruhuna uygun şekilde, yeni bir toplumsal
işbölümünü, çeşitli katılımcılar arasında yeni tür bir
işbirliğini, yeni katılım ve güvenilirlik biçimlerini
tasarlamakta ve teşvik etmektedirler. Tüm bu gelişmeler
nedeniyle, AB'nin nasıl çalıştığını anlamayı kolaylaştırmak
amacıyla, yönetişim kavramını ve bu kavramın AB içindeki
uygulamalarını sistemli şekilde ele alan bir ders yararlı
olacaktır.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
ES 512 Avrupa Ekonomileri |
3 SU Kredi |
Bu dersin temel amacı öğrencilere 2. Dünya Savaşı sonra
Avrupa'nın ekonomik gelişmesini ve buna bağlı politika
sorunlarını kapsamlı bir biçimde sunabilmektir. Birinci
bölüm, savaş sonrası dönemde Batı Avrupa ve eski Sovyetler
Birliğindeki ekonomik gelişmeler incelenecektir. İkinci
bölüm ise, savaş sonrası İngiltere, Almanya;Fransa ve Doğu
Bloğu ülkelerinin ekonomik kalkınmaları ayrıntılı bir
şekilde tartışılacaktır. Üçüncü bölümde ise, tüm ekonomik
gelişme ve kurumlar tarihsel ve analitik açıdan
karşılaştırmalı olarak incelenecektir. Ekonomik sorunların
ve politika konuları incelenmesi şu sıralamaya göre: (i)
Avrupa ülkeleri arasındaki dengesiz gelişmelerin ve başarı
veya başarısızlıkların nedenleri; savaş sonrası ekonomik
gelişmeden çıkarabileceğimiz dersler (ii) küreselleşme,
ticaret, sanayi ve sermaye hareketlerinin küreselleşme
süreci içersindeki yeri ve önemi ele alınacaktır. Son
bölümde ise, Avrupa Birliği ekonomisinin geleceği dönük
beklentileri üzerinde durulacaktır.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
ES 514 Avrupa Birliğinin Ekonomi Politikaları |
3 SU Kredi |
Adı geçen ders İkinci Dünya Savaşı sonrası 1957
Roma Antlaşmasından başlayarak bugüne kadar Avrupa'nın
ekonomik bütünleşmesi üzerinde yoğunlaşacaktır. Avrupa
ekonomik bütünleşmesi teorik ve uygulamaya dönük yönüyle
ele alınacaktır. Sırasıyla, Gümrük Birliği, Tek Avrupa
Pazarı, Avrupa Para Birliği, AB kurumları ( Avrupa
Yatırım Bankası, Avrupa Merkez Bankası), AB'de ekonomide
karar alma süreci, Ortak Tarım Politikaları, Sosyal ve
Bölgesel Politikalar. AB'nin uluslar arası ekonomik
ilişkilerdeki yeri, zorlu ABD-AB ilişkileri, ve
AB üyeliğinin Almanya, Fransa ve İngiltere'nin ulusal makro
ekonomi politikaları üzerindeki etkileri incelenecektir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
ES 516 Uluslararası Ekonomi Kuruluşları |
3 SU Kredi |
Bu ders uluslar arası ekonomik kuruluşlar üzerinde
yoğunlaşmaktadır: Uluslar arası Para Fonunun (IMF)
ve Dünya Bankasının dünya ekonomisindeki yeri ve önemi;
bizim bu kurumlara yeni dünya ekonomi düzeninde ihtiyacımız
var mı? OECD'nin yeni yüzyılda karşılaşacağı güçlükler
ve fırsatlar; Dünya Ticaret Örgütü (WTO) yeni bir aktör
olarak uluslar arası arenadaki rolü; uluslar arası
kuruluşlarda karar alma mekanizmaları.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
ES 518 Avrupa İş Dünyası |
3 SU Kredi |
Bu dersin kapsamı, AB içersinde faaliyet gösteren firmaların
yönetimsel sorunlarının ayrıştırılması,analizi ve
sorunlarının çözümünü içermektedir. Bu çerçevede iki konu
ön plana çıkmaktadır: Birincisi, Alman, Fransız ve İngiliz
firmalarını mukayeseli analizi; ikincisi ise, Çok Uluslu
Şirketler (MNCs) ve Dolaysız Yabancı Sermaye Yatırımları
(FDI) ve AB'den diğer ülkelere ve diğer ülkelerden AB'ye
teknoloji transferidir. Küreselleşme sürecinde AB firmaları,
fikri sanayi ve patent hakları, firma birleşmelerinin
sonuçları gibi konular işlenecektir. Ayrıca küreselleşme
sürecinin uluslar arası iş dünyasında mevcut oyun
kurallarını değiştirip değiştirmediği tartışılacaktır.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
ES 519 Kamuoyu ve Avrupa Birliği Genişleme Süreci |
3 SU Kredi |
Avrupa Birliği her ne kadar özünde bir elit projesi
olarak görülse de genişleme süreciyle gitgide artan bir
şekilde kamuoyu tercihlerine de dayanan bir kurumsal
yapı kazanmıştır. Bu dersin bir amacı öğrencileri kamuoyu
tercihleri ve uluslar arası oluşumları çözümlemede
kullanılan iki düzeyli oyunlar kuramıyla tanıştırmaktır. Bu
kuramsal çerçeve içerisinde AB genişleme sürecinde kamuoyu
tercihlerini şekillendiren dinamikler irdelenecek,
referandumlar tartışılacaktır. Bu tartışmaların
izlenebilmesi için gerekli kamuoyu araştırmaları çözümleme
teknikleri kısaca sunulacak ve Eurobarometre çalışmaları
hakkında temel bilgiler verilecektir. AB-Türkiye ilişkileri
çerçevesinde kamuoyu ve Türkiye iç politikası arasındaki
etkileşim tartışılacak ve AB üyelik sürecinin Türkiye iç
politikası üzerindeki geçici ve kalıcı etkileri
ayrıştırılmaya çalışılacaktır.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
ES 522 Merkezi Plandan Serbest Pazarlara: Doğu Avrupa'nın Ekonomik Dönüşümü |
3 SU Kredi |
Doğu Avrupa ve Sovyetler Birliği ekonomilerinde 1989'da
"demir perdenin" yıkılmasından sonraki gelişmeler.
Merkezi ve hiyerarşik bir ekonomik yapıdan pazar ekonomisine
geçiş sürecinde, çok sayıda büyük ölçekli kamu iktisadi
kuruluşunun özelleştirilmesini de içeren kapsamlı reformlar
yapılmakta, yeni yasal düzenlemeler ve finans kurumları
geliştirilmektedir. Doğu Avrupa ülkelerinin içinde
bulundukları bu "yeni kurumları ve yasaları ile bir pazar
ekonomisi yaratma" süreci incelenmektedir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2004-2005 |
Merkezi Plandan Serbest Pazarlara: Doğu Avrupa'nın Ekonomik Dönüşümü |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
ES 523 Avro-Akdeniz bölgesinde Temel Konular |
3 SU Kredi |
Bu ders, Avro-Akdeniz bölgesindeki temel konuları
incelemektedir. Ders, bölgedeki siyasi,
iktisadi ve sosyal dinamikleri derinlemesine analiz ederek
öğrencilerin Avro-Akdeniz bölgesindeki
temel konuları kavramlarını sağlayacaktır.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2014-2015 |
Avro-Akdeniz bölgesinde Temel Konular |
3 |
Bahar 2013-2014 |
Avro-Akdeniz bölgesinde Temel Konular |
3 |
Bahar 2012-2013 |
Avro-Akdeniz bölgesinde Temel Konular |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
ES 524 Avrupa Birliğinin Gündemindeki Temel Sorunlar |
3 SU Kredi |
Bu dersin amacı, AB'nin karşılaştığı güncel ekonomik,
politik ve hukuksal sorunları tartışmaktır. Alanlarında
uzman olan yerli ve yabanci uzman akademisyenlerin sunacağı
tebliğler ve bu tebliğler etrafinda oluşturulacak
tartışmalar yardımıyla AB'nin karşı karşıya bulunduğu
değişik sorunlar ele alınacaktır. Bu ders, AB'nin güncel
ekonomik, politik ve hukuksal sorunları tartışmaktır.
Alanlarında uzman olan yerli ve yabanci uzman
akademisyenlerin sunacağı tebliğler ve bu tebliğler
etrafinda oluşturulacak tartışmalar yardımıyla AB'nin
karşı karşıya bulunduğu değişik sorunlar ele alınacaktır.
Bu ders, AB'nin gündemindeki sorunların tartışılmasının
yanısıra, çözüm önerilerini de detaylı bir şekilde
irdelemeyi amaçlamaktadır. Buna ilavaten AB'nin küreselleşme
sürecindeki yeri siyasi ve ekonomik boyutları ile ele
alınacak ve AB'nin geleceği de dersin ana konularından
birisini oluşturacaktır. Tartışma konuların bazıları,
AB ile ilişkili bütünleşme teorileri, Genişleme, Avrupa
Para Birliği; AB Dış ve Güvenlik politikaları; Adalet ve
İçişleri ile "Avrupalılaşma Süreci"dir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2010-2011 |
Avrupa Birliğinin Gündemindeki Temel Sorunlar |
3 |
Bahar 2009-2010 |
Avrupa Birliğinin Gündemindeki Temel Sorunlar |
3 |
Bahar 2005-2006 |
Avrupa Birliğinin Gündemindeki Temel Sorunlar |
3 |
Bahar 2004-2005 |
Avrupa Birliğinin Gündemindeki Temel Sorunlar |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
ES 554 Göç ve Entegrasyon |
3 SU Kredi |
Büyük ölçüde artan ve giderek çeşitlenen küresel göç,
teritoryal, kültürel ve kavramsal her türlü sınıra
meydan okumakta. Bu ders hem gönderici hem alıcı ülkelerde
göçün değişen çehresini, ikilemlerini ve fırsatlarını
irdelerken, göç olayının özellikle siyasi boyutları
üzerinde yoğunlaşıyor. Bir öğretim üyesinden diğerine
değişebilecek zaman ve mekân boyutları içinde,
insanların neden yer değiştirdiği; (ABD, Kanada veya Batı
Avrupa gibi) gelişmiş alıcı ülkelerde sınır denetiminin
siyasî çerçevesi ve politikaları; yerel veya (Avrupa'nın
birleşmesi gibi) devletlerarası süreçlerin, göç
politikalarının bünyesini nasıl değiştirdiği konularına
açıklık getiriliyor. Göçmenlerin geldikleri toplumla
bütünleşmesi ve çeşitlilik sorunları irdeleniyor;
göçün alıcı ülkelere yararı ve aynı zamanda yarattığı
sorunlar üzerinde duruluyor. İşlenen bazı özel
konular arasında, dışa göç ile kalkınma arasındaki ilişki;
yurtdışından gönderilen dövizler sorunu; beyin göçü;
gönderici devlet politikalarının kimlik oluşumu
ve devlet kuruluşu üzerindeki etkileri; nihayet, hem
içe göç hem dışa göç sorunlarıyla yüzyüze
bulunan bir devlet örneği olarak
Türkiye’nin analizi de yer alıyor.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2013-2014 |
Göç ve Entegrasyon |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
ES 592 Türkiye Ekonomisi Üzerine Seminerler |
3 SU Kredi |
İthal ikamesi ve ihracaata yönelik değişik kalkınma
stratejileri; Türkiye ekonomisinin değişik ve güncel
sorunları (1923 den günümüze)
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2004-2005 |
Türkiye Ekonomisi Üzerine Seminerler |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
ES 597 Dönem Projesi |
0 SU Kredi |
Öğrencilerden üzerinde anlaşmaya varılan bir konuda bir
araştırma makalesi yazmaları beklenir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2017-2018 |
Dönem Projesi |
0 |
Bahar 2016-2017 |
Dönem Projesi |
0 |
Yaz 2015-2016 |
Dönem Projesi |
0 |
Bahar 2015-2016 |
Dönem Projesi |
0 |
Bahar 2014-2015 |
Dönem Projesi |
0 |
Güz 2014-2015 |
Dönem Projesi |
0 |
Bahar 2013-2014 |
Dönem Projesi |
0 |
Bahar 2012-2013 |
Dönem Projesi |
0 |
Güz 2012-2013 |
Dönem Projesi |
0 |
Bahar 2011-2012 |
Dönem Projesi |
0 |
Bahar 2010-2011 |
Dönem Projesi |
0 |
Bahar 2009-2010 |
Dönem Projesi |
0 |
Güz 2009-2010 |
Dönem Projesi |
0 |
Bahar 2008-2009 |
Dönem Projesi |
0 |
Bahar 2007-2008 |
Dönem Projesi |
0 |
Bahar 2006-2007 |
Dönem Projesi |
0 |
Güz 2006-2007 |
Dönem Projesi |
0 |
Bahar 2005-2006 |
Dönem Projesi |
0 |
Güz 2005-2006 |
Dönem Projesi |
0 |
Bahar 2004-2005 |
Dönem Projesi |
0 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 20 ECTS (20 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
ES 599 Yüksek Lisans Tezi |
0 SU Kredi |
Bu kredisiz ders, Yüksek Lisans öğrencilerinin, bir öğretim
üyesinin danışmanlığında, ders ve seminer çalışmalarının
ikinci yılında gerçekleştirmeleri beklenen tez araştırma ve
yazma süreçlerinin sürekli denetimi ve meslektaşlar arsında
tartışılması için elverişli bir çerçeve oluşturmaktadır.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2022-2023 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Güz 2020-2021 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Bahar 2019-2020 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Güz 2019-2020 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Bahar 2018-2019 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Güz 2018-2019 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Bahar 2017-2018 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Güz 2017-2018 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Bahar 2016-2017 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Güz 2016-2017 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Bahar 2015-2016 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Güz 2015-2016 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Bahar 2014-2015 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Güz 2014-2015 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Bahar 2013-2014 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Güz 2013-2014 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Bahar 2012-2013 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Güz 2012-2013 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Bahar 2011-2012 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Güz 2011-2012 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Bahar 2010-2011 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Güz 2010-2011 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Bahar 2009-2010 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Güz 2009-2010 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Bahar 2008-2009 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Güz 2008-2009 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Bahar 2007-2008 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Güz 2007-2008 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Güz 2006-2007 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Bahar 2005-2006 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
Güz 2005-2006 |
Yüksek Lisans Tezi |
0 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 35 ECTS (35 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|