VA 501 Giriş Modülü |
0 SU Kredi |
Bu yüksek lisans atölyesinde öğrenciler sanat ve tasarım
alanlarında daha önce ortaya koyulmuş bireysel ifade
dillerini tanıyacaktır. Dönem boyunca değişik atölye
sanatçıları öğrencilere kendi sanat veya tasarım
anlayışlarını tanıtacaklar. Bu dönemde öğrenciler değişik
yöntemleri, materyalleri ve teknikleri kullanma becerilerini
geliştirecektir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2023-2024 |
Giriş Modülü |
0 |
Güz 2022-2023 |
Giriş Modülü |
0 |
Güz 2021-2022 |
Giriş Modülü |
0 |
Bahar 2020-2021 |
Giriş Modülü |
0 |
Güz 2020-2021 |
Giriş Modülü |
0 |
Güz 2019-2020 |
Giriş Modülü |
0 |
Güz 2018-2019 |
Giriş Modülü |
0 |
Güz 2017-2018 |
Giriş Modülü |
0 |
Bahar 2016-2017 |
Giriş Modülü |
0 |
Güz 2016-2017 |
Giriş Modülü |
0 |
Güz 2015-2016 |
Giriş Modülü |
0 |
Güz 2014-2015 |
Giriş Modülü |
3 |
Güz 2013-2014 |
Stüdyoya Giriş |
3 |
Güz 2012-2013 |
Stüdyoya Giriş |
3 |
Güz 2011-2012 |
Stüdyoya Giriş |
3 |
Güz 2010-2011 |
Stüdyoya Giriş |
3 |
Güz 2009-2010 |
Stüdyoya Giriş |
3 |
Güz 2008-2009 |
Stüdyoya Giriş |
3 |
Güz 2007-2008 |
Stüdyoya Giriş |
3 |
Güz 2006-2007 |
Atölye Çalışması I |
3 |
Güz 2005-2006 |
Atölye Çalışması I |
3 |
Bahar 2004-2005 |
Atölye Çalışması I |
3 |
Güz 2004-2005 |
Atölye Çalışması I |
3 |
Bahar 2003-2004 |
Atölye Çalışması I |
3 |
Güz 2003-2004 |
Atölye Çalışması I |
3 |
Bahar 2002-2003 |
Atölye Çalışması I |
3 |
Güz 2002-2003 |
Atölye Çalışması I |
3 |
Güz 2001-2002 |
Atölye Çalışması I |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 3 ECTS (3 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
VA 502 Orta Seviye Modülü |
3 SU Kredi |
Bu atölyede öğrencilerin kendi sanat yapıtları üzerinde
çalışacaktır. Grup veya bireysel atölye eleştirileri dönem
içinde öğrencinin sanata dönük yaklaşımını
yönlendirecektir. Tasarıma eğilimli öğrenciler gerek web
ve dijital video gibi çağdaş ve editoryal tasarım gibi daha
geleneksel tasarım alanlarında yoğunlaşacak farklı
projelerde farklı tasarım ögelerini birleştirebilme anlayışı
geliştirecektir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2023-2024 |
Orta Seviye Modülü |
3 |
Bahar 2022-2023 |
Orta Seviye Modülü |
3 |
Bahar 2021-2022 |
Orta Seviye Modülü |
3 |
Bahar 2020-2021 |
Orta Seviye Modülü |
3 |
Güz 2020-2021 |
Orta Seviye Modülü |
3 |
Bahar 2019-2020 |
Orta Seviye Modülü |
3 |
Bahar 2018-2019 |
Orta Seviye Modülü |
3 |
Bahar 2017-2018 |
Orta Seviye Modülü |
3 |
Güz 2017-2018 |
Orta Seviye Modülü |
3 |
Bahar 2016-2017 |
Orta Seviye Modülü |
3 |
Bahar 2015-2016 |
Orta Seviye Modülü |
3 |
Bahar 2014-2015 |
Orta Seviye Modülü |
3 |
Bahar 2013-2014 |
Orta Seviye Stüdyo Çalışması |
3 |
Bahar 2012-2013 |
Orta Seviye Stüdyo Çalışması |
3 |
Bahar 2011-2012 |
Orta Seviye Stüdyo Çalışması |
3 |
Bahar 2010-2011 |
Orta Seviye Stüdyo Çalışması |
3 |
Bahar 2009-2010 |
Orta Seviye Stüdyo Çalışması |
3 |
Bahar 2008-2009 |
Orta Seviye Stüdyo Çalışması |
3 |
Bahar 2007-2008 |
Orta Seviye Stüdyo Çalışması |
3 |
Bahar 2006-2007 |
Atölye Çalışması II |
3 |
Güz 2006-2007 |
Atölye Çalışması II |
3 |
Bahar 2005-2006 |
Atölye Çalışması II |
3 |
Güz 2005-2006 |
Atölye Çalışması II |
3 |
Bahar 2004-2005 |
Atölye Çalışması II |
3 |
Güz 2004-2005 |
Atölye Çalışması II |
3 |
Bahar 2003-2004 |
Atölye Çalışması II |
3 |
Güz 2003-2004 |
Atölye Çalışması II |
3 |
Bahar 2002-2003 |
Atölye Çalışması II |
3 |
Bahar 2001-2002 |
Atölye Çalışması II |
3 |
|
Onkosul: VA 501 - Yüksek Lisans - En Az D |
veya VA 501 - Doktora - En AzD |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
VA 503 İleri Seviye Modülü |
3 SU Kredi |
Bu ders yüksek lisans atölyelerinin devamıdır. Fakülte
öğretim üyeleri ve değişik disiplinlerde çalışan ve
dışarıdan gelen katılımcılar öğrencilerin ürettiği yapıtları
eleştireceklerdir.Böylelikle öğrencinin farklı biçimler,
görüntüler ve sanat dili yolu içinde kendi dilini
geliştirmesi beklenir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2023-2024 |
İleri Seviye Modülü |
3 |
Güz 2022-2023 |
İleri Seviye Modülü |
3 |
Güz 2021-2022 |
İleri Seviye Modülü |
3 |
Bahar 2020-2021 |
İleri Seviye Modülü |
3 |
Güz 2020-2021 |
İleri Seviye Modülü |
3 |
Güz 2019-2020 |
İleri Seviye Modülü |
3 |
Güz 2018-2019 |
İleri Seviye Modülü |
3 |
Bahar 2017-2018 |
İleri Seviye Modülü |
3 |
Güz 2017-2018 |
İleri Seviye Modülü |
3 |
Güz 2016-2017 |
İleri Seviye Modülü |
3 |
Güz 2015-2016 |
İleri Seviye Modülü |
3 |
Güz 2014-2015 |
İleri Seviye Modülü |
3 |
Güz 2013-2014 |
Stüdyo Projesi |
3 |
Güz 2012-2013 |
Stüdyo Projesi |
3 |
Güz 2011-2012 |
Stüdyo Projesi |
3 |
Güz 2010-2011 |
Stüdyo Projesi |
3 |
Bahar 2009-2010 |
Stüdyo Projesi |
3 |
Güz 2009-2010 |
Stüdyo Projesi |
3 |
Güz 2008-2009 |
Stüdyo Projesi |
3 |
Güz 2007-2008 |
Stüdyo Projesi |
3 |
Güz 2006-2007 |
Atölye Çalışması III |
3 |
Bahar 2005-2006 |
Atölye Çalışması III |
3 |
Güz 2005-2006 |
Atölye Çalışması III |
3 |
Bahar 2004-2005 |
Atölye Çalışması III |
3 |
Güz 2004-2005 |
Atölye Çalışması III |
3 |
Bahar 2003-2004 |
Atölye Çalışması III |
3 |
Güz 2003-2004 |
Atölye Çalışması III |
3 |
|
Onkosul: VA 502 - Yüksek Lisans - En Az D |
veya VA 502 - Doktora - En AzD |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
VA 504 Mezuniyet Modülü |
3 SU Kredi |
Bu dönem çalışmalarında öğrencinin projesinin /
sergisinin son halini gerçekleştirmesi beklenir. Ayrıca
profesyonel dünyaya açılacak öğrencinin portfolyosunu
profesyonel bir seviyede hazırlaması da bu derste
sağlanacaktır.Öğretim üyelerinin eleştirileri öğrencinin
yüksek lisans atölyesine dönük beklentileri ve
gereksinimleri karşılayarak bu sürecin gereklerini
tamamlayarak atölye çalışmalarını sonuçlandırmasını
sağlayacaktır.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2023-2024 |
Mezuniyet Modülü |
3 |
Bahar 2022-2023 |
Mezuniyet Modülü |
3 |
Bahar 2017-2018 |
Mezuniyet Modülü |
3 |
Güz 2017-2018 |
Mezuniyet Modülü |
3 |
Bahar 2016-2017 |
Mezuniyet Modülü |
3 |
Bahar 2015-2016 |
Mezuniyet Modülü |
3 |
Bahar 2014-2015 |
Mezuniyet Modülü |
3 |
Bahar 2013-2014 |
İleri Stüdyo Projesi |
3 |
Bahar 2012-2013 |
İleri Stüdyo Projesi |
3 |
Bahar 2011-2012 |
İleri Stüdyo Projesi |
3 |
Bahar 2010-2011 |
İleri Stüdyo Projesi |
3 |
Bahar 2009-2010 |
İleri Stüdyo Projesi |
3 |
Güz 2009-2010 |
İleri Stüdyo Projesi |
3 |
Bahar 2008-2009 |
İleri Stüdyo Projesi |
3 |
Bahar 2007-2008 |
İleri Stüdyo Projesi |
3 |
Bahar 2006-2007 |
Atölye Çalışması IV |
3 |
Güz 2006-2007 |
Atölye Çalışması IV |
3 |
Bahar 2005-2006 |
Atölye Çalışması IV |
3 |
Bahar 2004-2005 |
Atölye Çalışması IV |
3 |
Bahar 2003-2004 |
Atölye Çalışması IV |
3 |
|
Onkosul: VA 503 - Yüksek Lisans - En Az D |
veya VA 503 - Doktora - En AzD |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
VA 505 Stüdyo Sanat ve Tasarımında Yazısal İfade Yöntemleri |
3 SU Kredi |
Bu ders, sanat ve tasarım öğrencilerinin kendi
yaratıcı faaliyetleri ve projeleri hakkında
kuram geliştirebilmelerini ve etkili bir biçimde
yazabilmelerini sağlamak amacı ile
kurgulanmıştır. Kişisel çalışmaların kuramsal bir
boyutta incelenmesi yetisinin yanı sıra
öğrencilere sanat kuramı, sanat eleştirisi,
sanat eğitimi, yeni medya, küratoryal çalışmalar
gibi konu ile ilintili geniş alanlarda da araştırma
yapabilme ve kuram üretebilme becerisini
kazandırmak dersin bir diğer amacıdır. Bu alanın
araştırma yöntemleri her ne kadar nitel
sorgulama yöntemleri ve estetik bilimlerinin bir
birleşimi olarak değerlendirilebilinse de,
yapılan çalışmaların öznel nitelikleri göz önüne
alındığında ilave bir takım yetilerin de devreye
girmesi gerekeceği aşikardır. Bunların arasında kişisel
yaratıcı faaliyetin ve projelerin belgelenmesi,
ve bu görsel belgelerin hem yazılacak akademik
metnin hem de akabinde kurgulanacak olan
sunum belgesinin içinde ne şekilde yer almaları gerektiği
de bu dersin öğrenim çıktıları arasında olacaktır.
Ders ayrıca öğrencilerin araştırma ve yayın etiği kuralları
hakkında bilgi edinmelerini amaçlar.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2022-2023 |
Stüdyo Sanat ve Tasarımında Yazısal İfade Yöntemleri |
3 |
Güz 2021-2022 |
Stüdyo Sanat ve Tasarımında Yazısal İfade Yöntemleri |
3 |
Güz 2020-2021 |
Stüdyo Sanat ve Tasarımında Yazısal İfade Yöntemleri |
3 |
Güz 2019-2020 |
Stüdyo Sanat ve Tasarımında Yazısal İfade Yöntemleri |
3 |
Güz 2018-2019 |
Stüdyo Sanat ve Tasarımında Yazısal İfade Yöntemleri |
3 |
Güz 2017-2018 |
Stüdyo Sanat ve Tasarımında Yazısal İfade Yöntemleri |
3 |
Güz 2016-2017 |
Stüdyo Sanat ve Tasarımında Yazısal İfade Yöntemleri |
3 |
Güz 2015-2016 |
Stüdyo Sanat ve Tasarımında Yazısal İfade Yöntemleri |
3 |
Güz 2014-2015 |
Stüdyo Sanat ve Tasarımında Yazısal İfade Yöntemleri |
3 |
Güz 2013-2014 |
Stüdyo Sanat ve Tasarımında Yazısal İfade Yöntemleri |
3 |
Güz 2012-2013 |
Sanat ve Tasarım Kuramında Araştırma Yöntemleri |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
VA 515 Görsel Kültür |
3 SU Kredi |
Görsel Sanatın anlatımı da algılaması da karmaşık
olabilir. Oysa görsel sanatın kendi anlamını ürettiği farklı
diller oluşmuş, bu diller diğer kültür süreçleriyle içiçe
geçmiştir. Bu farklı oluşumları izleyen yöntemler
mevcuttur. Bu derste bu yöntemler ele alınacaktır. Farklı
yönelimler içinde oluşan görsellik ve görsel nesnelerin
anlamlarını anlamaya yönelik diğer ifade biçimleri de
eleştirel bir yaklaşımla tartışılacaktır.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2015-2016 |
Görsel Kültür |
3 |
Bahar 2013-2014 |
Görsel Kültür |
3 |
Bahar 2010-2011 |
Görsellik ve Görsel Anlam |
3 |
Güz 2003-2004 |
Görsellik ve Görsel Anlam |
3 |
Bahar 2001-2002 |
Görsellik ve Görsel Anlam |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
VA 516 Elektronik ve Dijital Sanatlar Tarihi |
3 SU Kredi |
Bu ders, elektronik ve dijital sanatların ortaya çıktıkları
20. yüzyılın başlarından itibaren tarihsel
gelişimlerini, teknik ve bilimsel temel ve yansımalarını,
günümüz kuramsal ve estetik kavramlarıyla
incelemektedir. Sanatçıların 20. yüzyıl bilim ve
teknolojisindeki evrimsel değişikliklere
verdikleri tepkiler, ortaya çıkan disiplinlerarası
yaklaşımların bilim-sanat iletişimine olan
etkilerinin yanında 21. yüzyıl sanatıyla ilgili bilimsel
düşünce alanlarına getirdikleri yeni tanım ve
kavramlar çalışılacaktır. İnteraktif sanat, sibernetik ve
yapay zekadan dijital yerleştirmeye uzanan
geniş bir yeni medya alanı kapsanacaktır.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
VA 520 Çağdaş Sanatta Kavramlar ve Tartışmalar |
3 SU Kredi |
Sanat tarihinde, anlamı, değeri, amacı ve varoluş
koşulları hakkında modernite kadar tartışılmış ikinci bir
olgu daha bulmak söz konusu değildir. Bu ders o
tartışmaları, aralarındaki ilişkileri, sonuçlarını ele
alacak, bunların kaygan ve değişken sanat zemininde nasıl
temellendirildiğini sorgulayacaktır. Bu tartışmaların
gündeme getirdiği farklı modernite tanımları, seçenek ve
önermeleri ayrıca ele alınarak irdelenecektir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2023-2024 |
Çağdaş Sanatta Kavramlar ve Tartışmalar |
3 |
Bahar 2022-2023 |
Çağdaş Sanatta Kavramlar ve Tartışmalar |
3 |
Bahar 2021-2022 |
Çağdaş Sanatta Kavramlar ve Tartışmalar |
3 |
Güz 2019-2020 |
Çağdaş Sanatta Kavramlar ve Tartışmalar |
3 |
Bahar 2014-2015 |
Çağdaş Sanatta Kavramlar ve Tartışmalar |
3 |
Yaz 2013-2014 |
Çağdaş Sanatta Kavramlar ve Tartışmalar |
3 |
Bahar 2012-2013 |
Çağdaş Sanatta Kavramlar ve Tartışmalar |
3 |
Güz 2011-2012 |
Çağdaş Sanatta Kavramlar ve Tartışmalar |
3 |
Yaz 2008-2009 |
Çağdaş Sanatta Kavramlar ve Tartışmalar |
3 |
Bahar 2007-2008 |
Çağdaş Sanatta Kavramlar ve Tartışmalar |
3 |
Güz 2006-2007 |
Çağdaş Sanatta Kavramlar ve Tartışmalar |
3 |
Bahar 2005-2006 |
Çağdaş Sanatta Kavramlar ve Tartışmalar |
3 |
Bahar 2004-2005 |
Çağdaş Sanatta Kavramlar ve Tartışmalar |
3 |
Bahar 2003-2004 |
Sanatta Olgular ve Tartışmalar |
3 |
Güz 2000-2001 |
Sanatta Olgular ve Tartışmalar |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
VA 529 3D Modelleme |
3 SU Kredi |
3D Modelleme dersinde öğrenciler dijital medyanın
yararlarını stüdyo ortamında deneyimleyerek öğrenirler.
Ders modelleme ve animasyon üretimine girişteki çeşitli
konseptlere görsel bakışı sağlayan tasarıma
dayanmaktadır.
asıl amacı 3d modelleme için gerekli dijital
ekipmanları anlamak, modelleme yöntemlerini,
tekniklerini, çeşitli model geometrilerinde dokulamayı ve
animasyon için modellemeyi öğrenmektir. Bu ders oyun,
film, multimedia ve interaktif üretim dalında bilgisayar
grafikleriyle ve bilgisayar animasyonu ile ilgilenmek
isteyenler için ana ders niteliğindedir.
Yüksek Lisans öğrencileri dönem tezleri kapsamında
bu dersi alabilirler.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2023-2024 |
3D Modelleme |
3 |
Güz 2022-2023 |
3D Modelleme |
3 |
Güz 2021-2022 |
3D Modelleme |
3 |
Güz 2020-2021 |
3D Modelleme |
3 |
Güz 2019-2020 |
3D Modelleme |
3 |
Güz 2018-2019 |
3D Modelleme |
3 |
Güz 2017-2018 |
3D Modelleme |
3 |
Güz 2016-2017 |
3D Modelleme |
3 |
Güz 2015-2016 |
3D Modelleme |
3 |
Güz 2014-2015 |
3D Modelleme |
3 |
Güz 2012-2013 |
3D Modelleme |
3 |
Güz 2011-2012 |
3D Modelleme |
3 |
Güz 2010-2011 |
3D Modelleme |
3 |
Güz 2009-2010 |
3D Modelleme |
3 |
Güz 2008-2009 |
3D Modelleme |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
VA 530 Sanat Çözümlemeleri: Kuram ve Eleştiri |
3 SU Kredi |
Bu dersin amacı öğrencilere estetiğin temelleri ve
günümüzde estetiğe bakış açısı konusunda bilgi
vermektir. Çalışmalar sadece estetik üzerine kalmayıp,
1945 sonrası dönemde ortaya çıkan yapısalcılık,
yapısalcılık sonrası ve feminist sanat akımlarını da
kapsamaktadır. Özellikle aynı dönemler içerisindeki sanat
ve teori ilişkisi üzerinde durulacaktır. Öğrencilerden
sanat yapıtlarını sorgulayan yazılar üretmeleri
beklenecektir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2023-2024 |
Sanat Çözümlemeleri: Kuram ve Eleştiri |
3 |
Güz 2022-2023 |
Sanat Çözümlemeleri: Kuram ve Eleştiri |
3 |
Güz 2021-2022 |
Sanat Çözümlemeleri: Kuram ve Eleştiri |
3 |
Güz 2020-2021 |
Sanat Çözümlemeleri: Kuram ve Eleştiri |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
VA 533 Sanat, Kültür,Teknoloji |
3 SU Kredi |
Sanatın sonunun ilan edilişiyle yeni teknoloji zaman
zaman bir arada anılır. Bununla birlikte belli bir
teknolojinin, sanatın doğurduğu talebi üretebilmek için
yaratıldığı da iddialar arasındadır. Bu ders bu tür
ilişkilerin değişik kavramlaşmasını ve sanat ve teknoloji
arasındaki ilişki kadar ilişkisizliği de gözden geçirecekti
Sanatın amacı değiştiğinde ya da yeniden
tanımlandığında sanat ve kültür arasındaki ilişkilerin nasıl
oluştuğu dersin bir başka konusudur. Bu nedenle
uygulamayı ve bugünün sanat eleştirisini daha iyi
anlayabilmek için bu derste bu tür değişimler özellikle
değerlendirilecektir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2013-2014 |
Sanat, Kültür,Teknoloji |
3 |
Bahar 2012-2013 |
Sanat, Kültür,Teknoloji |
3 |
Güz 2011-2012 |
Sanat, Kültür,Teknoloji |
3 |
Bahar 2002-2003 |
Sanat, Kültür,Teknoloji |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
VA 534 3D Animasyon |
3 SU Kredi |
3D Modelleme dersinin devamı niteliğindeki 3D Animasyon
dersini alan öğrenciler, animasyon yapım süreci ve
disiplinlerarası tasarım anlayışını takım çalışmasını
deneyimleyerek öğrenirler. Bu dersi alan öğrenciler, daha
erken edindikleri Modelleme becerilerini tazeleyerek, hedefe
yönelik 3D animasyon çalışması ile dijital mecra
üretimindeki bilgilerini arttırırlar. Yüksek Lisans
öğrencileri dönem tezleri kapsamında bu dersi alabilirler.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2023-2024 |
3D Animasyon |
3 |
Bahar 2022-2023 |
3D Animasyon |
3 |
Bahar 2020-2021 |
3D Animasyon |
3 |
Bahar 2019-2020 |
3D Animasyon |
3 |
Bahar 2018-2019 |
3D Animasyon |
3 |
Bahar 2017-2018 |
3D Animasyon |
3 |
Bahar 2014-2015 |
3D Animasyon |
3 |
Bahar 2013-2014 |
3D Animasyon |
3 |
Bahar 2012-2013 |
3D Animasyon |
3 |
Bahar 2010-2011 |
3D Animasyon |
3 |
Bahar 2009-2010 |
3D Animasyon |
3 |
Bahar 2008-2009 |
3D Animasyon |
3 |
Bahar 2007-2008 |
3D Animasyon |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
VA 537 Deneysel Film ve Video |
3 SU Kredi |
Deneysel film ve video nedir? Genel uygulamalardan
ve diğer işlerden farkları nelerdir? Diğer sanatsal
çalışmalar ile yakın bağları nelerdir? Bu derste film/video
gösterimleri, metin okumaları, tartışmalar ve yaratıcı
uygulamalar aracılığı ile deneysel film ve video olarak
adlandırılan alan kapsamlı bir şekilde incelenecektir.
Deneysel ve avant garde film ve videonun tarihi
ve kuramları eleştirisel bir açıdan ele alınırken, yeni
teknolojilerin etkileri ve güncel uygulamalar da konu
edilecektir. Öğrenciler kısa deneysel video çalışmaları ile
kendilerini yeni şekillerde ifade etmeyi
deneyimleyeceklerdir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2012-2013 |
Deneysel Film ve Video |
3 |
Bahar 2011-2012 |
Deneysel Film ve Video |
3 |
Bahar 2010-2011 |
Deneysel Film ve Video |
3 |
Bahar 2006-2007 |
Deneysel Film ve Video |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
VA 538 Videografi ve Kurgu Yapımı |
3 SU Kredi |
Videografi ve Kurgu Yapımı dersinde öğrenciler, video
üretim ve post prodüksiyon yöntemleriyle çalışmaya
başlarlar. Dersi alan öğrenciler, video senaryosu
yazmayı, resimli taslak görselleştirmeyi, yönetmenliği,
sinematografi ve kurguyu öğrenirler. Öğrencilerin farklı
bakış açıları, kadraj ve kendi yaratıcı içerikleriyle
hikaye üretmeleri beklenmektedir. Yüksek Lisans
öğrencileri dönem tezleri kapsamında bu dersi alabilirler.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2023-2024 |
Videografi ve Kurgu Yapımı |
3 |
Güz 2022-2023 |
Videografi ve Kurgu Yapımı |
3 |
Güz 2021-2022 |
Videografi ve Kurgu Yapımı |
3 |
Güz 2020-2021 |
Videografi ve Kurgu Yapımı |
3 |
Güz 2019-2020 |
Videografi ve Kurgu Yapımı |
3 |
Güz 2018-2019 |
Videografi ve Kurgu Yapımı |
3 |
Güz 2017-2018 |
Video Tekniklerine Giriş |
3 |
Güz 2016-2017 |
Video Tekniklerine Giriş |
3 |
Güz 2015-2016 |
Video Tekniklerine Giriş |
3 |
Güz 2014-2015 |
Video Tekniklerine Giriş |
3 |
Güz 2013-2014 |
Video Tekniklerine Giriş |
3 |
Güz 2012-2013 |
Video Tekniklerine Giriş |
3 |
Güz 2011-2012 |
Video Tekniklerine Giriş |
3 |
Güz 2010-2011 |
Video Tekniklerine Giriş |
3 |
Güz 2009-2010 |
Video Tekniklerine Giriş |
3 |
Güz 2008-2009 |
Video Tekniklerine Giriş |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
VA 539 Bilgi Görselleştirme |
3 SU Kredi |
Dersin amacı, öğrencilere Görsel İletişim Tasarımı’nın
geniş yelpazesi içinde bilgi görselleştirmenin özgün
yerini anlamalarında yardımcı olmaktır. Derste bilgi
görselleştirmedeki temel kavramlar tanıtılıyor ve tasarım
prensipleri yardımıyla yaratıcı çözümlemeler araştırılıyor.
Öğrenciler veri toplama, şema, çizelge, infografik ve
yönlendirmeler vs içeren projeler üzerinde çalışırken
konuyla ilgili örnekler, araştırmalar, okumalar ve
gösterimler de paylaşılıyor.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2023-2024 |
Bilgi Görselleştirme |
3 |
Bahar 2022-2023 |
Bilgi Görselleştirme |
3 |
Bahar 2020-2021 |
Bilgi Görselleştirme |
3 |
Bahar 2019-2020 |
Bilgi Görselleştirme |
3 |
Bahar 2018-2019 |
Bilgi Görselleştirme |
3 |
Bahar 2017-2018 |
Bilgiyi Görselleştirmek |
3 |
Bahar 2016-2017 |
Bilgiyi Görselleştirmek |
3 |
Bahar 2015-2016 |
Bilgiyi Görselleştirmek |
3 |
Güz 2008-2009 |
Bilgiyi Görselleştirmek |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
VA 542 Konuk Sanatçı/Tasarımcı |
3 SU Kredi |
Disiplinlerarası çalışmayı öngören bu stüdyo/derste
çağdaş sanat ve tasarım temel sorunları üstünde
durulacaktır. Öğrenciler sinema, resim, heykel alanından
davet edilen bir sanatçı veya tasarımcıyla pratik
çalışmalar yaparken, sanat tarihçisi, eleştirmen,
kuramcılarlarla da sanatın temel sorunsallarını kuramsal
bağlamda ele alacaktır.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2018-2019 |
Konuk Sanatçı/Tasarımcı |
3 |
Bahar 2012-2013 |
Konuk Sanatçı/Tasarımcı |
3 |
Güz 2010-2011 |
Konuk Sanatçı/Tasarımcı |
3 |
Bahar 2009-2010 |
Konuk Sanatçı/Tasarımcı |
3 |
Güz 2009-2010 |
Konuk Sanatçı/Tasarımcı |
3 |
Bahar 2008-2009 |
Konuk Sanatçı/Tasarımcı |
3 |
Güz 2008-2009 |
Konuk Sanatçı/Tasarımcı |
3 |
Bahar 2007-2008 |
Konuk Sanatçı/Tasarımcı |
3 |
Güz 2007-2008 |
Konuk Sanatçı/Tasarımcı |
3 |
Bahar 2006-2007 |
Konuk Sanatçı/Tasarımcı |
3 |
Güz 2006-2007 |
Konuk Sanatçı/Tasarımcı |
3 |
Bahar 2004-2005 |
Konuk Sanatçı/Tasarımcı |
3 |
Bahar 2003-2004 |
Konuk Sanatçı/Tasarımcı |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
VA 543 Tasarım ve Tarih |
3 SU Kredi |
Güzel Sanatlar ve Bilim arasındaki geleneksel
sınırları aşarak ilerleyen Tasarım Displinleri,
teknolojik gelişimlerin içselleştirilmesi ve
kullanıma yönelik nesnelerin şekil ve işlev ilişkilerinin
irdelenmesi arasındaki gelgitini sürdürmektedir.
Bu derste, temel tasarım olgusunun en
başlıcaları arasında yer almakta olan tipografik
tasarımdan hareketle tasarım tarihinin kapsamlı
bir değerlendirmesi, displinlerarası yapının irdelenmesine
öncelik verilerek, işlenecektir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
VA 545 Etkileşim Tasarımı |
3 SU Kredi |
Bu ders etkileşimli tasarım konularını içerir.Ders boyunca
öğrenciler çeşitli etkileşim araçlarını ve uygulamalarını
öğrenirken bir yandan da proje üretimi olarak bir
takım tasarım uygulamaları geliştireceklerdir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2016-2017 |
Etkileşim Tasarımı |
3 |
Güz 2014-2015 |
Etkileşim Tasarımı |
3 |
Güz 2012-2013 |
Etkileşim Tasarımı |
3 |
Güz 2010-2011 |
Etkileşim Tasarımı |
3 |
Güz 2008-2009 |
Etkileşim Tasarımı |
3 |
Güz 2007-2008 |
Etkileşim Tasarımı |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
VA 546 Etkileşimli Ses |
3 SU Kredi |
Bu ders etkileşimli sesin yaratıcı uygulamalarda
kullanımına odaklanmaktadır. İncelenen konular uygulamalı
programlama ile canlı ses analizi, sentezi ve işlenmesi;
harici cihazlarla sesin canlı performanslarda
kullanımı gibi başlıklardan oluşmaktadır.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2019-2020 |
Etkileşimli Ses |
3 |
Bahar 2015-2016 |
Ses Projeleri |
3 |
Bahar 2010-2011 |
Ses Projeleri |
3 |
Bahar 2009-2010 |
Ses Projeleri |
3 |
Bahar 2008-2009 |
Ses Projeleri |
3 |
Bahar 2007-2008 |
Ses Projeleri |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
VA 547 Fotoğraf ve Anlatım |
3 SU Kredi |
Görsel ifade, iletişim ve mültimedya tasarımının temel
taşlarından birini oluşturuyor günümüzde. Fotografçılık
ise, bu etkileşim sürecinin en önemli bileşenlerinden biri
şüphesiz. Bu derste, fotografın aracılığı ile kendimizi
ya da tasarım fikirlerimizi ifade etmeyi keşfedecek
/ deneyeceğiz; hikayesi olan ya da bir insan hali belirten
fotograflar üretmeyi amaç edineceğiz.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2023-2024 |
Fotoğraf ve Anlatım |
3 |
Bahar 2022-2023 |
Fotoğraf ve Anlatım |
3 |
Bahar 2021-2022 |
Fotoğraf ve Anlatım |
3 |
Bahar 2020-2021 |
Fotoğraf ve Anlatım |
3 |
Bahar 2019-2020 |
Fotoğraf ve Anlatım |
3 |
Bahar 2018-2019 |
Fotoğraf ve Anlatım |
3 |
Bahar 2017-2018 |
Fotoğraf ve Anlatım |
3 |
Bahar 2016-2017 |
Fotoğraf ve Anlatım |
3 |
Bahar 2015-2016 |
Fotoğraf ve Anlatım |
3 |
Bahar 2014-2015 |
Fotoğraf ve Anlatım |
3 |
Bahar 2013-2014 |
Fotoğraf ve Anlatım |
3 |
Bahar 2012-2013 |
Fotoğraf ve Anlatım |
3 |
Bahar 2011-2012 |
Fotoğraf ve Anlatım |
3 |
Bahar 2010-2011 |
Fotoğraf ve Anlatım |
3 |
Bahar 2009-2010 |
Fotoğraf ve Anlatım |
3 |
Bahar 2008-2009 |
Fotoğraf ve Anlatım |
3 |
Bahar 2007-2008 |
Fotoğraf ve Anlatım |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
VA 548 Hareketli Grafikler ve Sanat |
3 SU Kredi |
Hareketli Grafikler ve Sanat dersinde öğrenciler hareketli
tasarımın temellerini ve prensiplerini stüdyo ortamında
deneyimleyerek öğrenirler. Bu ders tipografik ilkeler
ve animasyon esasları arasındaki ilişkiye odaklanmaktadır.
Dersin ilerleyen zamanlarında, öğrenciler kendi deneysel
videolarını kinetik tipografi ve metin ile imge arasındaki
hareket diliyle harmanlayarak zaman-tabanlı mecrada
çalışırlar. Yüksek Lisans öğrencileri dönem
tezleri kapsamında bu dersi alabilirler.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2023-2024 |
Hareketli Grafikler ve Sanat |
3 |
Bahar 2021-2022 |
Hareketli Grafikler ve Sanat |
3 |
Bahar 2020-2021 |
Hareketli Grafikler ve Sanat |
3 |
Bahar 2019-2020 |
Hareketli Grafikler ve Sanat |
3 |
Bahar 2018-2019 |
Hareketli Grafikler ve Sanat |
3 |
Bahar 2017-2018 |
Video Grafiği ve Sanatı |
3 |
Bahar 2016-2017 |
Video Grafiği ve Sanatı |
3 |
Bahar 2015-2016 |
Video Grafiği ve Sanatı |
3 |
Bahar 2014-2015 |
Video Grafiği ve Sanatı |
3 |
Bahar 2013-2014 |
Video Grafiği ve Sanatı |
3 |
Bahar 2012-2013 |
Video Grafiği ve Sanatı |
3 |
Bahar 2010-2011 |
Video Grafiği ve Sanatı |
3 |
Bahar 2009-2010 |
Video Grafiği ve Sanatı |
3 |
Bahar 2008-2009 |
Video Grafiği ve Sanatı |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
VA 550 Üç Boyutlu Mekanda Yapı / Bozum |
3 SU Kredi |
Bu dersin amacı üç boyutlu işlerin iç ve bulundukları
ortam hakkında soru sormaktır.Heykelin ve yerleştirmenin
yapı/bozum düşünceleri, 20.yüzyıl sanat tarihinden seçilmiş
işlerin etüdü ve öğrencinin atölye ortamındaki değişik
mediumlarla üretmiş olduğu işler üzerinde kritikler ile
gerçekleşir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2019-2020 |
Üç Boyutlu Mekanda Yapı / Bozum |
3 |
Güz 2018-2019 |
Üç Boyutlu Mekanda Yapı / Bozum |
3 |
Bahar 2016-2017 |
Üç Boyutlu Mekanda Yapı / Bozum |
3 |
Bahar 2015-2016 |
Üç Boyutlu Mekanda Yapı / Bozum |
3 |
Bahar 2013-2014 |
Üç Boyutlu Mekanda Yapı / Bozum |
3 |
Bahar 2012-2013 |
Üç Boyutlu Mekanda Yapı / Bozum |
3 |
Bahar 2011-2012 |
Üç Boyutlu Mekanda Yapı / Bozum |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
VA 551 Yüzey Üzerinde Çizgiden Lekeye |
3 SU Kredi |
Bu ders, resim pratiğinin ne olduğu, resmin bugün nasıl
düşünülmesi ve çağdaş sanat pratiğinde nasıl yaşadığı
sorularını gündeme getirir. Sanat tarihi içinde fotoğraf,
sinema, video, dijital tekniklerin bulunmasıyla resmin
evrimi üzerinde düşünceler ve yüzey üzerinde bu tekniklerin
bir çizgi çizmenin, bir leke elde etmenin etkileri
araştırılır.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2010-2011 |
Yüzey Üzerinde Çizgiden Lekeye |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
VA 553 Tasarımsal Düşünme |
3 SU Kredi |
Günümüzde tasarım; kültür, toplum, çevre, teknoloji ve iş
dünyasının kesiştiği noktada duruyor. Dersin amacı 21.
yüzyılda tasarımcının "yaratıcı" kimliğine ek olarak düşünür
, öncü, ortak ve girişimci kimliklerine de yönelmek.
Öğrenciler tasarımsal düşünme yöntemleri yardmıyla fikir
bulma çalışmaları yapıyor, okuma, araştırma, sunum ve
tartışmalar aracılığıyla tasarımın arka planına dair
farkındalıklarını ve anlayışlarını geliştiriyorlar.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2022-2023 |
Tasarımsal Düşünme |
3 |
Güz 2021-2022 |
Tasarımsal Düşünme |
3 |
Güz 2020-2021 |
Tasarımsal Düşünme |
3 |
Güz 2019-2020 |
Tasarımsal Düşünme |
3 |
Güz 2018-2019 |
Tasarımsal Düşünme |
3 |
Güz 2017-2018 |
Tasarımı Düşünmek |
3 |
Güz 2016-2017 |
Tasarımı Düşünmek |
3 |
Bahar 2010-2011 |
Cisimler ve Tasarımsal Yansımalar |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
VA 554 Tipografi'de ileri Düzey Konular |
3 SU Kredi |
Bu ders ileri düzeyde bir tipografi teknigi
gelistirmeyi amacliyor. Derste harflerin
bicimleri; metnin sayfada olusturdugu ton;
ve tipografik stilin ögeleri inceleniyor.
Ogrenciler kurumsal iletisim; kamu
bilgilendirme; yazin ve düsün alanlarindan
olusan genis bir konu yelpazesi ile
tasarimlar yapacaklar.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2023-2024 |
Tipografi'de ileri Düzey Konular |
3 |
Güz 2021-2022 |
Tipografi'de ileri Düzey Konular |
3 |
Güz 2020-2021 |
Tipografi'de ileri Düzey Konular |
3 |
Güz 2019-2020 |
Tipografi'de ileri Düzey Konular |
3 |
Güz 2018-2019 |
Tipografi'de ileri Düzey Konular |
3 |
Güz 2017-2018 |
Tipografi'de ileri Düzey Konular |
3 |
Güz 2016-2017 |
Tipografi'de ileri Düzey Konular |
3 |
Güz 2015-2016 |
Tipografi'de ileri Düzey Konular |
3 |
Güz 2013-2014 |
Tipografi'de ileri Düzey Konular |
3 |
Güz 2011-2012 |
Tipografi'de ileri Düzey Konular |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
VA 555 Fiziksel Etkileşim |
3 SU Kredi |
Fiziksel Etkileşim dersinde öğrenciler çeşitli işlemsel
algılama metotlarını uygulayarak sanatsal ve
tasarımsal projeler üreteceklerdir. Uygulama bilgisi
yanı sıra konu ile ilgili teorik zemin oluşturacak
güncel kaynaklara değinilecektir. Basit anlamda
elektronik devre yapısı ve bilgisayar ile
mikroişlemciler arasında iletişim kurmayı sağlayan
programlama bilgisi anlatılacaktır.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2023-2024 |
Fiziksel Etkileşim |
3 |
Bahar 2022-2023 |
Fiziksel Etkileşim |
3 |
Bahar 2019-2020 |
Fiziksel Etkileşim |
3 |
Bahar 2017-2018 |
Fiziksel Etkileşim |
3 |
Bahar 2016-2017 |
Fiziksel Etkileşim |
3 |
Bahar 2014-2015 |
Fiziksel Etkileşim |
3 |
Güz 2013-2014 |
Fiziksel Etkileşim |
3 |
Bahar 2010-2011 |
Fiziksel Etkileşim |
3 |
Bahar 2009-2010 |
Fiziksel Etkileşim |
3 |
Bahar 2008-2009 |
Fiziksel Etkileşim |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
VA 556 |
3 SU Kredi |
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2011-2012 |
|
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
VA 561 İleri İlüstrasyon |
3 SU Kredi |
Genel olarak ilüstrasyondan, belirli bir konunun, çizim,
resim veya fotoğraf yoluyla görselleştirilmesi
anlaşılır. Bu derste ise ilüstrasyon daha çok, belirli tavır
veya ruh hallerinin söz konusu yöntemlerle
görselleştirilmesi üzerine odaklanacak. Öğrenciler değişik
ilüstrasyon tekniklerini öğrenirken kendi stillerini
yaratmak ve sınamak imkânını da bulacak.
Çeşitli projeler söz konusu olabilir, ama posterler
için metin illüstrasyonu ile bir masal kitabındaki
yer alabilecek çeşitli karakterlerinin geliştirilmesi,
bunlar arasında mutlaka yer alacak.
Dönem sonunda öğrenciler hem portfolyolarını genişletmiş,
hem de gelecekteki görsel projelerinde
ilüstrasyon kullanabilme becerisi ve özgüvenini
kazanmış olacak.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Yaz 2013-2014 |
İleri İlüstrasyon |
3 |
Bahar 2011-2012 |
İleri İlüstrasyon |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
VA 571 Görsel Sanatlarda Uygulama |
3 SU Kredi |
Öğrencilerin etkin, uygulamalı katılımıyla gerçekleşecek
olan bu stüdyo dersi, öğrencilerin farklı sanat
alanlarından projeleri gerçekleştirmekte yaratıcılık
becerilerini arttırmalarına olanak sağlamayı amaçlamaktadır.
Ders görsel sanatların çeşitli ve farklı alanlarında var
olan uygulamalardaki ortak paydalara yönelik
olarak yürütülecektir. Sanatsal düşüncenin
ortaya çıkışı, sanatsal görüntüler, nesneler ve fikirlerin
üretim ve kayıt süreçlerine yönelik bağımsız görsel
araştırmalar yapma metodları, yaratıcı sürecin
doğasında var olan kaynaklara ve atıflara ulaşım
bu dersin temel konularını oluşturmaktadır. Çeşitli
fikirlere ve tekniklere yönelik yaratıcı özgün ve
kişisel yaklaşımlar geliştirebilmeleri amacıyla
öğrencilerden yarıyıl boyunca kağıt ya da dijital bir günlük
tutmaları talep edilecektir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2018-2019 |
Görsel Sanatlarda Uygulama |
3 |
Bahar 2016-2017 |
Görsel Sanatlarda Uygulama |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
VA 580 Tasarımcı olarak Meslek Pratiği |
3 SU Kredi |
''Tasarımcı olarak Meslek Pratiği'' dersinin amacı
öğrencileri iş hayatına hazırlayabilmektir. Tasarımın
şirket başarısı üzerindeki etkilerini göstermenin yanı
sıra tasarımcının sahip olması gereken özgüven,
farklı çalışma ortamlarına uyum sağlama, kendini doğru
tanıtabilme gibi özellikler de geliştirilmektedir. Bunun
yanında, kişisel tanıtımın bir parçası olarak
portfolyo hazırlama, yaratıcı fikir bulma ve sunma, temel
pazarlama tekniklerine odaklanılmakta, öğrencilerin brief
hazırlamanın önem ve yöntemini kendi projeleri üzerinden
kavramaları sağlanmaktadır. Pratiğe yönelik bir yapı ile
derste öğrencilerin uygulama ve sunum yapmaları
teşvik edilirken, misafir katılımcılar ve geziler aracılığı
ile tasarım sektörüne dair ilk elden bilgi almaları
hedeflenmektedir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2023-2024 |
Tasarımcı olarak Meslek Pratiği |
3 |
Bahar 2019-2020 |
Tasarımcı olarak Meslek Pratiği |
3 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 10 ECTS (10 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
VA 581 Yaz Projesi I |
2 SU Kredi |
Yoğun ve kısa süreli olarak gerçekleşecek
olan bu proje dersi yaratıcı alanların pratiği veya
kuramına ilişkin, uzmanlaşmış bir konu üzerine
odaklanacaktır. Bu konular dersi yürütecek
olan eğitmenin kendi uzmanlaşma alanı
doğrultusunda belirlenecektir ve dersin çıktısı bu
uzmanlaşma alanı dahilinde gerçekleştirilmiş olan
bir sanat eseri/tasarım ürünü ya da
kuramsal bir çalışma olacaktır.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 3 ECTS (3 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
VA 582 Yaz Projesi II |
2 SU Kredi |
Yoğun ve kısa süreli olarak gerçekleşecek olan bu proje
dersi yaratıcı alanların pratiği veya kuramına
ilişkin, uzmanlaşmış bir konu üzerine odaklanacaktır.
Bu konular dersi yürütecek olan eğitmenin
kendi uzmanlaşma alanı doğrultusunda belirlenecektir
ve dersin çıktısı bu uzmanlaşma alanı
dahilinde gerçekleştirilmiş olan bir sanat eseri/tasarım
ürünü ya da kuramsal bir çalışma olacaktır.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 3 ECTS (3 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
VA 590 Proje / Sergi / Tez Hazırlama Semineri |
0 SU Kredi |
Stüdyo proje ve/veya sergi çalışmalarının hazırlanmasını
gösteren çok amaçlı bir ders.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2023-2024 |
Proje / Sergi / Tez Hazırlama Semineri |
0 |
Güz 2023-2024 |
Proje / Sergi / Tez Hazırlama Semineri |
0 |
Bahar 2022-2023 |
Proje / Sergi / Tez Hazırlama Semineri |
0 |
Güz 2022-2023 |
Proje / Sergi / Tez Hazırlama Semineri |
0 |
Güz 2017-2018 |
Proje / Sergi / Tez Hazırlama Semineri |
0 |
Bahar 2016-2017 |
Proje / Sergi / Tez Hazırlama Semineri |
0 |
Güz 2016-2017 |
Proje / Sergi / Tez Hazırlama Semineri |
0 |
Bahar 2015-2016 |
Proje / Sergi / Tez Hazırlama Semineri |
0 |
Güz 2015-2016 |
Proje / Sergi / Tez Hazırlama Semineri |
0 |
Bahar 2014-2015 |
Proje / Sergi / Tez Hazırlama Semineri |
0 |
Güz 2014-2015 |
Proje / Sergi / Tez Hazırlama Semineri |
0 |
Bahar 2013-2014 |
Proje / Sergi / Tez Hazırlama Semineri |
0 |
Güz 2013-2014 |
Proje / Sergi / Tez Hazırlama Semineri |
0 |
Bahar 2012-2013 |
Proje / Sergi / Tez Hazırlama Semineri |
0 |
Güz 2012-2013 |
Proje / Sergi / Tez Hazırlama Semineri |
0 |
Bahar 2011-2012 |
Proje / Sergi / Tez Hazırlama Semineri |
0 |
Güz 2011-2012 |
Proje / Sergi / Tez Hazırlama Semineri |
0 |
Bahar 2010-2011 |
Proje / Sergi / Tez Hazırlama Semineri |
0 |
Bahar 2009-2010 |
Proje / Sergi / Tez Hazırlama Semineri |
0 |
Güz 2009-2010 |
Proje / Sergi / Tez Hazırlama Semineri |
0 |
Bahar 2008-2009 |
Proje / Sergi / Tez Hazırlama Semineri |
0 |
Bahar 2006-2007 |
Stüdyo/Sergi Hazırlama Semineri |
0 |
Güz 2006-2007 |
Stüdyo/Sergi Hazırlama Semineri |
0 |
Bahar 2005-2006 |
Stüdyo/Sergi Hazırlama Semineri |
0 |
Güz 2005-2006 |
Stüdyo/Sergi Hazırlama Semineri |
0 |
Bahar 2004-2005 |
Stüdyo/Sergi Hazırlama Semineri |
0 |
Güz 2002-2003 |
Stüdyo/Sergi Hazırlama Semineri |
0 |
Bahar 2001-2002 |
Stüdyo/Sergi Geliştirme Semineri |
0 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 1 ECTS (1 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
VA 597 Dönem Projesi |
0 SU Kredi |
Bu kredisiz ders, Tezsiz Yüksek Lisans öğrencilerinin,
bir öğretim üyesinin danışmanlığında,
çalışmalarının son döneminde / yılında gerçekleştirmeleri
beklenen sergi / tasarım projesi
hazırlama süreçlerini içerir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Güz 2023-2024 |
Dönem Projesi |
0 |
Güz 2021-2022 |
Dönem Projesi |
0 |
Bahar 2020-2021 |
Dönem Projesi |
0 |
Güz 2020-2021 |
Dönem Projesi |
0 |
Güz 2019-2020 |
Dönem Projesi |
0 |
Güz 2018-2019 |
Dönem Projesi |
0 |
Bahar 2017-2018 |
Dönem Projesi |
0 |
Güz 2017-2018 |
Dönem Projesi |
0 |
Bahar 2015-2016 |
Dönem Projesi |
0 |
Yaz 2013-2014 |
Dönem Projesi |
0 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 20 ECTS (20 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|
VA 599 Yüksek Lisans Tezi / Atölye Projesi |
0 SU Kredi |
Bu kredisiz ders, Yüksek Lisans öğrencilerinin, bir
öğretim üyesinin danışmanlığında, çalışmalarının ikinci
yılında gerçekleştirmeleri beklenen tez araştırma ve
yazma veya sergi / tasarım projesi hazırlama
süreçlerini içerir.
|
Acilan Donemler |
Ders Ismi |
SU Kredi |
Bahar 2023-2024 |
Yüksek Lisans Tezi / Atölye Projesi |
0 |
Güz 2023-2024 |
Yüksek Lisans Tezi / Atölye Projesi |
0 |
Bahar 2022-2023 |
Yüksek Lisans Tezi / Atölye Projesi |
0 |
Güz 2022-2023 |
Yüksek Lisans Tezi / Atölye Projesi |
0 |
Bahar 2018-2019 |
Yüksek Lisans Tezi / Atölye Projesi |
0 |
Güz 2018-2019 |
Yüksek Lisans Tezi / Atölye Projesi |
0 |
Bahar 2017-2018 |
Yüksek Lisans Tezi / Atölye Projesi |
0 |
Güz 2017-2018 |
Yüksek Lisans Tezi / Atölye Projesi |
0 |
Bahar 2016-2017 |
Yüksek Lisans Tezi / Atölye Projesi |
0 |
Güz 2016-2017 |
Yüksek Lisans Tezi / Atölye Projesi |
0 |
Bahar 2015-2016 |
Yüksek Lisans Tezi / Atölye Projesi |
0 |
Güz 2015-2016 |
Yüksek Lisans Tezi / Atölye Projesi |
0 |
Bahar 2014-2015 |
Yüksek Lisans Tezi / Atölye Projesi |
0 |
Güz 2014-2015 |
Yüksek Lisans Tezi / Atölye Projesi |
0 |
Bahar 2013-2014 |
Yüksek Lisans Tezi / Atölye Projesi |
0 |
Güz 2013-2014 |
Yüksek Lisans Tezi / Atölye Projesi |
0 |
Bahar 2012-2013 |
Yüksek Lisans Tezi / Atölye Projesi |
0 |
Güz 2012-2013 |
Yüksek Lisans Tezi / Atölye Projesi |
0 |
Bahar 2011-2012 |
Yüksek Lisans Tezi / Atölye Projesi |
0 |
Güz 2011-2012 |
Yüksek Lisans Tezi / Atölye Projesi |
0 |
Bahar 2010-2011 |
Yüksek Lisans Tezi / Atölye Projesi |
0 |
Güz 2010-2011 |
Yüksek Lisans Tezi / Atölye Projesi |
0 |
Bahar 2009-2010 |
Yüksek Lisans Tezi / Atölye Projesi |
0 |
Güz 2009-2010 |
Yüksek Lisans Tezi / Atölye Projesi |
0 |
Bahar 2008-2009 |
Yüksek Lisans Tezi / Atölye Projesi |
0 |
Güz 2008-2009 |
Yüksek Lisans Tezi / Atölye Projesi |
0 |
Bahar 2007-2008 |
Yüksek Lisans Tezi / Atölye Projesi |
0 |
Güz 2007-2008 |
Yüksek Lisans Tezi / Atölye Projesi |
0 |
Bahar 2006-2007 |
Yüksek Lisans Tezi / Atölye Projesi |
0 |
Güz 2006-2007 |
Yüksek Lisans Tezi / Atölye Projesi |
0 |
Bahar 2005-2006 |
Yüksek Lisans Tezi / Atölye Projesi |
0 |
Güz 2005-2006 |
Yüksek Lisans Tezi / Atölye Projesi |
0 |
Bahar 2004-2005 |
Yüksek Lisans Tezi / Atölye Projesi |
0 |
Güz 2004-2005 |
Yüksek Lisans Tezi / Atölye Projesi |
0 |
Bahar 2003-2004 |
Yüksek Lisans Tezi / Atölye Projesi |
0 |
Güz 2003-2004 |
Yüksek Lisans Tezi / Atölye Projesi |
0 |
Bahar 2002-2003 |
Yüksek Lisans Tezi / Atölye Projesi |
0 |
Güz 2002-2003 |
Yüksek Lisans Tezi / Atölye Projesi |
0 |
Bahar 2001-2002 |
Yüksek Lisans Tezi / Atölye Projesi |
0 |
|
Onkosul: __ |
Yankosul: __ |
ECTS Kredi: 35 ECTS (35 ECTS for students admitted before 2013-14 Academic Year) |
Genel Kosullar : |
|
|